Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Servis prebieha stylom ze za 100€ si v kufri dovezies kludne cely "novy" motor a za dalsiu stovku ti ho miestny servisak v garazi vymeni.
Co sa tyka investovania, tento pripad to nebude. Ono z tych 650€ je dost zaujimave vyzit
Co sa tyka investovania, tento pripad to nebude. Ono z tych 650€ je dost zaujimave vyzit
Re: Elektromobily a vse kolem nich
petr_riha: 500€ za auto + benzin, emisna, servis, sa nazbiera za 10-20 rokov ovela mensia suma, nez jednorazova kupa draheho elektromobilu, aj ojazdeneho, takeho, aby zvladal vykon a dojazd spalovaku v zime dlhe hodiny na dialnici vo vykurenom aute.
Hlavne nastavit ceny, aby to bolo dostupne pre kazdeho ako su dnes spalovaky. To je nerealne, lebo 30 rocny elektromobil bude mat opotrebenu bateriu a ta bude draha ako keby kupovali nove auto.
Dokonca aj terenneho 4x4 z 2010 za 5000€.
Edit: radsej kupocat kazde 4 roky bazarove auto za par drobnych a dojazdit ho. Je to lacnejsie.
Hlavne nastavit ceny, aby to bolo dostupne pre kazdeho ako su dnes spalovaky. To je nerealne, lebo 30 rocny elektromobil bude mat opotrebenu bateriu a ta bude draha ako keby kupovali nove auto.
Dokonca aj terenneho 4x4 z 2010 za 5000€.
Edit: radsej kupocat kazde 4 roky bazarove auto za par drobnych a dojazdit ho. Je to lacnejsie.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
petr_riha: Ty jsi fakt úplně mimo. Takže ti lidé mají miliony, ale staré auto mají jako libůstku. Nebo raději investují do akcií. Ty jsi nedal radu, že se staré auto může vymstít. Tvoje první reakce byl posměch, že to tu není o modelech. Promiň, ale já už tě prokoukl.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Twisted: el auto není pro každého. Já ne nej třeba mám, ale nekoupim si ho, protože mi nedává smysl. Ani cenově, ani využitím. Ale než dat za auto 500E a s každým otočením klicku se bát, co se kde vysere za násobné vyšší cenu, Koukal bych spíše v kategorii o nulu výše a měl “jistotu”, ze to třeba bude chvíli jezdit.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Zbytečně to prevracis. Miliony nemají, ale auto za 150k nebo 400k (nové, dvouleté, pětileté) by si dovolit mohli úplně bez problému. Ale raději ty peníze daji jinam. Proč? Nejezdi tolik. Nerozumí tomu a je to porad jen auto. Na z A do B jim stačí 10leta Dacie a nepotřebuji na to nové bmw. Nemají auto jako statusovku. Raději ty peníze vloží jinam (do zážitků, do kola v podobné ceně, do nemovitosti, odloží na důchod, cokoliv). Nebo jeden z milionu dalších důvodu. Ne každý, komu se na úctě rozsvítí za jedničkou šest nul běží pro nové bmw nebo audi, protože je milionář a muže si to přeci dovolit.
A ano, za 500E se kupuje tramvajenka, bicykl, ale na auto to fakt není. Za tu cenu se neprodává snad ani favorit, ne? A když si za 500E “auto” koupíš, z čeho zaplatíš benzin? Stk? Výměnu provozních kapalin? Jakykoliv servis? Nebo s tím budeš jezdit bez servisu a čekat, než se někde zabijes, protože to nebrzdí? Good luck.
Já byt v podobné finanční situaci, řešil bych to jinak než koupi toho, o čem se tu bavíme.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ked elektromobil nie je pre kazdeho, a spalovacie sa predavat nesmu, na com mas teda jazdit?
Zaciatkom roka som riesil kupu minivanu na styl caddy. V peugeote, citroene, opli, renaulte a fiate mi povedali ze sorry jako, nevychadzaju nam fleet emisie. Vieme do vyroby zadat len elektromobil. VW caddy sa objednat dal, ale vraj je to lahke a vysoke auto, takze musia platit vela na pokutach, comu odpoveda aj cena.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Nevsiml jsem si, ze by se nesmělo. Spalovacím jezdím ja a i všichni kolem mě a mám objednané další dvě s dodáním v příštím roce. Ze by chyba v matrixu?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Chápeš, že se bavíme o lidech, co mají plat 500-600 éček? A není to jejich vina, jen se narodili v nějakém horším regionu. Dovedeš si to vůbec představit? Ti jsou rádi, že mají na nejzákladnější potřeby. Proč píšeš o zážitcích, kolech, nemovotostech a důchodech? Už tě tu i jiní napsali, že občas píšeš nesmysly.petr_riha píše: ↑ned 13 lis 11:11Zbytečně to prevracis. Miliony nemají, ale auto za 150k nebo 400k (nové, dvouleté, pětileté) by si dovolit mohli úplně bez problému. Ale raději ty peníze daji jinam. Proč? Nejezdi tolik. Nerozumí tomu a je to porad jen auto. Na z A do B jim stačí 10leta Dacie a nepotřebuji na to nové bmw. Nemají auto jako statusovku. Raději ty peníze vloží jinam (do zážitků, do kola v podobné ceně, do nemovitosti, odloží na důchod, cokoliv). Nebo jeden z milionu dalších důvodu. Ne každý, komu se na úctě rozsvítí za jedničkou šest nul běží pro nové bmw nebo audi, protože je milionář a muže si to přeci dovolit.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
petr_riha píše: ↑ned 13 lis 11:05 Twisted: el auto není pro každého. Já ne nej třeba mám, ale nekoupim si ho, protože mi nedává smysl. Ani cenově, ani využitím. Ale než dat za auto 500E a s každým otočením klicku se bát, co se kde vysere za násobné vyšší cenu, Koukal bych spíše v kategorii o nulu výše a měl “jistotu”, ze to třeba bude chvíli jezdit.
Tych 500€ som dal len ako ukazku, na odvoz po okoli to staci, ked zrusili autobus. Nasi maju za 2000€ fabiu 1.2 a boli na nej aj v Chorvatsku a aj susedia a kamarati. Je prijemne sa v nej vozit. Ziadny velky rozdiel pocitu pohodlia oproti novym autam. Ziadne drahe opravy na tej fabii nerobia.
Vychadza ich to vsak stale lacnejsie nez kupit novu fabiu za 12 000€. 10 000€ za opravy za 10-12 rokov do tej fabie nedaju. Nemusia ju tak setrit a udrzovat. Ked ju ukradnu, alebo havaruje, alebo sa cosi velke pokazi, nebude to tak financne boliet. Hlavne nedaju naraz taku velku palku za auto. Nemusia si brat lizing, potom sa nieco s autom stane a splacat budu nadalej. Ide cisto o prepravu z bodu A do B a obcasne drobne poruchy sa daju opravit, ked maju znameho v servise, ktori namontuje iny bazarovy kusok.
Sused ma 4x4 vitaru za 5000€ a plni tazku terennu pracu aj s dovozom nakladu. Bezny osobak sa k jeho domu nedostane. Na chalupe ma tiez len 1 fazu 25A a dost je zatazena, ked sa perie aj pecie v rure. Aj keby dostali zadarmo za 20 rokov bazarovy elektromobil, aky by mal asi opotrebovany akumulator? ani teraz nevyhovuje jeho dojazd na dialnici. Ci budu nove baterky v roku 2040 za jeden dochodok? Pochybujem. Spalovakom tak moc nedegraduje benzinova nadrz, ani keby stali 50 rokov nedotknute v garazi.
Elektromobil najlacnejsi novy ludoveho typu za 33 000€ a horsi nez nova fabia za 13 000€ pri 50L nadrzi 900km. 2x rocne si mozu dovolit dat naraz 70€ za benzin na navstevu na sviatky. Spaľovacia Fabia bude mať za 10 rokov rovnaký dojazd. Akumulator uz nie.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
A co těmto brání, aby se z toho chudého kraje přestěhovali za lepším?jerry píše: ↑ned 13 lis 13:00 Chápeš, že se bavíme o lidech, co mají plat 500-600 éček? A není to jejich vina, jen se narodili v nějakém horším regionu. Dovedeš si to vůbec představit? Ti jsou rádi, že mají na nejzákladnější potřeby. Proč píšeš o zážitcích, kolech, nemovotostech a důchodech? Už tě tu i jiní napsali, že občas píšeš nesmysly.
Mimochodem, min. mzda na SVK je 580EUR. Kdo za ní reálně pracuje? Pravděpodibně nikdo, 500E je tím pádem minimálně argumentační faul, ne-li cílená lež.
JInak ta reakce s těmi zážitky, etc. směřovala k tomu, cos psal předtm - a sice, že i lidé, kteří nejezdí novými auty, mohou mít dostatek peněz, jen je vráží jinam.
Naposledy upravil(a) petr_riha dne ned 13 lis 14:39, celkem upraveno 1 x.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW