honziss píše: ↑pát 19 srp 08:56
Takže reálně, když pojedu naloženej na dovču třeba někam za innsbruck nebo do dolomit z prahy, tak jsou to asi spíš 2 nabíjení cestou než jedno? (ČR lehce nad limit, AT pojedu slušně protože všude kamera, finále bude určitě trochu do kopce + budu chtít mít trochu šťávu na postrky tam)
Podle toho, co tu zaznělo (a navíc budeš naložený), tak to vypadá, že by se to ± mohlo s 1 tankováním, pokud bys dojel na nabíječku s nulou a do cíle taktéž. Plus mínus. Takže reálně 2 nabíjení cestou.
Myslím, že poslední, co chceš, je aby ti naloženému došla šťáva někde v Alpách v kopcích.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Rekneme, ze cestou tam a zpet nasosam 4x 60 kwh, mozna malinko vic, to dela 200eur za dobijeni cestou. Kdyz budu do 80kwh baterky dososavat jen tech 60 kwh, to je pri realnych rychlostech nabijeni kolik? 20 - 30 min?
HondaMan píše: ↑pát 19 srp 08:13
Plug-in hybridů s dojezdem "jen 20 km" je dost. Třeba Toyoty. Jejich problém je, že se při testech nedostanou pod 50g CO2 tzn. nejsou zelené a nemají zvýhodnění.
Kancelářské budovy nabijou prd. V garážích či okolo budovy parkují desítky/stovky aut a plocha budovy je malá. Stavět kancelářské budovy s velkou plochou kvůli nabíjení aut je nesmysl.
Větší smysl dává parkoviště, kde jsou parkovací místa stíněna panely. To je fajn, ale tam kde to smysl dává se to už používá.
Máte zvrácené chápání ekologie planety. Ty hybridy jsou hned po étronech ta nejhorší varianta. Bob se vám správně vysmál, protože lidi s mozkem zajímá skutečnost, ne za co dává razítko fašistická EU.
honziss píše: ↑pát 19 srp 13:17
Rekneme, ze cestou tam a zpet nasosam 4x 60 kwh, mozna malinko vic, to dela 200eur za dobijeni cestou. Kdyz budu do 80kwh baterky dososavat jen tech 60 kwh, to je pri realnych rychlostech nabijeni kolik? 20 - 30 min?
No to záleží, zda přijedeš a nabíjíš + s kolika auty se budeš dělit o nabíječky.
Třeba na Irschenbergu jsem xkrát zažil, že všechny nabíječky plné a 8 aut na čekačce.
Ve Svete motoru vysel skvely roadtrip z cesty BEV po Evrope.
5169 km v osmi dnech a je tam i tabulka s poctem dobijecich zastavek (25) a casem na nich stravenych (12 hodin 34 minut).
Zaver necht si udela kazdy sam.
Pokiaľ som správne pochopil tak elektromobily po 5 násobnom zdražení elektriny prirodzene stratia na obľube takže ma napadlo že aj tu by malo nastať preorientovanie sa na FV čo s ohľadom na menšie výkony znamená aj na využitie elektromobilov hlavne na krátke trasy v mestách.
Zjednodušene povedané namiesto 40 tisE auta si kúpime auto len za 30 tisE a 10 tis investujem do FotoVoltaiky.
5-10 kWh batéria sa v priemernom svetelnom dni nabije z 5kW FV za 1-5h . Pri 10 ročnej použiteľnoti takejto dvojice je to cca 400E za mesiac.
Pre človeka ktorý denne dochádza do práce autom sa mi to javí ako rozumné investovanie 40tisE ktoré ma v banke a ktoré mu tam hnijú.
Žiaľ takéto zostavy nikto neponúka a v danej cenovej hladine som dokonca nenaśiel ani 5 dverové Plug in hybridy ktoré majú aj rekuperáciu a teda sú oveľa úspornejšie práve v meste.
Mimochodem, při cestování po evropě bude ta celková průměrná cena ovlivněná i nabíjením v destinaci, které bude zpravidla pomalé a levnější (nebo i "zdarma" třeba v rámci ubytování)
Ionity tarif ma nekdo, kdo s ev lita sluzebne po dalnicich v zemi, kde je jich dostatecne husta sit. Bezny clovek, ktery nabiji doma a delsi trasy jezdi treba 10x do roka, si tenhle tarif neplati. A i kdyby jo, tak ti nebude stacit jeden, protoze treba v letni sezone rozhodne neni kapacita rychleho nabijeni na pumpach dostatecna - naposled jsem na pumpe u salcburku videl cca 10 aut cekat na nabijeni.
A nabijeni v destinaci - ano, u velkych hotelu. Ale tam vetsinou zalezi na stylu cestovani, ja bezne beru ubytko pres booking nebo airbnb, tj spis mensi mista, penziony, horske chaty a tam to rozhodne standard neni.
Kdyz nalozim Eniaq rodinou, kolama a pojedu 130-140 po dalnici, kolik to bude realni zrat?
10x do roka průměrně třeba 100 kw na každý výlet by bylo ve výsledku 15 kč/kwh. Aktuálně to mají i některý automobilky bez měsíčního poplatku nebo levněji (KIA 7 kč/kwh + 335 měsíčně). Problém kapacity je věc druhá.
Noa hlavně když někdo jezdí jen Prahu, dobíjí doma a nechce řešit žádný tarif, tak ho asi nezabije 20 kč/kwh 2x do roka při cestě na dovču.
Kromě hotelů jsem měl na mysli i jakékoliv další nabíjení v destinaci - v parkovacích domech, na veřejných parkovištích, u obchodů či nákupních center.
ctrl_j píše: ↑pát 19 srp 14:09
Ve Svete motoru vysel skvely roadtrip z cesty BEV po Evrope.
5169 km v osmi dnech a je tam i tabulka s poctem dobijecich zastavek (25) a casem na nich stravenych (12 hodin 34 minut).
Zaver necht si udela kazdy sam.
Tak ono podle toho, jak to má vyjít, se dá roadtrip naplánovat. Od nabíječky k nabijecce, nabíjet tak, aby to časově ideálně vycházelo. Nebo se plánovat nemusí, jako kdybys jel spalovakem a pak to tak hezky vyjít nemusí. Respektive nevyjde.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Zrovna ten Westfield má i 75.
Ale měl jsem spíše na mysli nabíjení ve finální destinaci - hodím to do nějakých garáží či na parking a třeba na velkým Enyaqu máš za 6 hodin 10-90%. Mezitím se rekreuješ . Nicméně pojí se s tím otrava to vypojit po nějaký době, proto je ideál mít to například v hotelu.