Oprava brzd - neschopné autoservisy?

Když se chcete ponořit do nitra...
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2138
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Oprava brzd - neschopné autoservisy?

Příspěvek od GeneHawkins »

Čičo píše: pát 15 črc 11:38 Slabý brzdný účinok a gumový brzdový pedál sú dve rôzne veci.
Já nepíšu o slabém brzdném účinku. Já píšu o tom, že pokud nevymění všechno, bude to brzdit nahovno. A pak taky.
Ty bubny jsem jmenoval proto, že pokud to komplet nevyměnil, má kuželové bubny, a to má přímý vliv na gumový brzdový pedál. Je to honba za chimérou. Ztráta času a peněz. Bude to už prostě brzdit nahovno navždy. Což ostatně nebude u 25 let starého auta trvat tak dlouho...
PaulB
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 14 črc 15:43

Re: Oprava brzd - neschopné autoservisy?

Příspěvek od PaulB »

Díky za reakce, asi mi opravdu nezbude, než zajet do Toyoty.
Ovšem včera se stalo cosi divného. Přitáhl jsem domů vozík, vypřáhl ho a objel ještě jednou blok kvůli parkování, a auto najednou brzdilo jak divé! Bohužel dnes už je zase všechno při starém. #:-s To jsem z toho jelen...
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5753
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Oprava brzd - neschopné autoservisy?

Příspěvek od M.Z. »

Mě to přijde jako vynechávající posilovač brzd.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
PepaSFI
Pan Řidič
Příspěvky: 483
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: Oprava brzd - neschopné autoservisy?

Příspěvek od PepaSFI »

vynechávající posilovač by zaručeně poznal, stačí zkusit pustit auto z kopce s vypnutým motorem a brzdit, nebo jet v autě taženým na laně. To tak strašně nebrzdí že z toho máš voči vykulený jak sova pálená. Tak popořadě, čím to je když pedál měkne a pruží? No nejspíš něco pruží.
Nejčastěji to bývá zavzdušněný, pruží tam bublina. Že to bylo odvzdušněný nemusí nic znamenat, někdy to má záludnosti který je potřeba znát. ABS a všecky ty vehementy, někdy to potřebuje povely přes diagnostiku aby se v tom všecky ty hejblata oživily a pustily co mají pustit. Dnes se taky obvykle mění kapalina a odvzdušňuje odsáváním, čemuž já teda moc nevěřím. Přetlak šlapáním je prostě jistota, tam to jde prostě ven.
Pak by ještě mohl být problém se zakouslým plovoucím uložením třmenu, eventuelně s jedním z pístků u brzdiče co má pístky z obou stran. To pak brzdí jen na jednu destičku a celý se to vyhýbá bokem.
PaulB
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 14 črc 15:43

Re: Oprava brzd - neschopné autoservisy?

Příspěvek od PaulB »

Díky za odpovědi,
věc jsem konzultoval s různými mechaniky a co člověk, to názor.

1) Byl jsem už dříve upozorněn, že může jít o přirezlou membránu posilovače. Mám odšroubovat hlavní válec a zkusit šlápnout na pedál. Zatím jsem nezkoušel (netroufám si na to). Je otázka, jestli se mohla membrána (výše uvedený případ) přechodně uvolnit.
2) Špatně nastavené bubnové brzdy, ovšem to mezitím bylo kontrolováno a poštelováno nezávisle dvěma mechaniky.
3) Odvzdušnění a výměna kapaliny provedena už dvakrát. K tomuhle, podle mých zkušeností, jaksi automaticky přistoupí každý mechanik v první řadě.
4) Přechodné zlepšení brzdného účinku po odpojení vozíku by údajně mohl způsobovat regulátor tlaku na zadní nápravě. Tady jsem málem zvolal "heuréka",jenže pak jsem byl vyveden z euforie informací, že krátká Ravka žádný regulátor brzdného tlaku na zadní nápravě snad vůbec nemá.
5) Snad přidřené lanko ruční brzdy? Mohlo by se to projevit po zatížení zadní nápravy vozejkem? Ruční brzda ale subjektivně funguje dobře.
6) Podtlak od sání byl taktéž kontrolován. V hadici se udržel do druhého dne.
Tady babo raď... :|
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5753
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Oprava brzd - neschopné autoservisy?

Příspěvek od M.Z. »

Pokud to nebude posilovač, doporučuju zvolit PEPO...
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
DoubleSix
Pan Řidič
Příspěvky: 435
Registrován: stř 16 úno 16:33

Re: Oprava brzd - neschopné autoservisy?

Příspěvek od DoubleSix »

PaulB : nějaký regulátor pro zadní nápravu mít musí. Buď si to ošéfuje ABS a nebo je tam buď zátěžový regulátor (podle zatížení nápravy) a nebo proporcionální regulátor (podle dané křivky ořezává tlak brzdové kapaliny na zadní nápravu).
Nechej si změřit tlaky na jednotlivých kolech. Z toho se pak dá usuzovat na to, kde asi bude problém.
Odpovědět