Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ja som si síce našťastie objednal LPG Dustera ale čo sa týka Elektromobilov podľa mňa chýbajú na trhu mestské Plug-Hybrity s dojazdom napr. len 20km a samozrejme plne integrované s Foto Voltaickými systémami. Kaćelárske budovy by mohli byť vybavené tiež FV tak aby si počas pracovného dňa zamestnanci dobili auto bateriu čo najviac aby im prípadne zostalo aj na nočné vykurovanie domu .
Samozrejme s ohľadom na obmedzený výkon slnka by tie budovy museli byť navrhované tak aby ich tvar poskytol dostatočnú plochu.
Samozrejme s ohľadom na obmedzený výkon slnka by tie budovy museli byť navrhované tak aby ich tvar poskytol dostatočnú plochu.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ja som si síce našťastie objednal LPG Dustera ale čo sa týka Elektromobilov podľa mňa chýbajú na trhu mestské Plug-Hybrity s dojazdom napr. len 20km a samozrejme plne integrované s Foto Voltaickými systémami.
Kaćelárske budovy by mohli byť vybavené tiež FV tak aby si počas pracovného dňa zamestnanci dobili auto bateriu čo najviac aby im prípadne zostalo aj na nočné vykurovanie domu .
Samozrejme s ohľadom na obmedzený výkon slnka by tie budovy museli byť navrhované tak aby ich tvar poskytol dostatočnú plochu.
Kaćelárske budovy by mohli byť vybavené tiež FV tak aby si počas pracovného dňa zamestnanci dobili auto bateriu čo najviac aby im prípadne zostalo aj na nočné vykurovanie domu .
Samozrejme s ohľadom na obmedzený výkon slnka by tie budovy museli byť navrhované tak aby ich tvar poskytol dostatočnú plochu.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27879
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Lidl nabíjení:
Když chcete zahájit dobíjení, musíte oskenovat QR kód, vypsat údaje o vaší platební kartě, napsat e-mailovou adresu pro zaslání faktury. Už toto samotné je otravné, ale asi se to dá pochopit. Společnost Lidl vám ale na kartě před každým jedním dobíjením zablokuje jako zálohu 2000 Kč. Tato částka je absurdně vysoká vzhledem k tomu, že při ceně 6,9 Kč za kWh pokrývá dobití 290 kWh. Na trhu neexistuje elektromobil, který by se takovému číslu svou kapacitou akumulátorů byť jen vzdáleně blížil. Ještě více absurdní je skutečnost, že si Lidl vezme zálohu 2000 Kč i tehdy, pokud se rozhodnete využít pomalé AC nabíjení.
„Aby bylo zajištěno, že energie, která byla během nabíjení nabita, může být zákazníkovi skutečně vyúčtována, je na platební kartě zákazníka blokována určitá částka. Na konci nabíjení se od blokované částky odečte skutečně nabitá částka. Zbytek se uvolní. V současné době je na kartě zablokováno 2.000 Kč (1998,92 Kč v případě AC dobíjení), přičemž minimální účtovaná částka je 96,90 Kč (100,30 Kč v případě AC dobíjení),“ vysvětluje tiskový mluvčí společnosti Tomáš Myler. Jinak řečeno, aby se vám dobíjení vyplatilo, je potřeba u DC nabíjení odebrat minimálně 14 kWh a u AC minimálně 17 kWh.
Lidl si pro použití nabíjecích stanic připravil ještě jednu podmínku. Minimálně vám naúčtuje 100 Kč bez ohledu na to, kolik nabijete. Toto opatření jde přímo proti tomu, co mělo zpoplatnění stanic řešit. Společnost chtěla nabízet pohodlí dobíjení během nákupu co největšímu počtu zákazníků a naopak nechtěla, aby zde někdo dobíjel hodinu a blokoval stojan ostatním. Jenže když uděláte nákup příliš rychle a odeberete třeba jen 10 kWh, pak místo 69 korun stejně zaplatíte stovku.
To samé se týká pomalého AC nabíjení, které často využívají plug-in hybridy. Naše DS 9 dobila za dvanáct minut pouze 0,84 kWh, následně dorazila faktura za 100 korun a zbývajících 1900 Kč ze zablokované částky je stále kdesi v éteru. Přepočteno na jednu kWh, u Lidlu jsme nabíjeli za cenu 119 Kč/kWh. Dražší dobíjení jsme asi ještě nikdy neabsolvovali.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Plug-in hybridů s dojezdem "jen 20 km" je dost. Třeba Toyoty. Jejich problém je, že se při testech nedostanou pod 50g CO2 tzn. nejsou zelené a nemají zvýhodnění.
Kancelářské budovy nabijou prd. V garážích či okolo budovy parkují desítky/stovky aut a plocha budovy je malá. Stavět kancelářské budovy s velkou plochou kvůli nabíjení aut je nesmysl.
Větší smysl dává parkoviště, kde jsou parkovací místa stíněna panely. To je fajn, ale tam kde to smysl dává se to už používá.
Kancelářské budovy nabijou prd. V garážích či okolo budovy parkují desítky/stovky aut a plocha budovy je malá. Stavět kancelářské budovy s velkou plochou kvůli nabíjení aut je nesmysl.
Větší smysl dává parkoviště, kde jsou parkovací místa stíněna panely. To je fajn, ale tam kde to smysl dává se to už používá.
2.9T RWD
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27879
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Nejsou zelené, nemají zvýhodnění… OMG!!!
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ionity tarif ma nekdo, kdo s ev lita sluzebne po dalnicich v zemi, kde je jich dostatecne husta sit. Bezny clovek, ktery nabiji doma a delsi trasy jezdi treba 10x do roka, si tenhle tarif neplati. A i kdyby jo, tak ti nebude stacit jeden, protoze treba v letni sezone rozhodne neni kapacita rychleho nabijeni na pumpach dostatecna - naposled jsem na pumpe u salcburku videl cca 10 aut cekat na nabijeni.Sajmik píše: ↑čtv 18 srp 21:28 Při tarifu 17,99 měsíčně je kwh za 0,35 - https://ionity.eu/en/network/access-and-payment
+ Tesla umožňuje nabíjení na některých místech i pro ostatní značky za 12,99 měsíčně a 0,55 za kwh - https://www.autobild.de/artikel/tesla-s ... 28561.html
Mimochodem, při cestování po evropě bude ta celková průměrná cena ovlivněná i nabíjením v destinaci, které bude zpravidla pomalé a levnější (nebo i "zdarma" třeba v rámci ubytování)
A nabijeni v destinaci - ano, u velkych hotelu. Ale tam vetsinou zalezi na stylu cestovani, ja bezne beru ubytko pres booking nebo airbnb, tj spis mensi mista, penziony, horske chaty a tam to rozhodne standard neni.
Kdyz nalozim Eniaq rodinou, kolama a pojedu 130-140 po dalnici, kolik to bude realni zrat?
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Hale jenže to je aspoň z pohledu nějaký "technologie moci" správně. Efektivnost / moralitu nehodnotím.
Zástupci lidu (ok, o tom by se dalo pochybovat*) se rozhodli, že chtějí tenhle způsob podporovat. Tak ho podporují tím. Když děláš, jak my chceme, tak ti dáme nějaký úlevy. Z eráru. Nebo zaplatíš flastr, do eráru.
Úplně analogicky je nižší spotřební daň na naftu, protože historicky měl stát pocit, že chce podporovat TDIčka na úkor (T)FSI.
Kdyby ten systém vymejšlel stejnej debil, jako emisní povolenky, musel by sis na každých 1000km ujetých autem koupit povolenku. A ty by se obchodovali na burze, kde by si je koupil třeba japonskej důchodovej fond. Takže kdo by chtěl jet do krámu autem, přispěl by japončíkovi na důchod. Hezu, ne?
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Takže reálně, když pojedu naloženej na dovču třeba někam za innsbruck nebo do dolomit z prahy, tak jsou to asi spíš 2 nabíjení cestou než jedno? (ČR lehce nad limit, AT pojedu slušně protože všude kamera, finále bude určitě trochu do kopce + budu chtít mít trochu šťávu na postrky tam)
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Elektromobily a vse kolem nich
V mestách je miesta málo takže tam by skôr prichádzali do úvahy vysoké budovy ktorých čo najdlhšia strana je orientovaná na juj a balkóny sú prekryté šikmými pristreškami s FW panelov.HondaMan píše: ↑pát 19 srp 08:13 Plug-in hybridů s dojezdem "jen 20 km" je dost. Třeba Toyoty. Jejich problém je, že se při testech nedostanou pod 50g CO2 tzn. nejsou zelené a nemají zvýhodnění.
Kancelářské budovy nabijou prd. V garážích či okolo budovy parkují desítky/stovky aut a plocha budovy je malá. Stavět kancelářské budovy s velkou plochou kvůli nabíjení aut je nesmysl.
Větší smysl dává parkoviště, kde jsou parkovací místa stíněna panely. To je fajn, ale tam kde to smysl dává se to už používá.
https://www.archinfo.sk/diela/obcianska ... praca.html