Díky za odpověď, která se tváří být myšlena seriźoně
EL_XEL píše: ↑čtv 04 srp 14:49
- Zrovna do toho Nice ti budou klidně stačit ty 2 hodiny navíc taky, když tě přepadne únava, tak si zdřímneš u toho nabíjení (tohle bude ale záviset na té nabíjecí infrastruktuře, tj. s časem se to bude zlepšovat). Zácpa tě zacpe stejně v benzínu jako v EV a cestovní průměr nad 100 km/h se slušným EV zvládneš.
Tam je otázka, jestli budu unavený zrovna u té nabíjecí stanice. Což nemusíš být pravidlem. Takže potřebuješ času více. A čučet někde půl hodiny při nabíjení, když je člověk fresh, je naprd, protože ta únava tě dožene kdykoliv později. Reálně tak ze 2hodinové rezervy vznikne... čtyřhodinová.
A ano, fronta u stojanu mě zdrží i u benzínu. Ale 1 elauto u stojanu (opět počítám 30 minut) = např. 5 aut u benzínu. Když tam ty elauta budou 2, 3?
Jinak všimni si, že u nabíjení záměrně operuji s půlhodinou, která se mi zdá být podhodnocená a opomíjím byť jediné auto přede mnou u stojanu.
EL_XEL píše: ↑čtv 04 srp 14:49
- 400 km přestávku nepotřebuješ, to právě ujedeš
![Wink ;-)](./images/smilies/3.gif)
Nicméně 2,5 hodiny je takový velmi optimistický údaj, to je 160 km/h PRŮMĚR, to dáš možná v Německu v noci a budeš z toho hotovej (a tímhle tempem budeš muset s EV alespoň jednou dobíjet, to je taky fakt).
Mno, dobrá, 3 hodiny. Tam jde o to, že ta přestávka bude vynucená kvůli dojezdu auta, ne tím, že bych ji reálně potřeboval. Vždycky je reálná situace, že budeš uset trávit desítky minut u stojanu, protože dojezd.
EL_XEL píše: ↑čtv 04 srp 14:49
- Žilina je právě ten východ. Ideálně dojedeš do Žiliny a píchneš na nabíječku, předpoklad je, že je nějaká poblíž. Jestli ne, je to blbý a není to vhodné, pokud žiješ v permanentním časovém presu.
Ano, ideálně ano. Proto jsem psal, že klient nabíječku nemá, ale já elauto potenciálně jo. Tak mě zajímalo, jak bys tuhle situaci řešil - jestli zbytečnou pauzou na nabíjení před/po jednání s klientem, napíchnutím někde poblíž a doražení toho kousku tágem (pěšky nejde, potřebuji s sebou nějaké věci), nebo jinak? Řešitelné je všechno, ale imho ohromný diskomfort.
A teď je otázka, když pro mě elauto bude mít více plusů než mínusů a koupím si ho, 90% jízd bude v pohodě. Co pak s těmi mezními situacemi, jako ta Žilina (mezní je nadsazené, jezdím ji pravidelně). Druhé auto je na tu občasnou popojížďku?