Elektromobita a autorevue.cz

O všem co se týká našeho webu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27876
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Příspěvek od řidičBOB »

A to víš nebo je to pouhá teorie?
Já totiž vím, že to tak není ;-)
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Sajmik
Řidič začátečník
Příspěvky: 137
Registrován: sob 19 lis 09:03

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Příspěvek od Sajmik »

Takže máš taky dlouhodobou zkušenost s tímto autem a nabíjel si několikrát na těchto nabíječkách? :)
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27876
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Příspěvek od řidičBOB »

Ano a ne jenom na nich.
Před obchoďákem se mi ještě NIKDY nepovedlo nabít za tebou uváděný čas 50%. Fakt ne. Standartně tam je buď někdo přicuclý nebo ta nabíječka jede z neznámých důvodů na 50% výkonu.
BTW: z hlediska péče o baterii - je vhodné tímto způsobem nabíjet baterie - tu došťouchnout 30 minut, tam 25, jinde 40.
A pak si musíme říct, že není 50% jako 50%. To, co píšeš platí v případě, že to nabíjení nepřekročí 80%. Pak totiž rychlost nabíjení výrazně klesá. Plus také nikde nezmiňuješ teploty okolního prostředí...
To jsou totiž ta ALE, o kterých psal Sněhulák. Když to podá někdo jako ty, vypadá to jako sen každého motoristy. Ve skutečnosti to tak není.
...a to nezmiňuji fakt, že přifrčím s 20% k nabíječce, která není funkční. Mám naplánováno, že si třeba něco v okolí vyřídím, než se mi to za těch 30 minut nabije a ono nic. Celý plán v prdeli. :D
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Sajmik
Řidič začátečník
Příspěvky: 137
Registrován: sob 19 lis 09:03

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Příspěvek od Sajmik »

https://imgur.com/a/Dga3PLL

1) 50kW - při výpočtu z průměrné rychlosti nabíjení za celou session je 46% za 35 minut
2) 50kW - 48% za 35 minut - při 92% nabíjecí výkon 41kW
3) 75kW, které jsou taky u obchodních center, 60% za 30 minut

Uznávám, že ty 50kW jsem trochu přecenil :) a souhlasím, že při 0 stupních kde nabíjení nebude předcházet jízda bude nabíjecí výkon menší.
Sajmik
Řidič začátečník
Příspěvky: 137
Registrován: sob 19 lis 09:03

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Příspěvek od Sajmik »

Co se týče péče o baterie, tak nabíjení po troškách by nemělo mít vliv, pač při jízdě se stále stejně střídá nabíjení/vybíjení.
A ke spolehlivosti - za půl roku jsem se setkal s jedním nefunkčním PRE, pár minut nefungujícím ČEZem a jedním nefunkčním stojanem (z osmi) na superchargeru Tesly.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27876
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Příspěvek od řidičBOB »

Tak to máš štěstí ;-)
No pain, no gain.
Vespa time \m/
martin46
Adept autoškoly
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 26 pro 20:35

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Příspěvek od martin46 »

Žiadnym spôsobom neschvaľujem to čo sa momentálne deje. Myslím že celkom presne viem ako tí CO2 pokuty fungujú. Teda aj to obrovské množstvo peňazí z každého auta ktoré má nadlimitnú spotrebu.

Taká "maličkosť" ako zásuvka v garáži robí ale užívania elektroauta veľmi príjemnu záležitosť. Preto som chcel priblížiť aj tento pohľad. Plus pokiaľ viem že niekoľko percent energie do roka natankujem z fotovoltických panelov.

Vzhľadom na to čo má odjazdené nemyslim že som nejaký zaslepenec elektromobility, prave naopak. 90€ mesačne vs skoro 600€ za "palivo" je pre mňa tiež argument. Najmä keď som sa snažil postaviť úsporný nízkoenergetický dom ale príprava medzi prácou a domom bola extrémne drahá. To je môj pohľad.
ex BMW 320d e46 1999
ex BMW 540i e39 1997
ex BMW 330i e90 2006
ex BMW M635Csi 1984
Ex BMW M2 competition 2019
Ex BMW Z4m coupé 2006
Ex BMW e87 130i quaife
Ex BMW 530i e39
Enyaq 80x
Vw Touareg
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27876
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Příspěvek od řidičBOB »

Co v tom palivu porovnáváš? Enyaq a Touareg? To pak jo. Alw kdybys porovnával hrušky s hruškama, tak by ti ta čísla patrně vyšla jinak ;-)
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Předseda
Letec
Příspěvky: 1490
Registrován: stř 16 úno 11:20

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Příspěvek od Předseda »

říha: zase úplně zbytečně startuješ z krabičky.., ale třeba je to jen muj pocit při čtení toho příspěvku. Nevím. Ale zdá se mi, že máš potřebu hned vystartovat a přihasit se s celou řadou argumentů, proč je elektro pičovina.
Přitom jsem jen řekl, že se s el. dá žít i na sídlišti a že nabíječky dnes bývají skoro u každého obchodu. A ještě jsem zmínil, že zatím je to ok protože nabíječky nebývají plné, ale problém to s narůstajícím početm EV bude. Thats all.

P.S. Těch pár minut je pár minut než si od stojanu dojdeš koupit na pokladnu vodu a vrátíš se.

řbob: nevím, kolik to má výkon a pro účel mého příspěvku to není ani podstatné (našel jsem, 22kW ano). Smysl byl ukázat, že i dělník z paneláku si svůj EL může nabít na sídlišti. U Kauflandu či na Zličíně jsou 50 resp 75kW.

Život s el je jiný než se spalovákem. To je zkrátka logické. Stále je to ještě v plenkách. Třeba systémy správy nabíjení pro fleetové auta.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27876
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Příspěvek od řidičBOB »

Elektro ale píčovina je.
Btw: dělník z paneláku si žádné elektro nemůže dovolit. Ani teď a sni v roce 2035 to jinak nebude.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Odpovědět