Onboard videa

Zajímavá automobilová videa z celého světa.
Odpovědět
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28098
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Onboard videa

Příspěvek od řidičBOB »

Když je někdo debil a lopata, tak mu to řeknu rovnou, ať máme jasno. Jsem zvyklý lidem říkat věci na férovku.
Btw: to není o nesouhlasu. To je o inteligenci a schopnosti vnímat psaný text a jeho souvislosti.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: Onboard videa

Příspěvek od EL_XEL »

Já nevím, jak se to tady vyřešilo nebo ne, ale na tom videu jsem viděl dvě auta, která víceméně zároveň přejíždí z pravého pruhu do levého a ten vzadu si myslí, že když jede rychle, tak má nárok, aby se mu všichni klidili z cesty. Kdyby byl předtím v levém, tak neřeknu ani popel, ale tady bych policajtům záznam z kamery rozhodně neukazoval...
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2108
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Onboard videa

Příspěvek od petr_riha »

abgx1 píše: pát 07 říj 11:39
Podla tvojej logiky si mozem kludne trebars stovkou obehovat rad 10 kamionov a uplne odignorovat auta ktore sa za mnou medzi tym naskladaju. Ved pri zaciatku manevru tam neboli tak co ako chcu, vole.
Pokud pojede kolona 10 náklaďáku, nekdo ji začnue ve 100kmh předjíždět, mezi kamiony neni místo na to zařadit se zpět a mezitím někdo příletne zezadu (asi tak, jak jsi to předvedl na videu), tak má udělat co? Vyparit se? Dupnout na brzdu a zařadit se zpět za poslední kamion? Ne, manévr dokončí a zaradi se zpět, jakmile to bude možné. Retarda za sebou muže v tu chvíli klidne ignorovat.

Pokud prostor na zařazeni bude, zaradi se.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1716
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Onboard videa

Příspěvek od abgx1 »

Cize ak to mam zhrnut tak z tejto diskusie(?) si mozem zobrat:

1. Pri obiehani nesmiem obmedzit ine auto idúce po dialnici, avsak iba v momente preradzovania sa z pruhu do pruhu.

2. Ak uz som v procese obiehania, pocas toho ma dobehne ine auto, mozem si nadalej obehovat kludne 10kmh rozdielom az kym nenarazim v pravom pruhu na medzeru dostatocne velku na bezpecne zaradenie sa.

Tak?
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
Příspěvky: 2006
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Onboard videa

Příspěvek od Lachende Bestien »

Pokud je auto v pravém pomalejší a v levém rychlejší, není důvod řešit, jestli o 1 km/h nebo 100 km/h. Klidně můžou jet 80 v pravém a 81 v levém.

Omezení je velmi relativní až gumový pojem, při případném nedobrždění a nárazu hodně štěstí s přesvědčováním doleváků o tom, že za všechno může ten hajzl vepředu, který letce blížícího se 150+ zezadu tak nebezpečně omezil svou pomalou jízdou.
Žádná povinnost zrychlovat až ke 130 totiž neexistuje.
Komu se to nelíbí, blikáním a troubením může zkusit pomalu předjíždějícího stimulovat k větší akceleraci; někdy to pomáhá, jindy naopak.
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1716
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Onboard videa

Příspěvek od abgx1 »

No, vyblikavat sa neoplati. Je ovela vacsia sanca ze ta vybrzdi ako to ze prida/uhne. Ked uz tak maximalne pustit smerovku dolava.
Uživatelský avatar
brnenska.odchytova
Pan Řidič
Příspěvky: 425
Registrován: sob 03 srp 04:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Onboard videa

Příspěvek od brnenska.odchytova »

petr_riha píše: čtv 06 říj 10:09
brnenska.odchytova píše: čtv 06 říj 08:36
Nebo ty taky když předjíždíš (i mimo dálnic) tak ohrožuješ auta (třeba v protisměru?), přece se nebudeš plazit za někým kdo jede 70km/h žejo... Tohle si můžeš dovolit jenom v kamionu.. v osobáku ne ;)
Vkládáš mi do klávesnice věci, které jsem neřekl a které se mi příčí. Při přejíždění nikoho neohrožuji ani neomezuji, kdes to vyčetl? Navíc mám dost silné auto na to, abych akceleroval kdykoliv potřebuju. Pokud bych jel slabším vozem, počkám si na vhodný okamžik. Rozhodně to neznamená, že když někdo pojede v pravém za náklaďákem 90, a bude ho chtít předjet, nemá jinou možnost než počkat na stoupák.

Nicméně ve videu k žádnému ohrožení nedošlo, takže tvůj dotaz stran ohrožení při mém předjíždění je jaksi irelevantní.

brnenska.odchytova píše: čtv 06 říj 08:36
omezení = stačí sundat nohu z plynu
ohrožení = musí šlapat na brzdu nebo uhýbat
Tahle definice v zákoně asi oporu nemá :-) Ne pokaždé, když musím cuknout volantem, jsem ohrožen.
brnenska.odchytova píše: čtv 06 říj 08:36 Co přesně udělal za píčovinu? Když pominem fakt, že jel 17km/h nad limit? Vytroubil někoho, kdo to dost možná ani neslyšel? Nebo kdo to má u zadku?
O rychlosti to není, i když jedu-li nad limit, musím počítat s tím, že mou rychlost někdo třeba špatně odhadne.

Za mě, kdybych byl v pozici kameramana, asi bych přejel do levého o kousek dříve (blížil jsem se k překážce zbytečně rychle a levý byl dle všeho volný). Pokud by mi tam auto tímto stylem vjelo, určitě bych se necítil ohrožen, jen omezen, podobně jako když se předjížddějí náklaďáky, jen tady to trvalo mnohem kratší dobu.
Napsals to tady: "Kdybychom tohle předjíždění brali jako ohrožení, ...." - na mě to ze záběru jako prudký brždění (o 55km/h) působí, pokud stačilo jen lehce sešlápnout brzdu, tak ok, neseděl sem tam, ale nepřipadalo mi to jako lehký šlápnutí na brzdu.

To neměla bejt definice, ale výklad.. a oporu to v zákoně, resp. v jeho výkladu mít bude, viz příloha (učebnice autoškoly)
l) nesmět ohrozit znamená povinnost počínat si tak, aby jinému účastníku provozu na pozemních komunikacích nevzniklo žádné nebezpečí,
Snímek obrazovky 2022-10-08 025624.png
Snímek obrazovky 2022-10-08 025732.png
m) nesmět omezit znamená povinnost počínat si tak, aby jinému účastníku provozu na pozemních komunikacích nebylo nijak překáženo,
Snímek obrazovky 2022-10-08 030320.png
Kdyby autor vjel do levýho dřív a on mu tam stejně vjel, furt by musel brzdit o 55km/h, což není málo a za mě to teda definici ohrožení splňuje (nicméně už by ho min. omezil).
v tenle okamžik by fakt nestačilo sundat jenom nohu z plynu (nebo mírný brzdění).. tady to podle mě musel solidně zašlápnout. Ale ať řekne sám, jestli brzdil lehce nebo s nohou na podlaze.
Odchytávám neposlušný řidiče na kameru a občas nějaký to zvířátko na kapotu...
Uživatelský avatar
brnenska.odchytova
Pan Řidič
Příspěvky: 425
Registrován: sob 03 srp 04:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Onboard videa

Příspěvek od brnenska.odchytova »

řidičBOB píše: čtv 06 říj 13:06 Omezení a ohrožení jsou přímo definované zákonem. A rozhodně jinak, než si ten infantilní tvůrce videií, myslí…
Bobulko napumpovaná steroidama tak nám teda řekni, svůj výklad té definice omezení a ohrožení :-)
Není v zákoně náhodou jenom definice "nesmět omezi" a "nesmět ohrozit"? ;)
ale světe div se.. ten výklad sem si nevycucal z prstu, ale z učebnice autoškoly...
Odchytávám neposlušný řidiče na kameru a občas nějaký to zvířátko na kapotu...
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28098
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Onboard videa

Příspěvek od řidičBOB »

Tento příspěvek napsal brnenska.odchytova, který je právě ve vašem seznamu ignorovaných.
Naposledy upravil(a) řidičBOB dne sob 08 říj 07:21, celkem upraveno 2 x.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28098
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Onboard videa

Příspěvek od řidičBOB »

abgx1 píše: pát 07 říj 22:52 No, vyblikavat sa neoplati. Je ovela vacsia sanca ze ta vybrzdi ako to ze prida/uhne. Ked uz tak maximalne pustit smerovku dolava.
Blikají často ti, kteří se při předjíždění nezařadí zpět vpravo, i když tam mají pokokot místa, takže se tam zařadím já, dojedu auto v pravém a předjíždím. Samozřejmě se zařadím před zmiňovaného řidiče a ten v tu chvíli začne zuřivě blikat :D
Kdyby se zařadil…
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Odpovědět