Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1920
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Zajda »

Snowman000 píše: pát 11 lis 07:24 Celkom cool napad, https://www.citytransformer.com/.
Twizzi mi prisiel vzdy zaujimavy, ale zas to zlyhava na rovnakych dvoch frontoch. Maximalka 90 je proste malo (uz nad 70 to v realite bude problem dostat) a tym padom to neni pre cezpolnych, ktori su ti ktori tie mesta "zahlcuju autami" a cenovka od 13000€ je druhy klinec. Takto to je zas odsudene na nejake sharingove platformy, kde to ako projekt dozije rovnako ako stav tych povozov po roku uzivania...
Právě u něčeho takového by rozvoj elektra měl začínat.
Narozdíl od Twizy je kastle aspoň úplně uzavřená.
Maximálka 90 vs. 80 je v této kategorii celkem významný krok k použitelnosti když už nic jiného.
Akorát cena na pre-order je 12500+VAT takže reálně 15k pro koncové spotřebitele.
Za mě obhajitelná částka za vozidlo této užitné hodnoty by měla být hluboko pod 200 tis Kč (8k EUR).
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2080
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od petr_riha »

jerry píše: pát 11 lis 22:03 Zase jsi se dozvěděl, jak uvažují a žijí lidé s běžných platem v našich východních končinách. Protože medián je jiný než průměr a ten medián je fakt žebrota. Fakt nebere každý člověk balík. Stačí se podívat kolem sebe na parkovištích a musí to být jasné každému.
Nikdo nemusí brát balík, ale zároveň ne každý je odkázany na pojizdnou rakev. Tech lidi je minimum, naprosté minimum. Vždyť jen základní roční servis podobného vozu stojí více než cele pořízení toho vraku. O pov, gumach etc nemluvím.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3389
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od mattonecz »

Sou to kecy. Rodice pritelkyne vydelavaj uplny minimum, mama dokonce min mzdu. Maj na vesnici byt co si ted odkoupili, 2auta z toho jedno je slusnejsi, a delaj si rekonstrukce. Nasetrej vic nez ja. Tyhle chudinky co vecne nemaj prachy maj vzdy na cigara a na pivo. Jsou to proste jen kecy
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4061
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od HondaMan »

Twisted píše: pát 11 lis 16:35 U nas v hladovej doline je sidlisko plne felicii, fabii, dacii, daewoo matiz, tico peugeot 206 a najdrahsi je tam ford focus 2006. Raz som tam videl yaris. Alebo ladu, ci eskort, raz renaul kangoo Vela ludi nakupilo felicie za 300€ a uz jazdia 3 rok, presli cez stk. Plno dalsich kupilo fabie za 2000€. v 2 izbovom byte byva 10 ludi, v dalsom 12 ludi. Na sidlisku parukje 400 aut, vela z nich na travniku, kde je prave volne miesto a vsetci sa tam nahrnu vecer z prace. Su to upratovacky, smetiari, skladnici, dokladaci tovaru, krajcirka, predavacka, pomocni robotnici, invalidi, dochodcovia, studenti...
...
Přesně v těchto místech je řešením carsharing. Na nahrazení 400 aut s minimálním nájezdem, v hrůzném tech. stavu, blokujících veřejný prostor, nebo odstavených vraků, při nájezdu 25 Eur/měs by stačilo 50 fungujících aut.
Zdali BEV, PHEV, nebo ICE je vlastně jedno. Redukce 80% odstavených aut by místu rozhodně prospěla.
Bohužel tyto lidi extremne bolí vytáhnout hlavu z vlastní zadnice a rozhlédnout se po alternativách...
(Sociální inženýrství rulez.)

Sám jsem loni jedno auto za 2000eur kupoval na poskakovani po vesnici. Za spotrebak/pojištění jsem v tom za další litr. Být v místě dostupná carsharingová služba, neváhám a místo nákupu pronajímám.

řidičBOB píše: pát 11 lis 22:45 já myslím, že zase taková trága to taky úplně není...
souhlas. A to pracuju v oboru, ve kterém moc peněz není a posledních 8 let jsem žil na ostravsku, které nepatří mezi nejbohatší regiony.

Na druhou stranu je třeba přiznat, že je tu dost "neviditelných", s kterýma vymrdávají úplně všichni a vše... A sami se z toho, díky mentální kapacitě, nikdy nedostanou.
2.9T RWD
jerry
Letec
Příspěvky: 3578
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od jerry »

Zkuste někdy sjet z dálnice a zastavte u venkovského marketu. A uvidíte, že ty auta tam nejsou jako v Praze. Opravdu si myslíte, že žít za 34000 Kč nebo i méně hrubého je při dnešní drahotě snadné? Medián je 34000 Kč hrubého, tak ten plat bere hodně lidí, jinak by to nebyl medián. A lidé za tu mrzkou mzdu často otrocky dřou. Přitom by se bez těchto makáčů ekonomika zastavila. Pokud je někdo živitel rodiny a má zajistit bydlení, jídlo, oblečení, dopravu, tak moc peněz na auto nezbývá. To, že se osobně mám dobře, neznamená, že pohrdám s lidmi, kteří to štěstí neměli. A vůbec se mi nelíbí posměšky z pozice dobře situovaného, že se tu píše o autech a ne modelech. Ale on tím dotyčný jen ukazuje rozdíl mezi zbohatlíkem a aristokratem.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Twisted
Autoškolák
Příspěvky: 51
Registrován: čtv 20 říj 09:36

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Twisted »

HondaMan píše: sob 12 lis 04:39Přesně v těchto místech je řešením carsharing. Na nahrazení 400 aut s minimálním nájezdem, v hrůzném tech. stavu, blokujících veřejný prostor, nebo odstavených vraků, při nájezdu 25 Eur/měs by stačilo 50 fungujících aut...
Ako sa 400 ludi dostane domov naraz na 50 autach? Tam nestoja cely den nedotknute vraky ale vsetky auta su v pohybe. Fabia za 2000 dokaze jazdit na dialnici az 160km/h ale vtedy uz velmi stupa spotreba. Parovisko je cez den takmer prazdne. A nie ludi nefajcia ani nepiju pivo. Detom do skoly treba kupovat veci, 30 rokov sa splaca hypoteka. 4 deti rozviezt do skoly, 1 k lekarovi, autobus nejde. Mna kedysi prepustili z prace, lebo mi nesiel autobus z poobednej, v montovni za 500€ plat. Musel by som prespat do rana na ulici alebo platit taxika 25€ denne. Ked pride nabliskane suvcko niekde do ulice, ludia pozeraju z okna co zas za "mafiana" podnikatela tam prislo. Na ulici je zakaz statia nabijat nie je kde. V Prahe som bol naposledy v 1988. Niektori maji fabie kombi, a stavaju dom. Nasetria peniaze a kazdy rok nieco postavia. Na aute vozia material v privese. Pritom tie lacne elektromobily za 30 000€ nemaju ani tazne a dojazd by bol este kratsi. Nechcu kupit auto na 10 rokov a potom este kratsi dojazd. Dalsi u nas na dedine maju velmi staru ladu nivu, alebo suzuky vitara 4x4 z bazaru. Vyjdu s tym s plnym privesom tehal hore v blate do kopca a peniaze investuju do hospodarstva a nie do elektromobilu, ktory by nahradil 4x4 vitaru v cene 5000€
jerry
Letec
Příspěvky: 3578
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od jerry »

Je dobře, že to sem píšeš. Musí se lidem otevřít oči, jak žije reálně půlka obyvatel EU. Snad se potom probudí ze svého zeleného blouznění o záchraně celého světa. Na obnovitelné zdroje je potřeba infrastruktura a finance. Jak tak koukám, tak u vás by bylo i těch 34.000 Kč = 1400 Euro platem snů. Kde by ti lidé vzali na solární panely, tepelná čerpadla a další. Čím dál víc mi připadá, že celé EU je spolek, kde jedna polovina obyvatel okrádá tu druhou. A ještě financujeme tu válku těch dvou východních kmenů.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27904
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

jerry: bydlím na vesnici u menšího města ;-)
Celá EU vznikla jako zlodějina - to byl podle mne jasný záměr. Ještě víc vyprofilovat elitu nadnárodů. To, že mají lidi u prdele, demonstrovali snad dostatečně naposledy v Pze.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1680
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od abgx1 »

Mozno to pre niekoho moze zniet prehnane, mozno az vtipne, ale proste takyto je zivot v slovenskych hladovych dolinach. (Cize vpodstate cela oblast medzi banskou bystricou a kosicami. Vsetko na vychod od kosic a na sever od presova...)

Mame vikendovy dom v okoli Vranova n/t. Tak 3/4 z tych co tam byvaju ludi nikdy nevidela more. Domy postavene este za minuleho rezimu a ziju v nich 2-3generacie. Najblizsie mesto 20-30km, autobus 2x denne. Najblizsia moznost sa zamestnat v spominanom meste za 650€ mesacne. Alternativa je chodit na tyzdnovky do bratislavy/kosic/CR alebo sa odstahovat.

Inak ak mam vymenovat auta na ulici, tak asi 6 rocna Dacia Lodgy(ten robi v zahranici, takze na to ma). Potom 13 rocna Fabia MK2 1.2HTP na ktoru sa skladali rodicia aj syn. Dalej spolocne polo mk3 pre celu 3generacnu domacnost. Dalej spolocny peugeot 406 ktory tiez sluzi ako spolocne auto pre 2generacie. A jeden lokalny podnikatel s passatom B5
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2080
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od petr_riha »

Jerry: auto není povinnost, a někdo na nej má a někdo ne. A na autě za 500E bude dražší každý malý servis než je hodnota toho vozu. Tam bych řešil tu situaci jinak, napr. stěhováním za lepšími podmínkami.

Nebo pokud mas 500E a koupíš si auto, z čeho uděláš první servis? První věc, co odejde? Benzin? Pojistku? Za 500E se fakt auta nekupuji, to je proste fakt.

abgx1: ono to není tak úplně relevantní. Spousta lidi na lepší/novější auto má, ale nepotřebuje ho, raději investuje peníze jinam, etc. Ne každý, kdo má na úctě milion, letí pro auto za 800k, protože ta třeba Fabia 2. generace slouží.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Odpovědět