Řidiči, co to mají v ruce...

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2109
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od petr_riha »

Truck Daškam píše: pon 29 srp 11:45 No vidíš - a kam pojedu se dozvím třeba asi 10min před nakládáním nebo dokonce i při nakládce
Jasne, jako firma nemáte nasmlouvane zakázky dopředu a jsi na telefonu, jestli, kdy a kdo se ozve. To si možná myslíš ty, ze to tak funguje. Nefunguje, ale to je mimo tvůj obzor.

Ty se to možná dozvíš na poslední chvíli, ale ten papír mas mít zařízený, nez vyjedes. A pokud se vám ho nechce vyřizovat, mate nechat zakázku někomu, kdo bude ochoten to podstoupit, nebo tu výjimku už mít bude.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1942
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Zajda »

petr_riha píše: pon 29 srp 12:06Takže plna čára platí taky jen někdy, super. Do jaké rychlosti neplatí? Do 20? Do 40? Do 70? Proč by měla jet kolona za kamionem nebo strejcem jedoucím 60 nebo 70? Jak jsi přišel na traktor s rychlosti 20kmh?
Před zavedením 1,5metrového bočního odstupu platilo že plná čára se nesmí přejet ani při předjíždění cyklisty.
Jak by to na cestách vypadalo kdyby se tím reálně někdo řídil bych asi vidět nechtěl.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4074
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od HondaMan »

petr_riha píše: pon 29 srp 12:09Jasne, jako firma nemáte nasmlouvane zakázky dopředu a jsi na telefonu, jestli, kdy a kdo se ozve. To si možná myslíš ty, ze to tak funguje. Nefunguje, ale to je mimo tvůj obzor.
Rád si nechám představit, jak to v dopravě funguje :-)
2.9T RWD
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2109
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od petr_riha »

HondaMan píše: pon 29 srp 12:23
petr_riha píše: pon 29 srp 12:09Jasne, jako firma nemáte nasmlouvane zakázky dopředu a jsi na telefonu, jestli, kdy a kdo se ozve. To si možná myslíš ty, ze to tak funguje. Nefunguje, ale to je mimo tvůj obzor.
Rád si nechám představit, jak to v dopravě funguje :-)
V dopravě nedělám. Nicméně nechce se mi věřit, že firma nemá nasmlouváno na minimálně 2 týdny dopředu. Reálněji bych viděl tak měsíc. A dal bych ruku do ohně za to, že to nefunguje tak, jak to truck prezentoval, že firma (nikoliv řidič) neví, kam pojede za 10 minut. Ale jak říkám, do dopravy nedělám, nákladní dopravu ani neobjednávám, tak nevím.

Pokud v dopravě děláš, rád se přiučím :-) A jezdíte taky bez zařízených výjimek do míst, kam je to jinak zakázáno?
Naposledy upravil(a) petr_riha dne pon 29 srp 12:45, celkem upraveno 3 x.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2109
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od petr_riha »

Zajda píše: pon 29 srp 12:21 Před zavedením 1,5metrového bočního odstupu platilo že plná čára se nesmí přejet ani při předjíždění cyklisty.
Jak by to na cestách vypadalo kdyby se tím reálně někdo řídil bych asi vidět nechtěl.
Vím. Stejně jako na spoustě míst ve městech nejde dodržet 1,5m.

Já jsem se ale ptal, kde je hranice, kdy je předjíždění na zákazu ještě OK (jestli to je těch 20, nebo i rychleji jedoucí traktor) a kdy je to už KO. Nebo jestli jakkoliv rychle jedoucí traktor je OK vždy, zatímco auto, byť pomalejší, než ten traktor, je KO? Chci najít tu hranici, odkdy profesionálové uznávají porušování zákazů :-)
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4074
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od HondaMan »

petr_riha píše: pon 29 srp 12:29V dopravě nedělám. Nicméně nechce se mi věřit, že firma nemá nasmlouváno na minimálně 2 týdny dopředu. Reálněji bych viděl tak měsíc. A dal bych ruku do ohně za to, že to nefunguje tak, jak to truck prezentoval, že firma (nikoliv řidič) neví, kam pojede za 10 minut. Ale jak říkám, do dopravy nedělám, nákladní dopravu ani neobjednávám, tak nevím.

Pokud v dopravě děláš, rád se přiučím :-) A jezdíte taky bez zařízených výjimek do míst, kam je to jinak zakázáno?
Šeredne by ses spálil. Existují zákazníci, kteří Ti dají plán na týden. Ten ale obvykle mají právo měnit. Obvyklé je 1 - 2 dny předem. e-commerce mají cut-off 12 - 17:00 pro next day delivery a rozdíl mezi jednotlivými dny může být i několik návěsů.
Měli jsme zákazníka, který uzavíral nakládky na následující den v 18:15. US korporát s centrálou pro Evropu v PL. Mezinárodní přepravy. cut-off 18:15, následující den nakládka, další vykládka vč. X-docku na několika depech.

Do zákazu "nejezdíme". Kde potřebujeme máme výjimky nebo trvalé výjimky na konkrétní auta. Nebo zásilku rozdělíme a odvezeme dodávkou. Neděláme ale zemní práce.

Realita v dopravě vypadá tak, že pokud bys jel vše 100% dle pravidel, tak zkrachuješ. V tom má Truck pravdu. Alternativa je nedělat v dopravě. Pokud by se tak zachovali všichni...
2.9T RWD
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Truck Daškam »

petr_riha: Jako firma jsme nasmlouvaná pro firmu. A ta firma si nás najme, abychom to odvezli zákaznikovi (třeba tobě).
Disponent rozdělí práci, vyšle auta... A ta jezdí
Chápeš to?
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2109
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od petr_riha »

Tak ona je otázka, v jakém seš oboru. Vozíte e-commerční zásilky? Balíky/palety?

Jinak fungují ti, kteří vozí e-commerci, tam nevědí, kdo jim zítra co a kolik naloží, jinak pak budou fungovat stavební tatry. Dopravu v e-commerci znám poměrně dobře (ať už na úrovni palet nebo balíků) z pohledu zákazníka, celou dobu jsem se bavil o tom, co jezdí truck, čili stavba. A tam to nebude tak živelné jako v e-commerci. Došlo asi k nedorozumnění, o e-commerci jsem se úplně bavit nechtěl.

Nebo to u staveb funguje podobně, máš-li zkušenost? Mě se nezdá, že bych zvedl telefon, že chci tatru písku a druhý den jsem ji měl (zatímco v e-commerci to tak v podstatě funguje).
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2109
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od petr_riha »

Truck Daškam píše: pon 29 srp 13:14 petr_riha: Jako firma jsme nasmlouvaná pro firmu. A ta firma si nás najme, abychom to odvezli zákaznikovi (třeba tobě).
Disponent rozdělí práci, vyšle auta... A ta jezdí
Ano. A ten disponent (nebo přímo vaše firma, pokud byste nejezdili pro někoho, ale pro přímého zákazníka) ví dostatečně včas, kdy a kam tě vyšle. To je ten čas, kdy se mají vyřídit papíry.

To, že se to ty dozvíš na poslední chvíli, kam s tím, je druhá věc. Ale někdo to dostatečně včas ví.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
Arkis
Letec
Příspěvky: 1353
Registrován: stř 15 srp 20:58

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Arkis »

Je fakt, že nějaký řád být musí. V tom s Petrem souhlasím. Kdyby všichni šli cestou "to vymýšlel debilní byrokrat a já se tím řídit nebudu", tak je tady vše za chvíli naruby. To, že se kamioňák dozví 10 minut předem o nakládce i věřím. Od toho totiž má firmu, která jej zaštiťuje a dispečery. Ti mají zajistit trasu a výjimky. Pokud nemáš výjimku, tak tam nemáš co dělat.

Skvělým příkladem budiž stavba za ulicí, kde žila babička. Kamioňáci jezdili zákazem, aby ušetřili 7 km trasy. Výsledek je takový, že než si tam místní mafián vystavil vilu, tak několika starším domům popraskaly zdi. Nikoho se nedovolala. PČR krčila rameny, že by je museli chytit při průjezdu. Na udání by nestihli dojet a hlídku tam nechat nechtěli.
Odpovědět