
Zrovna jsem psal "vedle", ze podobu obsahu urcuji hlavne obchodni a politicke zajmy a to, co vetsinovy ctenar chce slyset. A opravdu se malokdy sejde, ze by tyto tri podminky daly dohromady prostor pro realitu. Pokud ale zmizi alespon cast techto faktoru, vypada to hned lepe - treba v magazinech o ojetinach nebo veteranech nejsou prakticky zadne obchodni tlaky ze strany automobilek a s tim mizi i cast autocenzury. Kritizovat novy Passat, to by si nikdo netroufl, ale kritizovat 10 let starou ojetinu, to uz mozne je. Veteraniste jsou pak tomuto prostredi vzdaleni jeste dale, zaroven u nich plati, ze se o ne zajima vesmes premysliva ctenarska obec a te se neni mozne zalibit povrchnimi clanky.
Urcite tedy existuji "svobodnejsi" obory, ale jejich pocet roste umerne jejich okrajovosti, politicke neangazovanosti a neexistenci vyznamnych inzerentu.