Řešit nové auto nebo si ponechat staré?
Re: Řešit nové auto nebo si ponechat staré?
Máme tri nová auta (3,5, 2 a 2 roky) a žádnou diskotéku v nich nemám. Ani asistenty, kteří by mě obtezovaly, nebo nesly vypnout. Co konkrétně bys nerozdychal? Není to jen poza? A co konsky povoz, nebyl by řešením?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Řešit nové auto nebo si ponechat staré?
Víš co je fajn? Že jsi spokojenej se svými auty. A rovněž tak pavproch, na kterého jsem reagoval, a i já. Tak to bychom měli uzavřené. A poraď zakladateli vlákna, jaké auto si má koupit. Jistě bude raději za pořádnou radu než starším autům říkat střepy.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Řešit nové auto nebo si ponechat staré?
@Jerry
Pokud to nepovažujete za příliš intimní, klidně se podělte o konkrétní modely osobáků, které používáte.
Třeba by tato informace mohla být někomu užitečná.
@petriha
Vse je jen póza.
Ovšem nekteré pozy mohou být uzitečne, jiné zas naopak.
Treba takova póza arogantního dogmatika, označujíciho smahem všechna "stará" auta za střepy nebo krápy, kterou by sis měl vyzkoušet napríklad na drazbě veteránu.
A co más proti koňskemu povozu ci dostavníku, bojís se konů?
Pokud to nepovažujete za příliš intimní, klidně se podělte o konkrétní modely osobáků, které používáte.
Třeba by tato informace mohla být někomu užitečná.
@petriha
Vse je jen póza.
Ovšem nekteré pozy mohou být uzitečne, jiné zas naopak.
Treba takova póza arogantního dogmatika, označujíciho smahem všechna "stará" auta za střepy nebo krápy, kterou by sis měl vyzkoušet napríklad na drazbě veteránu.
A co más proti koňskemu povozu ci dostavníku, bojís se konů?
Re: Řešit nové auto nebo si ponechat staré?
Co chceš radit, když tam nejsou žádné informace? Odpovědět ANO x NE na dotaz, jestli 17lete vlastní, které znám, bude lepší než 10leté cizi, ktere neznam, nejde. Jestli to umíš, kloboucek.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Řešit nové auto nebo si ponechat staré?
jinak ten můj nájezd je asi 10.000 ročně. Pro mě je otázka, kolik mi auto bude žrát času a prostředků, nevím jestli se dá třeba říct, že nové auto bude bez starostí, nebo spíše že ta pravděpodobnost starostí s ním bude řádově nižší, i když to se asi říct dá.
Re: Řešit nové auto nebo si ponechat staré?
Pravděpodobnost starostí u nového auta je nižší. Většinou. Snad. Když máš štěstí. Má statistika posledních 5 aut:
2017: nový C4 Cactus - Kromě opravy po nehodě vše ok.
2018: nová Insignia, během prvního roku strávila více než 4 měsíce v servisu, pak relativně ok.
2021: Mercedes z roku 1997, najeto 270tKm, za půl roku najeto 30tKm, řešil jsem pouze volnoběžku alternátoru, oprava 1000 Kč
2022: další Insignia. Po 2 měsících a 8tKm zatím OK. Tedy kromě proražené pneumatiky, kterou servis nějak obtížně shání a prasklého čelního skla...
2022: ojeté GrandePunto z 2013, koupení za 50, v servisu jsem skoro za 20 ve spotřebáku, protože chci aby bylo v pořádku
Závěr si z toho udělej jaký chceš
2017: nový C4 Cactus - Kromě opravy po nehodě vše ok.
2018: nová Insignia, během prvního roku strávila více než 4 měsíce v servisu, pak relativně ok.
2021: Mercedes z roku 1997, najeto 270tKm, za půl roku najeto 30tKm, řešil jsem pouze volnoběžku alternátoru, oprava 1000 Kč
2022: další Insignia. Po 2 měsících a 8tKm zatím OK. Tedy kromě proražené pneumatiky, kterou servis nějak obtížně shání a prasklého čelního skla...
2022: ojeté GrandePunto z 2013, koupení za 50, v servisu jsem skoro za 20 ve spotřebáku, protože chci aby bylo v pořádku
Závěr si z toho udělej jaký chceš
2.9T RWD
Re: Řešit nové auto nebo si ponechat staré?
Nevím jestli teď mají výrobci větší problémy s kvalitou jak píše HondaMan, ale za mě nové auto je určitou jistotou mobility a předvídatelných nákladů, bez ohledu jestli s ním potřebuju najet tisíce nebo desetitisíce ročně.
Jsou tam pak další věci co by si člověk měl promyslet.
- dostupnost servisů. Starší auto vozím nějakých 20 km a vždycky je potřeba druhé auto a řidič.
- novější přistavím do autorizáku jednou za rok a odjedu jejich náhradním vozem, což mě stojí pár stokorun.
- u staršího platím asistenci s maximálními limity odtahu k pojistce.
- novější má celoevropksou asistenci 5 let.
- u novějšího platím zase havarijko takže celkem stojí pojištění víc než 2násobek.
- novější má předplacené všechny povinné servisní úkony do 100 tis. km, stálo to cca 5 % hodnoty auta. K tomu utrácím nějaké drobné na další výměny oleje svépomocí mimo interval.
- u staršího mě stál preventivní a nutný servis za rok a půl cca 30% hodnoty auta. To se nic vyloženě nepokazilo.
- novější auto má po 2 letech a necelých 30 tis. km momentálně cca o cca 10% větší bazarovou hodnotu, než za co jsem ho kupoval nové.
- starší auto také vzrostlo na tržní hodnotě podobným procentem. Servis stál ale mezitím 30% hodnoty viz výše.
- Pokud mě někdo nabourá a z auta bude účetní totálka (tj. nerentabilní oprava - u 10+ letého auta stačí větší ťukanec), dostanu maximálně tržní hodnotu vozu. Bez ohledu na to kolik jsem kdy utratil za servis. I tak je potřeba vědět jak jednat s pojišťovnou. U starého auta by nejraději natlačili člověku pár tisíc ať si to něják polátá, viz. mé nezapomenutelné zkušenosti s ČPP.
Jsou tam pak další věci co by si člověk měl promyslet.
- dostupnost servisů. Starší auto vozím nějakých 20 km a vždycky je potřeba druhé auto a řidič.
- novější přistavím do autorizáku jednou za rok a odjedu jejich náhradním vozem, což mě stojí pár stokorun.
- u staršího platím asistenci s maximálními limity odtahu k pojistce.
- novější má celoevropksou asistenci 5 let.
- u novějšího platím zase havarijko takže celkem stojí pojištění víc než 2násobek.
- novější má předplacené všechny povinné servisní úkony do 100 tis. km, stálo to cca 5 % hodnoty auta. K tomu utrácím nějaké drobné na další výměny oleje svépomocí mimo interval.
- u staršího mě stál preventivní a nutný servis za rok a půl cca 30% hodnoty auta. To se nic vyloženě nepokazilo.
- novější auto má po 2 letech a necelých 30 tis. km momentálně cca o cca 10% větší bazarovou hodnotu, než za co jsem ho kupoval nové.
- starší auto také vzrostlo na tržní hodnotě podobným procentem. Servis stál ale mezitím 30% hodnoty viz výše.
- Pokud mě někdo nabourá a z auta bude účetní totálka (tj. nerentabilní oprava - u 10+ letého auta stačí větší ťukanec), dostanu maximálně tržní hodnotu vozu. Bez ohledu na to kolik jsem kdy utratil za servis. I tak je potřeba vědět jak jednat s pojišťovnou. U starého auta by nejraději natlačili člověku pár tisíc ať si to něják polátá, viz. mé nezapomenutelné zkušenosti s ČPP.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Řešit nové auto nebo si ponechat staré?
Jako nájezd 10 tis. km ročně není moc. To úplně novému autu nenahrává.
Na druhou stranu mi to přijde, jako lepší možnost, než vyměnit ojtinu, o které víš prakticky vše, za nějaký, sice o polovinu novější, kus kde absolutně nevíš jak moc a v jaké kvalitě se kdo údržbě věnoval.
V tomhle to pěkně sepsal Zajda. A já bych se asi nebál jít do nového. Levnější už to stejně nikdy nebude. Ideálně si zaplatit prodlouženou záruku na co nejdýl, klidně i předplatit servis (cena práce taky už jen poroste) a bude pár let klid.
Nevím, jaké jsou požadavky na konkrétní nové auto, ale v ceně I30/Ceedu s nějaký lepším motorem a v TOPu už by se mohly pohybovat i nějaké Mazdy 3, pokud bys chtěl zůstat u značky a tam ten dojem v kvalitě bude lehce jiný/lepší než u korejce.
Na druhou stranu mi to přijde, jako lepší možnost, než vyměnit ojtinu, o které víš prakticky vše, za nějaký, sice o polovinu novější, kus kde absolutně nevíš jak moc a v jaké kvalitě se kdo údržbě věnoval.
V tomhle to pěkně sepsal Zajda. A já bych se asi nebál jít do nového. Levnější už to stejně nikdy nebude. Ideálně si zaplatit prodlouženou záruku na co nejdýl, klidně i předplatit servis (cena práce taky už jen poroste) a bude pár let klid.
Nevím, jaké jsou požadavky na konkrétní nové auto, ale v ceně I30/Ceedu s nějaký lepším motorem a v TOPu už by se mohly pohybovat i nějaké Mazdy 3, pokud bys chtěl zůstat u značky a tam ten dojem v kvalitě bude lehce jiný/lepší než u korejce.
MG ZR MK2 105 - už není
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není
VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není
VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Re: Řešit nové auto nebo si ponechat staré?
Obecně, čím novější auto, tím by mělo být méně oprav (a času strávených v servisech, čekáním na odtah), atd.
Na druhou stranu auto není investice, takže nad tím nelze přemýšlet tak, jestli při nájezdu 10kkm ročně se vyplatí. Finančně ne, vnitřním klidem a "jistotou" mobility možná ano. To je na každém.
Na druhou stranu auto není investice, takže nad tím nelze přemýšlet tak, jestli při nájezdu 10kkm ročně se vyplatí. Finančně ne, vnitřním klidem a "jistotou" mobility možná ano. To je na každém.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Řešit nové auto nebo si ponechat staré?
neřešil bych nové auto, ale novější, ideálně tak do 5 let a s důrazem na nízký nájezd (50tkm) a měl bys mít vystaráno. Ideální kompromis, mezi vynaloženými prostředky a spolehlivostí.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3