Však právě. A proto osobák s 2t nemůže nikdy způsobit takovou škodu/úmrtí/zranění, jako 40t. Nějak nevím, co je na tom nepochopitelnýhoTo je přirovnání jak noha, když ten kamion 100+ nejede. Ale jestli to je z tvé hlavy, tak ok.
Ten poměr neznám - ale třeba já (a nejen já, ale celá naše firma) jezdíme po dálnicích minimálně, většinou vše Praha a okolí. Poslední dvě nehody (zavinění OA) ve firmě se staly právě v Praze. Takže nejde zahrnout jen dálniceNevím, jestli ti to dochází, ale pokud je u nás coby tranzitní země podíl kilometrů nákladďáků dálnice vs. zbytek asi tak 90/10, aby ta statistika byla relevantní, musíš porovnávat nehody os. aut (a škody) také pouze na dálnicích. OA pak mají spoustu plechů (ano, i to jsou dopravní nehody) ve městech, spoustu střetů se zvěří mimo dálnice, což logicky náklaďáky nemají.