Jak správně na rozjezdy do kopce
- Fasther
- Řidič začátečník
- Příspěvky: 105
- Registrován: sob 09 dub 19:37
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Jak správně na rozjezdy do kopce
Otázka je jednoduchá - jak se rozjíždíte do kopce a jak by jste doporučovali se rozjíždět vzhledem k autu a i ostatním účastníkům silničního provozu.
Co jsem si všimnul jsou v zásadě dva způsoby - s ručkou a bez ručky. S ručkou je to asi každýmu jasný - stojím v kopci se zataženou ruční brzdou a pomalu pouštím spojku přidávám plyn a pouštím ruční brzdu.
Potom je tu bez ručky - stojím na brzdě - spojku si dám téměř před záběr - pustím brzdu dám plyn a pouštím spojku a pak s malou variací - pouštím brzdu a přidávám plyn. Co je podle Vás nejlepší? A jak to děláte vy? Jde mi hlavně o prudší kopce, případně o těžší auto se slabším motorem.
Díky
Co jsem si všimnul jsou v zásadě dva způsoby - s ručkou a bez ručky. S ručkou je to asi každýmu jasný - stojím v kopci se zataženou ruční brzdou a pomalu pouštím spojku přidávám plyn a pouštím ruční brzdu.
Potom je tu bez ručky - stojím na brzdě - spojku si dám téměř před záběr - pustím brzdu dám plyn a pouštím spojku a pak s malou variací - pouštím brzdu a přidávám plyn. Co je podle Vás nejlepší? A jak to děláte vy? Jde mi hlavně o prudší kopce, případně o těžší auto se slabším motorem.
Díky
Řidič je nejnebezpečnější částí vozu.
Re: Jak správně na rozjezdy do kopce
Dělám to podle chuti a potřeby.
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Re: Jak správně na rozjezdy do kopce
Rozjizdim se bez rucky. Pri popojizdeni po kopcovate Praze to ani jinak nejde.
Re: Jak správně na rozjezdy do kopce
..... bez ručky ...... s ruční se rozjížděj jen lemplové já za ruční tahám jen v případě, že budu stát dýl a nebo mě přestane bavit stát na brzdě.
Niko nadžanel ko kerdža
Re: Jak správně na rozjezdy do kopce
Jak pravi Pickuper, za jizdy se na rucni brzdu krom zminovanych pripadu nesaha
Jsou v zasade dve cesty, jak se v jednom pripade bez problemu a v druhem perfektne rozjizdet do kopce:
1) Zpusob realizovatelny pro 100 procent ridicu - zkratka pri rozjezdu stat pravou nohou na brzde, povolit spojce mirny zaber a jen preslapnou pravou nohou na plyn, lehce pridat a dokoncit levou praci se spojkou. Auto se obvykle vyrazne nepohne vzad a pritom to nevyzaduje zadny zvlastni um.
2) Pracovat pravou nohou tak jako pri pouzivani meziplynu pri brzdeni, viz me "instruktazni" video zde http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php ... =80#p11444
Pokud meziplyny pri brzdeni pouzivate, nebo zacnete pouzivat jako samozrejmost, budete mit pravou nohu na brzde stejne vzdy tak, ze muzete najednou ovladat i plyn. Ono to ak vyplyne tak nejak samozrejme - je v tu chvili mozne soucasne jednou nohou (pravou, samozejme) postupne poustet brzdu a pridavat plyn. Da se tak rozjizdet absolutne plynule, s minimalni zatezi pro spojku a klidne opakovane. Kopec je pro Vas v tu chvili jako rovina.
Ad hill holder a jemu podobne - pokud pouzivate druhy zmineny zpusob, je jen na skodu. Brzdi jeste tehdy, kdy uz byste jinak mohli jet, protoze neseznal, ze mate uz dost plynu a malo spojky na to, abyste se rozjeli, nekalkuluje se soucasnym pouzitim brzdy. Nesnasim hill holdery, je to jen dalsi odpor navic, jezdeni po kopcich to velmi zneprijemnuje. Zkratka jako automat kdyz umite radit - tak dobre jako clovek to neumi
Jsou v zasade dve cesty, jak se v jednom pripade bez problemu a v druhem perfektne rozjizdet do kopce:
1) Zpusob realizovatelny pro 100 procent ridicu - zkratka pri rozjezdu stat pravou nohou na brzde, povolit spojce mirny zaber a jen preslapnou pravou nohou na plyn, lehce pridat a dokoncit levou praci se spojkou. Auto se obvykle vyrazne nepohne vzad a pritom to nevyzaduje zadny zvlastni um.
2) Pracovat pravou nohou tak jako pri pouzivani meziplynu pri brzdeni, viz me "instruktazni" video zde http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php ... =80#p11444
Pokud meziplyny pri brzdeni pouzivate, nebo zacnete pouzivat jako samozrejmost, budete mit pravou nohu na brzde stejne vzdy tak, ze muzete najednou ovladat i plyn. Ono to ak vyplyne tak nejak samozrejme - je v tu chvili mozne soucasne jednou nohou (pravou, samozejme) postupne poustet brzdu a pridavat plyn. Da se tak rozjizdet absolutne plynule, s minimalni zatezi pro spojku a klidne opakovane. Kopec je pro Vas v tu chvili jako rovina.
Ad hill holder a jemu podobne - pokud pouzivate druhy zmineny zpusob, je jen na skodu. Brzdi jeste tehdy, kdy uz byste jinak mohli jet, protoze neseznal, ze mate uz dost plynu a malo spojky na to, abyste se rozjeli, nekalkuluje se soucasnym pouzitim brzdy. Nesnasim hill holdery, je to jen dalsi odpor navic, jezdeni po kopcich to velmi zneprijemnuje. Zkratka jako automat kdyz umite radit - tak dobre jako clovek to neumi
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Jak správně na rozjezdy do kopce
Už mám asi třetí auto po sobě s touhle fíčurou a tu funkci začínám nenávidět čím dál více. Při rozjíždění do kopce mi snad ani tolik nevadí. Kde mě ale irituje je parkování a různé popojíždění, kdy se "nahodile" spíná a brzdí auto v okamžiku, kdy už by mělo jetpjanda píše:Nesnasim hill holdery
Bohužel stejně jako ESP v mém současném autě vypnout nejde
2.9T RWD
Re: Jak správně na rozjezdy do kopce
HM: Ano, v BMW to spina nekdy i ve velmi mirnych kopcich, dokazu si predstavit, jak to asi bude fungovat ve Fiatu Smutne je, ze se to spolu s ESP nevypina, i kdyz vypinatelne je... Nastesti u BMW to dostaly az relativne nove modely, ale vim ze treba u Z4MC uz to mela. Zrovna u takoveho auta mi nevypinatelnost takove "ficury: prijde byt naprosto desiva...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
- Fasther
- Řidič začátečník
- Příspěvky: 105
- Registrován: sob 09 dub 19:37
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně na rozjezdy do kopce
ještě zjišťuji že mám nějakou tvrdou nohu - prostě nezvládám ovládat dva pedály pravou nohou dostatečně plynule a v celém spektru - zlepší se to cvikem? Předpokládám, že jo. Jinak ještě jsem si všimnul jednoho - podle mě příšerného způsobu - stání pouze na spojce - tedy bez použití brzd - zvládám pochopit u trolejbusů - přeci jenom tam je to o dost jiný - ale u aut mi to přijde jako docela slušná ehm kravina - a nebo se mílím?
Řidič je nejnebezpečnější částí vozu.