Cyklisté na ulicích
Re: Cyklisté na ulicích
Jojo, Uherské Hradiště směr Jarošov. Moc se jim to nepovedlo .
Re: Cyklisté na ulicích
Právo umřít mají, akorát proč radši neskočí z mostujarka píše:Bohužel mi to přijde jako univerzální cesta, kterou se ubírají "vyspělé" západní země.bojler píše:NeoCykliste maji proste jenom pravo a hotovo. Normalni lidi jezdi slusne na kole, neocyklista ma hlavne "pravo na sdileni".
Zdroj:
https://www.tz.de/muenchen/stadt/maxvor ... 02548.html
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Cyklisté na ulicích
Musim nekde vyventilovat svuj zazitek z dneska.
Predem bych chtel upozornit, ze sam jsem cyklista, cyklistiku obecne podporuji a muj nazor je, ze by zemi prospelo kdyby vice lidi jezdilo na kole.
Ale...
Je zapotrebi, aby se chovali alespon dle zakonu, pripadne dokonce ohleduplne. Vetsina jezdi normalne, nicmene podstatne procento vubec nechape, ze neni na tour de france, ale v na bezne silnicni komunikaci v beznem silnicnim provozu, jehoz hlavnim a jedinym cilem je dopravit bezpecne osobny a naklad z bodu A do bodu B. Treba takove jezdeni pres prechod pro chodce s pocitem, ze maji prednost a ja jim musim zastavit, je ve meste na beznem poradku. Nebo objizdeni na chodniku rychlosti 20-30km.
Takze ten dnesni zazitek: na okresni silnici autem prijizdim ke shluku cyklistu, kteri jedou vedle sebe a nekteri v protismeru. Delka shluku cca 100m. (Jizdou vedle sebe porusuji Zákon o silničním provozu č. 361/2000 Sb. §57 Odst. 3: "Cyklisté smějí jet jen jednotlivě za sebou..") Rychlost shluku cca 30km/h. No dobre, jsme lidi, zacali se nejak stosovat na pravou stranu. Misto je neprehledne a silnice uzka, horizonty a zatacky s krovim, byva tam casto zver. Tak se zaradim za ne a pockam na misto, kde vidim pred sebe a muzu bezpecne predjet, predjedu cca 2/3 shluku a zaradim se mezi ne a cekam na dalsi moznost bezpecneho predjeti. Skonci kopec, cyklista prede mnou jede pomalu a jeden cyklista se me rozhodne predjizdet zprava po asi pul metru krajnice. (Poruseni Zákona o silničním provozu § 17 Předjíždění odst. 1 "Předjíždí se vlevo.") Pote, co dospel k zaveru, ze ho nedostatecne poustim, na me zacal neco pokrikovat. Dobre, nenecham se rozhodit, jedu dale zarazeny mezi dalsi vozidla (cyklisty) a cekam na dalsi vhodnou moznost k predjeti.
Jeste jednou podotykam, ze se jedna o silnici, kde se dve auta vyhnou jen tak tak a cykliste mezi sebou nenechavaji rozestupy, kam bych se mohl zaradit v pripade, ze by se naproti objevilo auto. Pokud jede naproti nakladak, je potreba zastavit, aby se auta vyhnuly. Pokud by pri predjizdeni naproti auto skutecne jelo, jedna se o rozhodovani mezi celni srazkou s protijedoucim vozidlem nebo vytlacenim cyklisty ze silnice. Bezna rychlost je tam tak 70km/h, provoz relativne husty (ne, ze by provoz hral roli, nahoda je blbec.). Viditelnost je tak 50m do pristi zatacky s krovim. Cyklista prede mnou v useku, kde ja vidim pres horizont tak 30m a on tak 60m kvuli zatacce na me neustale mava, at ho predjedu a ma nejake kecy.
Na zaver predjizdim prvniho cyklistu, ktery jede solo, na stredne prehlednem useku, proti auto, tak slapu na brzdy a zarazuji se spatky a predjedu za chvili. U tohoto chci podotknout, ze mi posledni bod prijde v pohode, proste to tak je, cykliste jsou pomalejsi a pokud vytvari rozumne podminky pro predjeti, tak je to tak dobre, i kdyz je to nekdy slozite.
Nakonec to dobre dopadlo, ale musim priznat, ze jdem dojel trochu rozklepany. Jendak se jednalo o dopravne trochu nebezpecne situace. Ale hlavne mi vadilo agresivni chovani cyklistu v situaci, kdy sami porusovali zakon. Kdyz je kolem 20 kamosu, tak mi muzou rozbit hubu a jeste si sami potvrdit jako svedkove, ze jsem je ohrozoval ja a ne naopak. V dane situaci mi celkem realne hrozil postih za to, ze me nejaky dement na kole predjizdi zprava a pri tom spadne do krajnice a neco si udela. Jak ja budu dokazovat, ze jsem jel mezi vozidly a ze to nebylo o tom, ze jsem ho vytlacil ze silnice, kdyz to tvrdi on a sest jeho kamosu, co to videli na 10m? V takove situaci bych proste byl v riti...
Nevim, no, proste s takovymhle pristupem proste souziti nemuze fungovat. Cykliste proste musi
- dodrzovat zakony. Ty nejsou vymyslene jen tak pro srandu, ale
--- jsou v nich zkusenosti z minulosti, ze treba s pasy se mene umira nez bez nich,
--- diky dodrzovani pravidel jsou ostatni ucastnici provozu schopni predpovidat, co se bude dale dit a situace je plynula.
- byt ohleduplny
--- treba po par kilometrech zastavit na krajnici, aby bylo mozne bezpecne predjet na slozitiych cestach. Nedel mi problem jet 1km za cyklistou, ktery jede 20km/h pokud to vyzaduje bezpecnost. Ale dela mi problem tak jet 5km, kdyz by me mohl pustit, ztratil by tim cca 10s a pak pokracoval dale. Plne chapu, ze v takove situaci nejaky ridic vycuka a proste to predjeti riskne.
--- pri jizde ve vetsim poctu mezi sebou nechavat volna mista, aby umoznili postupne predjeti kolony.
- hlavne chovat se jako normalni vozidlo, i kdyz pomalejsi. Neni to chodec, musi svitit, musi se chovat predpovidatelne, verejna cesta neni zavodni draha.
To same plati samozrejme pro ridice, pravidla silnicniho provozu a ohleduplnost.
Predem bych chtel upozornit, ze sam jsem cyklista, cyklistiku obecne podporuji a muj nazor je, ze by zemi prospelo kdyby vice lidi jezdilo na kole.
Ale...
Je zapotrebi, aby se chovali alespon dle zakonu, pripadne dokonce ohleduplne. Vetsina jezdi normalne, nicmene podstatne procento vubec nechape, ze neni na tour de france, ale v na bezne silnicni komunikaci v beznem silnicnim provozu, jehoz hlavnim a jedinym cilem je dopravit bezpecne osobny a naklad z bodu A do bodu B. Treba takove jezdeni pres prechod pro chodce s pocitem, ze maji prednost a ja jim musim zastavit, je ve meste na beznem poradku. Nebo objizdeni na chodniku rychlosti 20-30km.
Takze ten dnesni zazitek: na okresni silnici autem prijizdim ke shluku cyklistu, kteri jedou vedle sebe a nekteri v protismeru. Delka shluku cca 100m. (Jizdou vedle sebe porusuji Zákon o silničním provozu č. 361/2000 Sb. §57 Odst. 3: "Cyklisté smějí jet jen jednotlivě za sebou..") Rychlost shluku cca 30km/h. No dobre, jsme lidi, zacali se nejak stosovat na pravou stranu. Misto je neprehledne a silnice uzka, horizonty a zatacky s krovim, byva tam casto zver. Tak se zaradim za ne a pockam na misto, kde vidim pred sebe a muzu bezpecne predjet, predjedu cca 2/3 shluku a zaradim se mezi ne a cekam na dalsi moznost bezpecneho predjeti. Skonci kopec, cyklista prede mnou jede pomalu a jeden cyklista se me rozhodne predjizdet zprava po asi pul metru krajnice. (Poruseni Zákona o silničním provozu § 17 Předjíždění odst. 1 "Předjíždí se vlevo.") Pote, co dospel k zaveru, ze ho nedostatecne poustim, na me zacal neco pokrikovat. Dobre, nenecham se rozhodit, jedu dale zarazeny mezi dalsi vozidla (cyklisty) a cekam na dalsi vhodnou moznost k predjeti.
Jeste jednou podotykam, ze se jedna o silnici, kde se dve auta vyhnou jen tak tak a cykliste mezi sebou nenechavaji rozestupy, kam bych se mohl zaradit v pripade, ze by se naproti objevilo auto. Pokud jede naproti nakladak, je potreba zastavit, aby se auta vyhnuly. Pokud by pri predjizdeni naproti auto skutecne jelo, jedna se o rozhodovani mezi celni srazkou s protijedoucim vozidlem nebo vytlacenim cyklisty ze silnice. Bezna rychlost je tam tak 70km/h, provoz relativne husty (ne, ze by provoz hral roli, nahoda je blbec.). Viditelnost je tak 50m do pristi zatacky s krovim. Cyklista prede mnou v useku, kde ja vidim pres horizont tak 30m a on tak 60m kvuli zatacce na me neustale mava, at ho predjedu a ma nejake kecy.
Na zaver predjizdim prvniho cyklistu, ktery jede solo, na stredne prehlednem useku, proti auto, tak slapu na brzdy a zarazuji se spatky a predjedu za chvili. U tohoto chci podotknout, ze mi posledni bod prijde v pohode, proste to tak je, cykliste jsou pomalejsi a pokud vytvari rozumne podminky pro predjeti, tak je to tak dobre, i kdyz je to nekdy slozite.
Nakonec to dobre dopadlo, ale musim priznat, ze jdem dojel trochu rozklepany. Jendak se jednalo o dopravne trochu nebezpecne situace. Ale hlavne mi vadilo agresivni chovani cyklistu v situaci, kdy sami porusovali zakon. Kdyz je kolem 20 kamosu, tak mi muzou rozbit hubu a jeste si sami potvrdit jako svedkove, ze jsem je ohrozoval ja a ne naopak. V dane situaci mi celkem realne hrozil postih za to, ze me nejaky dement na kole predjizdi zprava a pri tom spadne do krajnice a neco si udela. Jak ja budu dokazovat, ze jsem jel mezi vozidly a ze to nebylo o tom, ze jsem ho vytlacil ze silnice, kdyz to tvrdi on a sest jeho kamosu, co to videli na 10m? V takove situaci bych proste byl v riti...
Nevim, no, proste s takovymhle pristupem proste souziti nemuze fungovat. Cykliste proste musi
- dodrzovat zakony. Ty nejsou vymyslene jen tak pro srandu, ale
--- jsou v nich zkusenosti z minulosti, ze treba s pasy se mene umira nez bez nich,
--- diky dodrzovani pravidel jsou ostatni ucastnici provozu schopni predpovidat, co se bude dale dit a situace je plynula.
- byt ohleduplny
--- treba po par kilometrech zastavit na krajnici, aby bylo mozne bezpecne predjet na slozitiych cestach. Nedel mi problem jet 1km za cyklistou, ktery jede 20km/h pokud to vyzaduje bezpecnost. Ale dela mi problem tak jet 5km, kdyz by me mohl pustit, ztratil by tim cca 10s a pak pokracoval dale. Plne chapu, ze v takove situaci nejaky ridic vycuka a proste to predjeti riskne.
--- pri jizde ve vetsim poctu mezi sebou nechavat volna mista, aby umoznili postupne predjeti kolony.
- hlavne chovat se jako normalni vozidlo, i kdyz pomalejsi. Neni to chodec, musi svitit, musi se chovat predpovidatelne, verejna cesta neni zavodni draha.
To same plati samozrejme pro ridice, pravidla silnicniho provozu a ohleduplnost.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27860
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cyklisté na ulicích
Tak oni se neobtěžují ani zvedat packu, když odbočují…a ještě u toho mají kecy. Jízda na červenou nebo před semaforem na chodník, po přechodu a za křižovatkou zpět na silnici - to jsou zcela běžné věci. A to jsou přitom ti největší křiklouni, jak jsou autaři nejeduplní.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Cyklisté na ulicích
čerstvý zážitek s cykloverbeží, v pátek odpoledne. Velké Meziříčí, výjezd z náměstí. Jednosměrka, ulice se zužuje do historické brány. A ejhle, protisměrem horda pumpičkářů, takových deset kousků. Vypadalo to na nějakou akci, tábor, skupinovou vyjížďku protože to byli dospělí a děti a všichni měli žlutá trička z nějakou malůvkou. Rozlezlí po celý silnici a tvářili se jak horda skřetů na bojový výpravě. Nejspíš školení budoucích cyklozmrdů, jak se chovat co nejhůř v provozu. A o kousek dál druhá skupina, podobně obsazená, tentokrát pro změnu jeli po chodníku. Naštěstí jsem nebyl v autě sám, jinak bych asi ztropil veřejný škandál, zapnul bych hlásnou troubu a seřval bych je na plný pecky.
Já docela chápu že někdy je vhodnější improvizovat, jet místama kde by se nemělo, ale člověk by se měl podle toho chovat, jet tak aby pokud možno nevznikly nebezpečný nebo nadměrně obtížný situace. Ale když někdo jede, promiňte mi ten výraz, jako vymaštěnej pičus a ještě do toho zatahuje děti, pro to prostě nemám pochopení. Když se chce někdo zasebevraždit, tak ať se jde oběsit do lesa, pokud možno nízko aby na něj dosáhli divočáci a nemusel ho nikdo odklízet.
Já docela chápu že někdy je vhodnější improvizovat, jet místama kde by se nemělo, ale člověk by se měl podle toho chovat, jet tak aby pokud možno nevznikly nebezpečný nebo nadměrně obtížný situace. Ale když někdo jede, promiňte mi ten výraz, jako vymaštěnej pičus a ještě do toho zatahuje děti, pro to prostě nemám pochopení. Když se chce někdo zasebevraždit, tak ať se jde oběsit do lesa, pokud možno nízko aby na něj dosáhli divočáci a nemusel ho nikdo odklízet.
Re: Cyklisté na ulicích
Ja letos na jare koupil silnicku a zacal jezdit. Druha vec co jsem koupil byl garmin radar, protoze vedet co se deje za kolem, bez otaceni mi prijde zasadni pro bezpecnost.
Pri jezdeni se snazim vyhledavat spis odlehle silnice, ale ne vzdy to jde vzhledem na kvalitu asfaltu. Obcas v zajmu bezpecnosti porusim pravidla, ale jezdim hlavou a musim rict, ze chovani ridicu me spis mile prekvapilo.
Pri jezdeni se snazim vyhledavat spis odlehle silnice, ale ne vzdy to jde vzhledem na kvalitu asfaltu. Obcas v zajmu bezpecnosti porusim pravidla, ale jezdim hlavou a musim rict, ze chovani ridicu me spis mile prekvapilo.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Cyklisté na ulicích
Radar?! Můj ty světe kulatej, člověk nestačí žasnout kudy se věci ubírají. Motorovým vozidlům na to už asi 100 let stačí obyčejné zrcátko a zatím ani pokusy s nahrazením elektronikou k lepšímu výsledku nevedly. Znám pár nadšených aktivních cykloturistů a ti zrcátka běžně, dlouhé roky používají. Někdo prostě na řídítkách, nekdo na helmě nebo brýlích. Prosté, levné, funkční.
Re: Cyklisté na ulicích
Jj, radar integrovany v blikacce, ktera meni intenzitu/agresivitu blikani s blizicim se provozem + na riditkach nebo hodinkach vidis kolik aut, jak jsou daleko a jak rychle se blizi. Zadna rarita, potkavas to na silnici kazdy den. Uz se to dela i s kamerou: https://www.kola-radotin.cz/cyklisticky ... 715#476611PepaSFI píše: ↑ned 28 srp 10:00 Radar?! Můj ty světe kulatej, člověk nestačí žasnout kudy se věci ubírají. Motorovým vozidlům na to už asi 100 let stačí obyčejné zrcátko a zatím ani pokusy s nahrazením elektronikou k lepšímu výsledku nevedly. Znám pár nadšených aktivních cykloturistů a ti zrcátka běžně, dlouhé roky používají. Někdo prostě na řídítkách, nekdo na helmě nebo brýlích. Prosté, levné, funkční.
Pochybyju ze pri tech vibracich na silnicce bude v nakym zrcatku neco videt + stejne blikam na silnicce porad.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Cyklisté na ulicích
Tvl, to jsou teda věci. Ta cyklistika je pěkně drahý koníček. Mě stačí horské kolo, které jsem v r.97 vyhandloval od kolegy za 2000,- a věrně slouží dodnes
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Cyklisté na ulicích
v tom zrcátku nemusíš vidět kdovíco, ostatně na motocyklu to taky není žádná nádhera s vibracema. Dnes všechny motorový vozidla musí neustále něčím svítit, takže v zrcátku sice uvidíš jen rozmazaný světýlka ale to stačí abys poznal že se něco blíží zezadu. A jak už jsem napsal, jsou i zrcátka na helmu nebo na brejle.