Ahoj chlapi,
Máte nějakou radu, jak jezdit co nejlevněji? Začal jsem teď jezdit Bolta a s těma cenama ... Mno.
Koupil jsem si Blootooth OBD2 tak ne třeba napadlo si zaznenat jeden úsek projekty různými styly. Abych zjistily jestli je lepší řadit při 1500 nebo 2000
Co myslíte?
Jak na spotřebu - OBD2 editio
-
- Dítě v autě
- Příspěvky: 1
- Registrován: pát 29 črc 23:14
Re: Jak na spotřebu - OBD2 editio
Koukám na ceník TankONO, nafta za 42,90. S DPH.
Spotřeba 5l / 100km = 2,145 Kč/km
Spotřeba 6l / 100km = 2,574 Kč / km
Spotřeba 7l / 100km = 3,003 Kč / km
Spotřeba 8l / 100 km = 3,432 Kč / km
Že by se, speciálně po městě, rozptyl mezi "jedu normálně" a "jedu jak ekofašista" pohyboval o víc než litr, možná litr a půl je nepravděpodobné. Daleko víc udělají kolony (...).
Nejlepší optimalizací bude jezdit v ty správný časy, ve špičkách, a soustředit se na výnosy. Řešením PHM to vážně nezachráníš
Když mě tuhle vezl nějakej sympaťák 4,17km / 7 minut za 109 korun, tak jsem si říkal, jak se tohle kurva může vyplatit...
Spotřeba 5l / 100km = 2,145 Kč/km
Spotřeba 6l / 100km = 2,574 Kč / km
Spotřeba 7l / 100km = 3,003 Kč / km
Spotřeba 8l / 100 km = 3,432 Kč / km
Že by se, speciálně po městě, rozptyl mezi "jedu normálně" a "jedu jak ekofašista" pohyboval o víc než litr, možná litr a půl je nepravděpodobné. Daleko víc udělají kolony (...).
Nejlepší optimalizací bude jezdit v ty správný časy, ve špičkách, a soustředit se na výnosy. Řešením PHM to vážně nezachráníš
Když mě tuhle vezl nějakej sympaťák 4,17km / 7 minut za 109 korun, tak jsem si říkal, jak se tohle kurva může vyplatit...
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Jak na spotřebu - OBD2 editio
Radiť pri 1500 alebo 2000? Inak všetko v poriadku? Vieš, že TCO nie sú len náklady na palivo či rozum taxikára tak ďaleko nesiaha?
Re: Jak na spotřebu - OBD2 editio
Četl jsem za 20 let tisíce testů aut. Vzpomněl jsem si na Test jednoho (už nevím nějaká Mazda mpvicko?) kde psali, že nižší spotřebu po městě měli, když ve městě z křižovatek na to splapli a co nejdřív vyvinuli cestovní rychlost. Než pomalu zrychlovat. No nic.
Dotaz je hloupý. řaď tak v rámci požadované dynamiky, aby se motor netrápil, na spodní toleranci zdravého běhu motoru.
Dotaz je hloupý. řaď tak v rámci požadované dynamiky, aby se motor netrápil, na spodní toleranci zdravého běhu motoru.
Mohli bychom prosím bez povinností a bez nároků hned zítra ráno vystoupit z EU?
Re: Jak na spotřebu - OBD2 editio
Já osobně bych radil jen u jízd nad 2000 Kč. Jinak je to zbytecne opotřebení klacku…
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Jak na spotřebu - OBD2 editio
jednou mě vez nějakej bolt a měl ochcávku 3 CNG, myslim, že celou dobu jel na 5. od 20 do 50kmh co jel na 70 aby to nežralo. chudák auto
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: Jak na spotřebu - OBD2 editio
Takhle jezdili autobusaci dříve. Radili 2-3-5, na bura se jezdilo v rychlostech mezi 30 a maximalkou…
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Jak na spotřebu - OBD2 editio
Celkové náklady nejsou jen spotřeba. Nízké otáčky v tahu ti mohou zkrátit životnost auta. Takže je asi dobré vědět spotřebu, ale to bys musel vědět i do kopce, je nespočet situací. Co mám zkušenosti se svými turbo diesely, tak nejlepší spotřeba byla cca okolo nejlepšího krouťáku, což u mých dieselů 1X Focus TDCI a 2x Hyundai CRDI bylo vesměs kolem 1750 otáček, 1500 je většinou tak lehce po rovince bez akcelerace a bez výrazného větru, jinak si většinou ničíš auto , ale záleží, co máš.