A já dával statistiky, že - nejhorší sou mladí řidiči osobáků do 5let praxe.. že zabijou cca 1/3... takže pak už ta druhá třetina co zabijou náklaďáky a další třetina, co zabije zbytek řidičů s přihlédnutím na počet vozidel už tak hezky pro náklaďáky nevyznívá...Truck Daškam píše: ↑ned 14 srp 07:56 brnenska.odchytova: A proto píšu:To vychází z logiky věci (hmotnost) a nijak to nepopírám. Ona i průměrná výše způsobených škod bude u nákladních aut vyšší, protože i to je naprosto logický.Nákladním autem zabiješ 5lidí jak prd, osobákem se musíš snažit
Když to v plný rychlosti pošlu od osobního auta osobákem, možná někdo umře. Když to samý udělám nákladákem, spolehlivě zařvou v tom autě všichni.
Kdyby se našla statistika způsobených nehod rychlostí nad 100km/h, nákladák tam nebude nejspíš žádnej.
Počty registrovaných aut do toho nemá smysl tahat, protože u nás nejezdí pouze auta registrovaná u nás a mraky těch aut nejezdí, některá dokonce ani už fyzicky neexistují. Na tohle by bylo asi nejlepší vytáhnout součty najetých km dle STK a příčíst k tomu nějaký průměr zahraničních řidičů (nebo obráceně - ze statistiky nehodovosti zahraniční řidiče odečíst).
Ono je ti ve výsledku celkem jedno, jestli tě naboří náklaďá
Přepočet na ujetý km NA vs OA se mi najít nepovedlo... Našel jsem přepočet podle věku, ale ale to nám nic extra neřekne..
Tady pak ještě nějaký další statistiky k tomu, co ste řešili...
Cizinci:
Vinou cizích státních příslušníků bylo na pozemních komunikacích v České republice usmrceno 8 % a těžce zraněno 7 % osob, každá 12. osoba tak byla usmrcena a každá 15. osoba těžce zraněna vinou cizích státních příslušníků. Ve většině případů byli viníky řidiči motorových vozidel ze sousedních zemí – nejvyšší podíly byly evidovány u řidičů ze Slovenska a z Polska. V případě řidičů z Rakouska byl evidován nejvyšší nárůst v oblasti usmrcených osob.
Účastníci
Polovina osob (52 %) byla v důsledku dopravních nehod usmrcena v osobních vozidlech, zatímco v obci činil podíl 9 %, mimo obec 43 %. Zranitelní účastníci (motocyklisté, cyklisté a chodci) se na všech usmrcených osobách podíleli 42 %, na těžce zraněných pak 56 %.
V obci / mimo obec
V období 2011-2019 bylo v obci usmrceno 31 % (průměrná roční změna -6 %) a mimo obec 69 % osob (průměrná roční změna -2 %), poměr těžce zraněných pak činil 53 % v obci (průměrná roční změna -5 %) vs. 47 % mimo obec (průměrná roční změna -4 %).
Silnice: