Řidiči, co to mají v ruce...
Moderátor: řidičBOB
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2829
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Stepan: To je slušnej materiál, s tím je radost dělat.
Ten třetí případ krásně ukazuje, jak kreténský AETR být může. Místo toho aby v klidu dojel domů a užil si dovču, jede pod tlakem co to dá aby dojel co nejdál a ráno další stresy, aby si třeba stihl zabalit
Ten třetí případ krásně ukazuje, jak kreténský AETR být může. Místo toho aby v klidu dojel domů a užil si dovču, jede pod tlakem co to dá aby dojel co nejdál a ráno další stresy, aby si třeba stihl zabalit
Chápeš to?
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Podnikatel z principu nebejvá úplně dementní a nebude se srát do věcí, které mu bezproblémově (!) přinášejí, ač třeba malý, zisk. To co je z pohledu zaměstance "chování jako k dobytku", často v realitě bývá absolutně racionální.Truck Daškam píše: ↑pon 29 srp 22:19 Což je na druhou stránku dobře - v dobách kdy "za vratama na tvoje auto čeká zástup řidičů" se mraky firem chovali k řidičům jak k dobytku.
Dneska se karta otočila a vše je trochu jinak.
Já mám totiž podezření, že řidiči (M)KD jsou stabilně ta nejchytřejší sorta, protože se potkávaj na parkovištích a teď se vzájemně utvrzují v tom, jací jsou geroji a všichni okolo jsou píče. No klasický chlapi sobě. A prachama to teprve začíná. Dva příklady z nedávné doby:
Vyrazili jsme řidiče C+E pro absolutní neschopnost, spotřebu mimo běžný rámec, otřesný styl jízdy (=časté výměny brzd)... Přišli kluci, že ho potkali v hospodě a on jim tam vykládal, co bere za jakou práci, jací jsme kokoti a že oni by taky chtěli.
Tak jsem se poptal u zaměstanvatele žejo, GDPR hadr, dyť se všichni známe. Tak ta storka byla téměř pravdivá. Až na dvě chybky v překladu.
"XY každej měsíc 15. na účtu, úplně v pohodě" = moje hrubá mzda vč. všech diet a předtím než se na to vrhne exekutor, činí téměř XY.
"od pondělí do pátku a každej den doma" = Jezdím kabotáž v Německu, vracím se v pátek v noci a neděli večer už nás zase odvážejí. V sobotu jezdím pro svého oficiálního zaměstnavatele dodávkou načerno za prachy na ruku.
...
Živnostník s vlastním autem, který pro nás jezdil jako pro svého výhradního zákazníka, to rozmlátil při autonehodě a nechal odtáhnout do servisu vč. našeho zboží na korbě a domů dojel sockou.
Druhej den sedl s naším řidičem do našeho auta a jeli na překládku.
Následně nám vyfakturoval svůj čas, který touto překládkou strávil.
Při dotazu, zda se nezbláznil, vůbec nerozumněl tomu, kde je problém...
Kluk skládal v nejmenovaném FMCG řetězci. Složil, šel pro papíry. Skladník ho zprcal, že nemá pevnou obuv a nechtěl mu potvrdit papíry. Kluk šikovnej, vyběhl na parkoviště a půjčil si od jinýho řidiče pevný boty. Vítězoslavně došel zpátky, načež mu skladník řekl, že má přísný zákaz potvrzovat dodáky těm, kdo skládají v pantoflích, naložili mu to zpátky (4 palety, nic velkýho), kluk objel sklad a skládal znovu, tentokrát už pro sicht v těch pučených botách.Truck Daškam píše: ↑pon 29 srp 22:19 I když si myslím, že různé skladové zóny se chovaj k řidičům strašně i dnes, proto jsem z tohodle utekl.... jako pomalu focení mojí svačiny, šťára od vrátnýho jak kdybych pašoval kokain, buzerace při vykládkách, kdy po tobě chtěj činnost co má dělat skladník.... Dneska bych se tam vrátit nemohl, pokud je to furt stejný.
Jediný kde to bylo fajn byl asi Bakker nebo jak se píšou. Přijedeš, dáš to to rampu, v místnosti si dáš kafe a počkáš na papíry a odjezd. Kaufland, Hopi, Spar... děs
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Obávám se, že konkrétně u řidičů kamionů tohle platit nebude. Je po nich objektivně větší poptávka než bývala dřív a zároveň je jich výrazně míň. Lidem se to moc nechce dělat a dostat sem kluka z východu je za A) kurevsky složitý B.) kluk chce radši na západ C) chce jezdit "výkony". Dlouhý trasy, ideálně mezinárodně. Cukačky kolem baráku se mu z principu dělat nechtějí, protože jestli chrápe na ubytovně nebo v kabině je mu vlastně fuk a za "výkony" je samozřejmě víc peněz.
Tohle jsou s prominutím kecy z karlínskýho klimatizovanýho kanclu. Mimo realitu oboru. Opět, konkrétně řidičům se přidává prakticky neustále, protože tlak od konkurence je enormní a "tržní cena práce" je více než známá. A "firma" jako taková prakticky nehraje roli. Jestli kroutíš kamionem pro jednu nebo druhou firmu je ti úplně jedno. Nějaká "pozice firmy" je prakticky neexistující pojem. Samozřejmě, občas se najde někdo, kdo chce jezdit pro velkou firmu (protože ho předtím nějakej malej dopravce šmelinář okrádal, zdravíme Rusňáka) nebo naopak kde chce jezdit výhradně pro menší (kde ho nebudou jebat za nedodržení spotřeb o desetiny litru). Ale v drtivý většině případů je to uplně jedno a rozhoduje spíš povaha toho, co se jezdí...
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Tak z Karlína nejsem, ale na ty klimatizovaný kancly, kde nám sedí dvouciferné počty lidí) jsme si museli docela těžce vydělat...Stepan píše: ↑stř 31 srp 17:22 Tohle jsou s prominutím kecy z karlínskýho klimatizovanýho kanclu. Mimo realitu oboru. Opět, konkrétně řidičům se přidává prakticky neustále, protože tlak od konkurence je enormní a "tržní cena práce" je více než známá. A "firma" jako taková prakticky nehraje roli. Jestli kroutíš kamionem pro jednu nebo druhou firmu je ti úplně jedno. Nějaká "pozice firmy" je prakticky neexistující pojem. Samozřejmě, občas se najde někdo, kdo chce jezdit pro velkou firmu (protože ho předtím nějakej malej dopravce šmelinář okrádal, zdravíme Rusňáka) nebo naopak kde chce jezdit výhradně pro menší (kde ho nebudou jebat za nedodržení spotřeb o desetiny litru). Ale v drtivý většině případů je to uplně jedno a rozhoduje spíš povaha toho, co se jezdí...
Někdo platí pozdě, někdo prudí kvůli spotřebě, někde je šéf debil. Všude jsou firmy, které si mohou vybírat a firmy, které musí vzít zavděk všemi, kteří jim pošlou CV.
Ne všechno je o penězích, a někdo radši zvolí o pár šestáků menší mzdu výměnou za to, že bude vědět, že ji bude mít 15. na účtě a že se se šéfem bude dát (do)mluvit a nebude dělat čuráka kdykoliv se špatně vyspí.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Nerozumíme si. Z principu se při své práci setkáváš s lidmi s jinými hodnotovým žebříčkem, jiným mentálním nastavením a při vší úctě, i výrazně chytřejšími.
Aplikovat "HR knowledge" z IT na řidiče kamionů či (v případě MZ) na mechaniky těžké techniky nefunguje a fungovat nemůže. Jinak se vybírá obchoďák, programátor / mistr výroby a jinak se vybírají, při vší úctě, lopaty. Sorry, ale tak to je.
Aplikovat "HR knowledge" z IT na řidiče kamionů či (v případě MZ) na mechaniky těžké techniky nefunguje a fungovat nemůže. Jinak se vybírá obchoďák, programátor / mistr výroby a jinak se vybírají, při vší úctě, lopaty. Sorry, ale tak to je.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2829
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Já mám namysli firemní pravidla jako "že je potřeba mít dvě karty", "udělej to jak chceš ale dojed tam", "ty sjetý gumy ještě vydrží" apod. Nesleduju to, já v naší firmě jsem asi 7let - ale myslím si, že tohle se třeba oproti době před 10lety hodně změnilo. Koneckonců, i v mém odvětví před deseti lety na kartu nikdo moc nejezdil, a dneska všichni furt pauzujouPodnikatel z principu nebejvá úplně dementní a nebude se srát do věcí, které mu bezproblémově (!) přinášejí, ač třeba malý, zisk. To co je z pohledu zaměstance "chování jako k dobytku", často v realitě bývá absolutně racionální.
No, to je přesně ono. Mě v tomhle bavili poláci... Přijel na rampu, hodil jim papíry do okýnka.. Zatáh si záclonky a nezájem. A klidně na tý rampě stál dva dny, dokud s to oni sami nevyložili.Kluk skládal v nejmenovaném FMCG řetězci. Složil, šel pro papíry
A ještě jedna věc - ono to odbočení doprava je zakázáno přechodnou úpravou, protože tam jsou nějaké vykopové práce a delší auto se tam nezlomí. A to je to co jsem psal předtím - má tam být zákaz vozidel nad určitou délku, protože autobus se tam nezlomí úplně stejně, jako ten nákladák.Cheche, dneska jsem potřeboval Pétu nebo řidiče Boba, protože DZ prej schvalujou odborníci a maj k tomu důvod.
Ale já vím, DZ dělaj odborníci...
Chápeš to?
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2829
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Nevím jestli to jde paušalizovat - i u nás co člověk, to jiný potřeby.Jinak se vybírá obchoďák, programátor / mistr výroby a jinak se vybírají, při vší úctě, lopaty. Sorry, ale tak to je.
Jeden chce stabilní (pořád stejnou) práci, druhej chce jezdit po republice. Jeden chce končit co nejdřív, druhej honí výdělek. Jeden chce nový auto a stará se něj, druhej chce starej vrak a sere a na to. Jeden chce Mercedesa, druhej Volvo..
Chápeš to?
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
To vůbec není problém na týhletý úrovni... Začíná se u daleko přímějších věcí. Třeba "přijď do práce včas" nebo "když ti kurva řeknu, že je XY uzavřený, tak mi to věř a nejezdi se na tu rozkopanou silnici tím kamionem podívat až k závoře".
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Tak to “přijd do práce včas” muže byt problém i u IT lidi (nebo kdekoliv). I u nás se nachází lopaty.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Stepane, ty příběhy co sem dáváš, to je jak z pomocný školy.
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ