Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Hurá. Byl jsi vyslyšen. Gratuluji.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
-
- Autoškolák
- Příspěvky: 41
- Registrován: ned 20 lis 16:59
Re: Elektromobily a vse kolem nich
V pořádku, nemusíte. Stejně, i si kdyby všichni, kteří si kupují nový vůz, chtěli koupit elektromobil, tak ho nemohou dostat. Ale všimněte si vývoje. Před deseti lety by na stejnou cestu potřebovala většina elektrovozítek v každém směru asi tak dvě zastávky po třech hodinách. Na druhou stranu Enyaq nepředstavuje konečný vrchol elektrického pohonu. Je to spíš průměr, pokud jste fanda Škodovky. Ale není jim ani několik modelů, které by to dnes daly bez dobíjení nebo se čtvrthodinovou pauzou na kafe.řidičBOB píše: ↑čtv 17 lis 08:19 Jedna teoretická: včera jsem jel na jednání do Olomouce. Kdybych jel Enyaqem, tak tam sotva dojedu. U velké, opravdu velké firmy nebyla nabíječka. Majitel má X7 M50i a Range Rover.
Takže bych musel hledat cestou něco na dobití, ale to bych pak musel nabíjet i cestou zpět nebo hledat v OL nabíječku a nabít do fullu, abych pak dojel domů. Obojí je minimálně hodina navíc. Proč bych to měl podstupovat? Tak dlouho zase na světě nejsme…
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27878
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jistě. Vrchol EL pohonu je dán cenou. A fakt nevidím důvod utrácet tyto částky za auto, které má pro mé použití pořád nějaké ale.
Dostat ho jistě mohou; obzvlášť v době, kdy prodeje klesají. Problém je, že by nebylo kde nabíjet. Resp. nebyla by to ½ hodinka na zásuvce.
Dostat ho jistě mohou; obzvlášť v době, kdy prodeje klesají. Problém je, že by nebylo kde nabíjet. Resp. nebyla by to ½ hodinka na zásuvce.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ale tak to pro tebe prostě aktuálně není. Nikde se nepíše, že si TEĎ musíš koupit EV. S rozvojem infrastruktury pak třeba nebude problém a zaparkuješ v olmiku u nabíječky a po jednání přijdeš k nabitému Enyaqu a dojedeš zase zpátky domů a nestrávíš nikde ani minutu navíc. To je jako by majitel Tesly psal, jak je dementní mít spalovák, protože musí minimálně jednou týdně na benzínku, protože vyjezdí nádrž a zajet na benzínku ho stojí třeba 20 minut, protože nemá svou oblíbenou značku nikde po cestě. Úplně stejný typ argumentu, jenom z druhé strany, záleží na use case a co je kdo ochoten tolerovat; to je celé.řidičBOB píše: ↑ned 20 lis 18:02 Jistě. Vrchol EL pohonu je dán cenou. A fakt nevidím důvod utrácet tyto částky za auto, které má pro mé použití pořád nějaké ale.
Dostat ho jistě mohou; obzvlášť v době, kdy prodeje klesají. Problém je, že by nebylo kde nabíjet. Resp. nebyla by to ½ hodinka na zásuvce.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27878
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
nemyslíš tu argumentaci vážně...že ne? Že si děláš jenom prdel?
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
EL_XEL: Jako že bude každá firma mít povinně na pozemku (když zž teda nějaký areál pro hosty má) nabíječku? Nebo to píchnu v Olmíku na nabíječku a na jednání dojedu sockou? Nebo pěšky? Nebo jak to bude dle tebe probíhat? Co když bude firma za městem, typicky něco jako komerční zóna v Počernicích?
Na benzínku se spalovákem můžeš zajet kdykoliv během toho týdne, než tu nádrž vyjedeš, když zrovna budeš mít kolem tvé oblíbené benzínky cestu. Výhodu má spalovák v tom, že nejsi vázaný aplikací na konkrétní značku benzínky a i cena je všude ± podobná (pokud porovnávám porovnatelné, čili ne JZD v Horní Dolní vs. Shell na D1).
Na benzínku se spalovákem můžeš zajet kdykoliv během toho týdne, než tu nádrž vyjedeš, když zrovna budeš mít kolem tvé oblíbené benzínky cestu. Výhodu má spalovák v tom, že nejsi vázaný aplikací na konkrétní značku benzínky a i cena je všude ± podobná (pokud porovnávám porovnatelné, čili ne JZD v Horní Dolní vs. Shell na D1).
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Elektromobily a vse kolem nich
jo to mi taky hlava nebere, v době kdy můžu přiložením karty nebo ťuknutím do telefonu zaplatit cokoliv, včetně prkotin jako je poplatek za parkoviště nebo kafe z automatu, není možný přijet k nabíječte a udělat to samý. Připojit, zmáčknout si jestli chci dietní nebo plnotučnou elektriku, pípnout kartou, děkujeme přijďte zas. Né, to musí být čip, nebo karta nebo aplikace co platí jen někde a jak figura ukazuje občas i jen někdy a občas i nikdy.
Jo a taky mi halva nebere, proč v době internetu a e-mailu musí být silnice plný podržtašků co jedou"na jednání" neboli udělat objednávku na deset pytlů zobání pro krávy nebo čtvrt litru vlažný vody. Teda mě to je jasný, protože by tam přijel jinej obchodník s vlažnou vodou co si vypije kafe se zásobovačem, dá mu hambatej kalendář a hrst reklamních propisek a kšeft vyfoukne. Ale hlava to nebere.
Jo a taky mi halva nebere, proč v době internetu a e-mailu musí být silnice plný podržtašků co jedou"na jednání" neboli udělat objednávku na deset pytlů zobání pro krávy nebo čtvrt litru vlažný vody. Teda mě to je jasný, protože by tam přijel jinej obchodník s vlažnou vodou co si vypije kafe se zásobovačem, dá mu hambatej kalendář a hrst reklamních propisek a kšeft vyfoukne. Ale hlava to nebere.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27878
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ad a) a ne jenom v CZ, ale představoval bych si to v celé EU.
Ad b) protože ten systém obchoďáků tak byl nastaven před více, než 20ti lety. A dnes je praxe taková, že člověk zvedne telefon a zavolá si někoho, kdo část práce udělá za něj. V průmyslu je navíc mnoho náhradních dílů, které prostě nějaký údržbář nebo nákupčí nemůže znát, natož v tom být odborníkem. Vím, o čem mluvím. Dělám v tom už nějaký pátek.
Ad b) protože ten systém obchoďáků tak byl nastaven před více, než 20ti lety. A dnes je praxe taková, že člověk zvedne telefon a zavolá si někoho, kdo část práce udělá za něj. V průmyslu je navíc mnoho náhradních dílů, které prostě nějaký údržbář nebo nákupčí nemůže znát, natož v tom být odborníkem. Vím, o čem mluvím. Dělám v tom už nějaký pátek.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Pepa: v některých technických oborech to funguje tak, jak popisuje BOB. Prostě obchoďák některé věci nevysvětlí a neprodá. Může otevřít dveře, ale pak stejně musí nastoupit někdo, kdo dodá tu technickou stránku.
A pak jsou obory, jako třeba ten můj hlavní, kde se to na dálku vyloženě nabízí (IT systémy na míru), ale tam ti zase osobní setkání dává větší manévrovací prostor, umožní ti prostistranu lépe poznat, pochopit jeho byznys, který ti i ukáže, jeho potřeby. A podle osobního setkání ti umožní i lépe nastavit cenu produktu, který mu dodáváš. Při online jednání se musíš cenově držet trochu na uzdě, protože ty emoce, možnosti, atd. tolik neodhadneš. Ale hlavně pochopíš to, co ti online neukáže, nasaješ atmosféru a budeš k tomu pak moci lépe přistoupit v rámci té realizace.
A pak jsou obory, jako třeba ten můj hlavní, kde se to na dálku vyloženě nabízí (IT systémy na míru), ale tam ti zase osobní setkání dává větší manévrovací prostor, umožní ti prostistranu lépe poznat, pochopit jeho byznys, který ti i ukáže, jeho potřeby. A podle osobního setkání ti umožní i lépe nastavit cenu produktu, který mu dodáváš. Při online jednání se musíš cenově držet trochu na uzdě, protože ty emoce, možnosti, atd. tolik neodhadneš. Ale hlavně pochopíš to, co ti online neukáže, nasaješ atmosféru a budeš k tomu pak moci lépe přistoupit v rámci té realizace.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW