Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2528
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Brus »

Brus píše: pon 15 srp 18:26 aktualni cena je 11,199kč za kWh
a spotova cena na prosinec je 600€/MWh

JE Jaslovske Bohunice prodava aktualne MWh za 12€
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27879
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

Ale jinak je ta EU hrozně fajn instituce…
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2528
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Brus »

na slovensku zastropovali ceny elektriky pro domacnosti, takze vsichni dodavatele ted vypovidaji smlouvy firmam a tem nezbyva nez jit na spotove ceny, takze jim realne stoupne cena mnohonasobne
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27879
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

A přitom by stačilo tak málo - prozatím ( lépe by bylo nafurt) se vysrat na GD a na emisní povolenky.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od honziss »

řidičBOB píše: čtv 18 srp 10:58 A přitom by stačilo tak málo - prozatím ( lépe by bylo nafurt) se vysrat na GD a na emisní povolenky.
Stropování cen čehokoliv je vždycky jen populistický gesto pro ty, kterým se stropuje a nebo neumí počítat. Obecně platí, že jakákoliv umělá regulace trhu se vždy promítne opačným směrem někde jinde :ymsigh:
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2528
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Brus »

HondaMan píše: pon 15 srp 08:19 Slabší a lehčí Kodiaq RS 2.0TSI pojede dálnici za 8 - 10. Předpisově. Tzn. za cca 4Kč/km
Aby jel Enyaq RS za stejné peníze (spotřeba 25kwh/100km), musela by kwh stát 16Kč, aby byly náklady podobné.

Elektro/eko alternativa je už delší dobu použitelná pro lidi, kteří akceptují odlišnou charakteristiku aut.
to je cena, za kterou se teď nakupuje elektřina na zimu, takže na takových číslech budeme velmi rychle
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5696
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Stepan »

řidičBOB píše: čtv 18 srp 10:58 A přitom by stačilo tak málo - prozatím ( lépe by bylo nafurt) se vysrat na GD a na emisní povolenky.
Ještě pořád věřim, že jsme v roce 87-88 a každou chvíli se to musí zlomit. Ale pomalu přestávám doufat ;;)
To je taky kokotina, na jejíž vymyšlení musel bejt někdo zaplacenej. Povolenky jako regulace (asi) ano. Ale fixně určený platby, do státního rozpočtu. Rozprodat na to volnej trh je fakt mimořádně debilní nápad :-?

Kdyby někdo podobným způsobem zavedl povolenky na Braník a cigára, lítalo by to na ministerstvech z oken.

A jinak:
https://www.kurzy.cz/zpravy/666566-vyzn ... stoupi-ji/

Když tak mluví o tý zinkovně.
Dneska jsem se bavil s chlapem, co s tím má co dočinění a ptal jsem se ho, jestli ty všechny vany budou muset vyhodit, až jim v tom ten zinek zatuhne.
Tak prej ne, už maj kluci nějakej workaround. Rozpustí to do menších nádrží a budou topit ty =))
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od honziss »

HondaMan píše: pon 15 srp 08:19 Slabší a lehčí Kodiaq RS 2.0TSI pojede dálnici za 8 - 10. Předpisově. Tzn. za cca 4Kč/km
Aby jel Enyaq RS za stejné peníze (spotřeba 25kwh/100km), musela by kwh stát 16Kč, aby byly náklady podobné.

Elektro/eko alternativa je už delší dobu použitelná pro lidi, kteří akceptují odlišnou charakteristiku aut.
Ionity prodava kwh za 0,8 eur. Komfortni cestovani po evrope uz je ted v ev stejne drahy jako v benzinu.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Sajmik
Řidič začátečník
Příspěvky: 137
Registrován: sob 19 lis 09:03

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Sajmik »

Při tarifu 17,99 měsíčně je kwh za 0,35 - https://ionity.eu/en/network/access-and-payment
+ Tesla umožňuje nabíjení na některých místech i pro ostatní značky za 12,99 měsíčně a 0,55 za kwh - https://www.autobild.de/artikel/tesla-s ... 28561.html

Mimochodem, při cestování po evropě bude ta celková průměrná cena ovlivněná i nabíjením v destinaci, které bude zpravidla pomalé a levnější (nebo i "zdarma" třeba v rámci ubytování)
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
Příspěvky: 1983
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Lachende Bestien »

Po válce a pod nadvládou CCCP jsme se za 40 let nedostali do takových sraček jako za 30+ let "svobody a míru" pod Amíkama a jejich germlandskými/eurohnijícími poskoky.
A mnozí zdejší předdevadesátkoví "komunističtí" zkorumpovaní a zastrašení byrokradi byli ve srovnání s těma dnešníma zdegenerovanýma loutkama nejspíš charakterní renesanční vzdělanci.
Aby se základní životní potřeby jako je bydlení, elektřina, doprava apod. postupně stávaly čím dál nedostupnějšími pro většinu mzdových/dluhových nevolníků, to chce opravdu maximální míru lahodného mixu charakterové hniloby a očividné nekompetence.
A když tyhle cizopasné individua nastaví systém hospodaření zdejší společnosti tak, že se začně pomalu hroutit, budou to tytéž kreaturky "řešit" dalším přerozdělováním ze stádního a množením dalších "dávek". Samozřejmě čím víc dávek, tím víc bude třeba zaměstnat dalších úúúředníků pro jejich vyplácení a hodnocení způsobilosti ponížených žadatelů.:ymapplause:
Ovšemže si dokážu představit příjemně teplá místečka ve stádním, takový post expertního specialisty pro přidělování "dotací" v eurohnijních strukturách bude jistě solidně ohodnocen a navíc poskytovat kvalitní potenciál k nějakému tomu odkloněníčku. Ideál každého Checha. ;)

@avik1958
Těší mě, že jste schopen nadhledu a odstupu a nevykládáte si okamžitě jakoukoli formu kritického komentáře jako osobní útok.

Jinak si nemyslím, že maché nebo jiný étron nutně někoho nějak "provokoje", třeba na ulici spíše naopak jako tiché a nesmrdící auto.
Co provokuje, jsou propagandistické utopické vize o dostupných a vždy rychle nabitých autech na baterky pro většinovou populaci jako náhrada za spalováky, jejich "dotování" neboli uplácení kupců ze stádního rozpočtu, a v neposlední řadě neustálé lhaní o jejich "ekologičnosti".

Tím rozebíráním majetkových poměrů majitelů éaut jsem neměl zájem soudit kdo kolik má nebo nemá a jestli si to zaslouží nebo ne, spíše poukázat na naprosto zanedbatelné procento populace, které si může dovolit utratit z rozmaru 1,5-2 mega za éauto "na hraní", neboli jako několikáté auto v rodině, které de fakto vůbec nepotřebuje.

A co se týče zákaznického přístupu typu "kvalitu zpracování moc neřeším", jistě bychom mohli vypíchnout skromnost a zároveň štědrost kupujícího, který se spokojí s málem a rád dá výrobci a prodejci pořádně vydělat, protože poměr kvality a ceny ho skoro nezajímá a chce si prostě pohrát s technologickou novinkou.
Mnohem horší situace ale nastává v případě, kdy výrobci tento přístup začnou považovat za převládající u většiny zákazníků, a tomu začnou "specificky přizpůsobovat" kvalitu produkce. Viz dotované podnikání Ilona Pižma a (ne)kvalita tamních éaut. Chudák Nikola musí rotovat v hrobě nadsvětelnou rychlostí, když jeho jméno takhle zneužívá podobný hochštapler.
Odpovědět