Jak správně na rozjezdy do kopce
Re: Jak správně na rozjezdy do kopce
V tom případě to chce hodně plynu
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
- Fasther
- Řidič začátečník
- Příspěvky: 105
- Registrován: sob 09 dub 19:37
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně na rozjezdy do kopce
hmm vidím že to bude chtít trénink - dost krutej - hlavně pro spojku
Edit: A co si myslíte o držení auta v kopci pouze na spojce? Podle mě kravina a zhovadilost, ale možná se pletu....
Edit: A co si myslíte o držení auta v kopci pouze na spojce? Podle mě kravina a zhovadilost, ale možná se pletu....
Řidič je nejnebezpečnější částí vozu.
Re: Jak správně na rozjezdy do kopce
Nevidím na tom nic složitého. Stojím v kopci, levou nohou zmáčknutá brzda. Zařadím "D", pravou nohou přidám plyn a levá pouští brzdu. Kde je problém?Fasther píše:Otázka je jednoduchá - jak se rozjíždíte do kopce a jak by jste doporučovali se rozjíždět vzhledem k autu a i ostatním účastníkům silničního provozu.
Co jsem si všimnul jsou v zásadě dva způsoby - s ručkou a bez ručky. S ručkou je to asi každýmu jasný - stojím v kopci se zataženou ruční brzdou a pomalu pouštím spojku přidávám plyn a pouštím ruční brzdu.
Potom je tu bez ručky - stojím na brzdě - spojku si dám téměř před záběr - pustím brzdu dám plyn a pouštím spojku a pak s malou variací - pouštím brzdu a přidávám plyn. Co je podle Vás nejlepší? A jak to děláte vy? Jde mi hlavně o prudší kopce, případně o těžší auto se slabším motorem.
Díky
Re: Jak správně na rozjezdy do kopce
v hlavě...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Jak správně na rozjezdy do kopce
Nepletete, toto je prasarna nejhrubsiho zrnaFasther píše: Edit: A co si myslíte o držení auta v kopci pouze na spojce? Podle mě kravina a zhovadilost, ale možná se pletu....
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Jak správně na rozjezdy do kopce
asi to tu již bylo, ale kdo to má číst...
tedy levou spojka, pravou brzda, pravou stát na brzdě přišlápnout ji zároveň plyn, spojka do záběru, přesunout haxnuli jen na plyn a tradá ... absolutně plynulý rozjezd směr vzhůru je proveden bez ruční brzdy.
problematické toto jest u aut, kde je úplně hovadský plyn (O1 1,6 MPI například)
-dodneška jsem nepochopil proč při sešlápnutí plynu, se nejdřív půl hodiny nic neděje, pak následuje nahodilá reakce a aby toho nebylo málo, tak na volnoběh při sešlápnutí plynu otáčky setrvale rostou, nelze tedy natočit třeba 3000ot/min po nějakou dobu... ručička kolem této hodnoty jen určitou rychlostí proletne.
-jednoduše to má dva stavy. bud stojíte na plynu a otáčky rostou, povolíte plyn, rostou pomaleji, zastavení není možné, po překročení míry otáčky strmě klesají... a nelze s tím udělat LAUTR NIC.
tedy levou spojka, pravou brzda, pravou stát na brzdě přišlápnout ji zároveň plyn, spojka do záběru, přesunout haxnuli jen na plyn a tradá ... absolutně plynulý rozjezd směr vzhůru je proveden bez ruční brzdy.
problematické toto jest u aut, kde je úplně hovadský plyn (O1 1,6 MPI například)
-dodneška jsem nepochopil proč při sešlápnutí plynu, se nejdřív půl hodiny nic neděje, pak následuje nahodilá reakce a aby toho nebylo málo, tak na volnoběh při sešlápnutí plynu otáčky setrvale rostou, nelze tedy natočit třeba 3000ot/min po nějakou dobu... ručička kolem této hodnoty jen určitou rychlostí proletne.
-jednoduše to má dva stavy. bud stojíte na plynu a otáčky rostou, povolíte plyn, rostou pomaleji, zastavení není možné, po překročení míry otáčky strmě klesají... a nelze s tím udělat LAUTR NIC.
Slow and serious
Re: Jak správně na rozjezdy do kopce
To dělaj lidi v Londýně a dodnes jsem se tomu nepřestal smát a zároveň nechápu, jak jim spojka může vydržet nebo spíš kolik platí za servis.Fasther píše:stání pouze na spojce
Audi S4, 3.0TFSI quattro 245kW (333k)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Rousseau)
- jsem slušný řidič s čistým bodovým kontem
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Rousseau)
- jsem slušný řidič s čistým bodovým kontem
Re: Jak správně na rozjezdy do kopce
Kdyz se chystam vyjet z vedlejsi, tak poslednich par vterin pred rozjezdem drzim auto pomoci spojky a plynu. Start je pak rychlejsi.
Re: Jak správně na rozjezdy do kopce
Fasther píše:Otázka je jednoduchá - jak se rozjíždíte do kopce a jak by jste doporučovali se rozjíždět vzhledem k autu a i ostatním účastníkům silničního provozu.
Co jsem si všimnul jsou v zásadě dva způsoby - s ručkou a bez ručky. S ručkou je to asi každýmu jasný - stojím v kopci se zataženou ruční brzdou a pomalu pouštím spojku přidávám plyn a pouštím ruční brzdu.
Potom je tu bez ručky - stojím na brzdě - spojku si dám téměř před záběr - pustím brzdu dám plyn a pouštím spojku a pak s malou variací - pouštím brzdu a přidávám plyn. Co je podle Vás nejlepší? A jak to děláte vy? Jde mi hlavně o prudší kopce, případně o těžší auto se slabším motorem.
Díky
S ruckou jsem to neumel nikdy, ani v autoskole, byla to pro me proste tezka koordinace....v tech peti pripadech, kdy jsem pak v zivote jel s manualem, mi daleko lepe slo normalne...drzim brzdu a spojku, poustim spojku, citim, ze spojka zacne zabirat, pustim brzdu a jdu na plyn za dalsiho pousteni spojky...to je jediny zpusobe, jaky zvladnu a nikdy jsme pri tom ani necouvl
Re: Jak správně na rozjezdy do kopce
Automat to tak drzi defaultne a najede statisice Nevidim v tom zase tak zasadni problemWeeper píše:To dělaj lidi v Londýně a dodnes jsem se tomu nepřestal smát a zároveň nechápu, jak jim spojka může vydržet nebo spíš kolik platí za servis.Fasther píše:stání pouze na spojce