Řidiči, co to mají v ruce...
Moderátor: řidičBOB
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27904
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
když mám zákaz řízení, tak jezdím nenápadně na červenou
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2739
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
To je úplně to samý, jako PČR - copak ta má něco extra? Ne, ty auta jsou úplně stejný jako ta civilní. A úplně stejně to funguje i v těžké dopravě
Chápeš to?
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2739
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Jako že maj motory, co se do civilu nedávaj? Nebo jiné nápravy?
Chápeš to?
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
jo, podobně stejný to bylo tenkrát když naše armáda vyjela na první zahraniční mise s vojenskýma Land Roverama. A pak potřebovali něco opravit, přišli za anglánama a ti z nich měli srandu protože nic nepasovalo. Protože český vojenský LR byl vojenský akorát tím že měl jinou barvu a horší sedadla.
Vojenská T815 není na balonech ale na taktikách a ty jsou mimo jiné mnohem větší takže jsou taky třeba jiný převody, pérování a kdovíco ještě. On je rozdíl vidět zelenou Tatru a vojenskou. Ani ta vejtřaska, Praga V3S nebyla stejná. Teda podle použití samozřejmě. Sklápěč na stavbě bude asi stejný ať jezdí u Metrostavu nebo u armády.
Vojenská T815 není na balonech ale na taktikách a ty jsou mimo jiné mnohem větší takže jsou taky třeba jiný převody, pérování a kdovíco ještě. On je rozdíl vidět zelenou Tatru a vojenskou. Ani ta vejtřaska, Praga V3S nebyla stejná. Teda podle použití samozřejmě. Sklápěč na stavbě bude asi stejný ať jezdí u Metrostavu nebo u armády.
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
No tak abych to shrnul, s autobusem plnym lidi bez kola nebo s nakladakem bez funkcni brzdy se jezdit nema. Ne jen proto, ze to je zakazany, ale hlavne proto, ze je to nebezpecny.
Jsem celkove velmi tolerantni k tomu co je a neni pojizdny, ale jakmile to ma vliv na bezpecny zastaveni v nouzovy situaci, tak proste NE. Protoze ja muzu bejt ten clovek na prechodu, ja muzu bejt ten co zastavi na konci kolony a nakladak za mnou ne.
A jestli nekomu prijde v pohode si u 30t soupravy odblokovat brzdovej valec a dal s tim jezdit, tak by mozna mel jit delat jinou, mene zodpovednou praci. Tim spis, kdyz se tim jeste pochlubi na internetu.
Jsem celkove velmi tolerantni k tomu co je a neni pojizdny, ale jakmile to ma vliv na bezpecny zastaveni v nouzovy situaci, tak proste NE. Protoze ja muzu bejt ten clovek na prechodu, ja muzu bejt ten co zastavi na konci kolony a nakladak za mnou ne.
A jestli nekomu prijde v pohode si u 30t soupravy odblokovat brzdovej valec a dal s tim jezdit, tak by mozna mel jit delat jinou, mene zodpovednou praci. Tim spis, kdyz se tim jeste pochlubi na internetu.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2739
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Že je tam jinej náboj z toho nedělá jiný auto - pořád je to žebřík s nápravama (v případě Tatry roura)
Chápeš to?
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2739
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
honzis: Co ty zvednuté nápravy? Pořád jsou to stejný auta a jedno jestli je náprava zvednutá měchem nebo tím, že tam není kolo
Chápeš to?
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Při dostatečné fyzikálním zjednodušení je jedno, zdali má auto/návěs 1/2/3 bržděné nápravy. Důležité je, aby brzdily všechny, které jsou v kontaktu s povrchem.
Pokud má návěs zvednutou nápravu, tak to na brždění vliv nemá, protože se síla /kterou náklad/návěs tlačí na povrch/ rozloží na všechny bržděné nápravy (bez ohledu na fakt, zdali je 1, 2 nebo 3). Pokud ale jedna z použitých náprav nebrzdí, je výsledný brzdný efekt nižší.
Auta bez kol/pneumatik/čehokoliv dalšího... na silnici určitě potkávat nechci. Nouzové dojetí. a tím nemyslím Bratislava - Brno, ale problém není. Jízdní vlastnosti to opravdu příliš nezmění...
Pokud má návěs zvednutou nápravu, tak to na brždění vliv nemá, protože se síla /kterou náklad/návěs tlačí na povrch/ rozloží na všechny bržděné nápravy (bez ohledu na fakt, zdali je 1, 2 nebo 3). Pokud ale jedna z použitých náprav nebrzdí, je výsledný brzdný efekt nižší.
Auta bez kol/pneumatik/čehokoliv dalšího... na silnici určitě potkávat nechci. Nouzové dojetí. a tím nemyslím Bratislava - Brno, ale problém není. Jízdní vlastnosti to opravdu příliš nezmění...
2.9T RWD
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
kéžby věci fungovaly při tom "dostatečném fyzikálním zjednodušení". Jenže matka Příroda a její dcera Fyzika jsou pěkný mrchy a nenechají se jen tak tahat za nohu. On ten přítlak na kolo má na brzdění jistý vliv, ovšem ten se projeví ve chvíli kdy adheze přestává stačit a kolo klouže. Jenže tady máme účinnost brzd, tedy toho stroje schovaného za kolama co každému kolu dává schopnost zpomalovat pohyb vozidla. Když ho část bude chybět, tak prostě bude chybět. Tu sílu budou muset pobrat brzdy ostatních kol, budou se víc zahřívat, brzdění nebude souměrné a je mnohem vyšší pravděpodobnost, že se někde překročí mez a něco se stane. Jo je fakt že dnešní brzdy snesou mnohem víc než dřív. Bývaly legendární kopce kde se s náklaďákem sjíždělo na dvojku a nikdo o tom nepřemýšlel protože každý zažil nebo znal někoho kdo zažil situaci kdy brzdy prostě selhaly přehřátím. A zdaleka ne vždy to skončilo jako historka k pivu.
Já osobně bych se u toho busu bál, že to kolo vedle bude přetížené a kdyby bouchlo tak to špatně dopadne. A vždycky by mělo platit že s lidma ne. Ikdyby si při tom jen někdo obrazil koleno nebo vyrazil zuby, je to strašnej průser.
Já osobně bych se u toho busu bál, že to kolo vedle bude přetížené a kdyby bouchlo tak to špatně dopadne. A vždycky by mělo platit že s lidma ne. Ikdyby si při tom jen někdo obrazil koleno nebo vyrazil zuby, je to strašnej průser.