Řidiči, co to mají v ruce...

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
Arkis
Letec
Příspěvky: 1353
Registrován: stř 15 srp 20:58

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Arkis »

Truck Daškam píše: pon 01 srp 08:45 Dneska jsem potkal soupravu, co měla 3 nápravy nahoře z šesti (jedna na kozlu, dvě na návěsu). Tvl, o 50% nižší brzdnej účinek! Jak to někdo může schválit do provozu??
Vážně v tom nevidíš rozdíl? Váha autobusu vs prázdné soupravy, která má zdvižný podvozek? Logicky všechny soupravy jsou pro případ plného zatížení. Když jede prázdný, tak se zvednou přebytečné nápravy (nižší opotřebení komponentů, nižší spotřeba). Je to tak navrženo technikem (výrobcem), ty nápravy jsou podle toho stavěny a je to tak schváleno homologací. Je to sakra veliký rozdíl oproti tomu, když si nějaký debil rozhodne o tom, že poveze cestující s chybějícím kolem.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27904
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od řidičBOB »

Hele, jemu to nevysvětlíš. On je prostě hloupá lopata s mozkovým myšlením a vysokou školou života. Tam je cokoliv naprosto marná snaha.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2739
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Truck Daškam »

honziss Proto tam ty klíče (šrouby) na těch brzdovejch válcích jsou - aby když se to kousne, jsi to mohl povolit a normálně s tím odjet

Jinak platí i to co zde napsali petr_ríha a Arkis - ten podvozek ("můj") je stavěnej na 37t. To, že nebrzdí jedno kolo vzadu z osmi, vážně ani při povolených 32t nehraje roli a zastaví to úplně normálně (a jako že jsem to zkoušel, a kdybych to nevěděl, tak to nepoznám)
Chápeš to?
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27904
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od řidičBOB »

Takže ty chceš říct, že ta tvoje Tatra zabrzdí naprosto stejně bez jednoho kola, jako s ním? Stejná intenzita, stejná brzdná délka?
No pain, no gain.
Vespa time \m/
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2080
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od petr_riha »

Truck Daškam píše: pon 01 srp 11:04
Jinak platí i to co zde napsali petr_ríha a Arkis - ten podvozek ("můj") je stavěnej na 37t. To, že nebrzdí jedno kolo vzadu z osmi, vážně ani při povolených 32t nehraje roli a zastaví to úplně normálně (a jako že jsem to zkoušel, a kdybych to nevěděl, tak to nepoznám)
Buď tak laskav a nevkladej mi do klávesnice něco, co jsem nenapsal. Některá auta jsou homologovana na jízdu se zdvizenou nápravou, jiná ne.

A pokud je za tebe jet bez kola OK, tak co třeba ten skate? Nebo kde je hranice OK/ko?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
Arkis
Letec
Příspěvky: 1353
Registrován: stř 15 srp 20:58

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Arkis »

Nikdy ti auto/kamion/letadlo/vlak nebo s čímkoliv, s čím to budeš chtít zase přirovnávat nebude brzdit úplně stejné bez jednoho brzdícího kola. To, že nepoznáš rozdíl, neznamená, že tam není.
PepaSFI
Pan Řidič
Příspěvky: 483
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od PepaSFI »

tak mě napadá, dnes už kromě opravdu historických, mají i náklaďáky ABS. Když jedno kolo nebude, co na to ten systém říká? Měl by to kolo vidět jako zablokované a snažit se podle vyspělosti toho, nějak čarovat s brzdným účinkem.
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2080
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od petr_riha »

Truck, kdyby se lépe učil, tak by byl pilotem... https://www.novinky.cz/krimi/clanek/pol ... m-40365082 (jedno kolo nebo jeden motor)...

Proč si Trucku myslíš, že toho pilota popotahují, když se vlastně nic nestalo? Když ta letadla jsou konstruována tak, že mohou letět i s jedním motorem? Proč když normálně dosedl s jedním motorem, si nedal ještě jedno kolečko do Řecko, dyť vo co gou...
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2739
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Truck Daškam »

řidičBOB: No na chlup stejně nejspíš ne (to leda u prázdnýho - viz zvednuté nápravy), ale při naloženém autě ten rozdíl nebude markantní - rozhodně se z brzdný dráhy třeba 20m nedostanem na 30m, jak si mnozí představujou.
Čím krizovější brždění, tím víc toho pobírá předek - fyzika je prostě daná

petr_riha: Ty auta se zdvihací nápravou jsou úplně totožný podvozky, jako bez ní - rozdíl je hlavně v ceně (proto to nemaj všichni) a přidaném snímači a vypínači

PepaSFI: To by mě taky zajímalo
Chápeš to?
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od honziss »

Truck Daškam píše: pon 01 srp 11:04 honziss Proto tam ty klíče (šrouby) na těch brzdovejch válcích jsou - aby když se to kousne, jsi to mohl povolit a normálně s tím odjet

Jinak platí i to co zde napsali petr_ríha a Arkis - ten podvozek ("můj") je stavěnej na 37t. To, že nebrzdí jedno kolo vzadu z osmi, vážně ani při povolených 32t nehraje roli a zastaví to úplně normálně (a jako že jsem to zkoušel, a kdybych to nevěděl, tak to nepoznám)
Hele ne, když jedno kolo nebude brzdit, tak to nezastaví na stejné dráze. Možná to pro tebe bude překvapení, ale čím méně kol/brzd použiješ pro zastavení stejně těžké soupravy, tím delší bude brzdná dráha :D

Tvl! x_x
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Odpovědět