Octavia IV
Re: Octavia IV
Jsem měl včera takovej polotřídní sraz v hospodě. V tomhle pořadí, advokátní koncipientka, povídá, že:
1. To se občas stane, že se prošvihne lhůta, ale tak prostě těm lidem řekneš, že už se holt nedá nic dělat a naši klienti to řešit nebudou.
2. Urgovat odpověď na e-mail dřív než po týdnu, tak to seš prostě čurák.
3. To víš že v práci jede nějakej day-drinking, a tak co jako, uděláme si to hezký.
4. Šéfová teď v práci moc není, zařizuje svatbu, tak to víš že se nepředřem.
5. No hele teď jsme chtěli přidat, že jako inflace, a ona nám dala půlku toho, co sme chtěli a víc se o tom odmítla bavit. Svině, hlavně že má mergla.
Lidi si nezaslouží ani tu Scalu
A chtěl bych říct, jako ředitelskej synek, že od 7 od rána, dokud nezačlo chcát, řádím na zahradě s kalačem. Jsem na víkend u rodičů, fotr naznal, že je bída a navíc ho chytla partyzánská, takže vypnul topení, žhaví krb a nechal z lesa vytahat nějaký dříví. Divná rodina, to my sme
1. To se občas stane, že se prošvihne lhůta, ale tak prostě těm lidem řekneš, že už se holt nedá nic dělat a naši klienti to řešit nebudou.
2. Urgovat odpověď na e-mail dřív než po týdnu, tak to seš prostě čurák.
3. To víš že v práci jede nějakej day-drinking, a tak co jako, uděláme si to hezký.
4. Šéfová teď v práci moc není, zařizuje svatbu, tak to víš že se nepředřem.
5. No hele teď jsme chtěli přidat, že jako inflace, a ona nám dala půlku toho, co sme chtěli a víc se o tom odmítla bavit. Svině, hlavně že má mergla.
Lidi si nezaslouží ani tu Scalu
A chtěl bych říct, jako ředitelskej synek, že od 7 od rána, dokud nezačlo chcát, řádím na zahradě s kalačem. Jsem na víkend u rodičů, fotr naznal, že je bída a navíc ho chytla partyzánská, takže vypnul topení, žhaví krb a nechal z lesa vytahat nějaký dříví. Divná rodina, to my sme
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Octavia IV
A není důležitý, jak se zlepšuje tvůj život jako takovej, než pořád koukat k sousedům? Radši budu mít Oktávku a čumět přes plot na sousedův Mercedes, než jezdit Favoritem a ukájet se, že soused má jen o trošku lepší Feldu.jerry píše: ↑pát 24 čer 21:08 VAZ 2103 byl s motorem 1500, výkonem 75 PS a velmi dobrou výbavou oproti základnímu VAZ 2101 úplně jiná liga. Nezažil jsi tu dobu, tak než dáš úsudek, najdi si srovnání těch aut. Samozřejmě se musí porovnávat postavení toho patřičného auta ve své době a ne napříč dobou. VAZ 2103 měl mezi tehdejší nabídkou postavení jako třeba 03 RS, VAZ 2101 jako normální O3. Pochopitelně střeleno odhadem, ale obě doby jsem zažil.
Jinak tráva byla stejně zelená jako teď. Ale měl jsem spíš na mysli, že očekávání po 89 byla, že se nové auto stane v horizontu let stejně dostupné pro širokou populaci jako v západních zemích. A tohle se tak nějak u nás nevydařilo. A tím nemyslím tebe jako ředitelského synka a sebe jako dobře zaopatřeného staršího pána, ale běžné pracující. Musiš se víc dívat, jak žijí pracující u nás a na západě. Nebo jsi přesvědčen, že kvalita jejich vozového parku je stejná?
Poslední white trash na ubytovně se dneska má líp než přes pár set lety králové. Teplá voda na požádání, relativně OK zdravotnictví, jezdit autobusem je daleko větší vodvaz než kočár s koňma...
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Octavia IV
HM: Takto přece nemůžeš auta srovnávat. Jde o to, jaké bylo to které auto ve své době, jaké mělo parametry, jaký sociální status. VAZ 2103 byl v Československu jako Mercedes na západ od nás. Pokud by jsi to porovnával napříč časem, tak by dnes nebylo nic moc ani BMW 635 CSi, které bylo tehdy i v Německu špička. Dnes jezdí i O3 RS líp. Scala je dnes postavením něco jako bývala Š105. Vývoj nezastavíš.
Nevím odkud taháš ty údaje o platech. Chce to se držet relevantních statistik. Ostatní je tak trochu jedna paní povídala. Oficiálně je to v Německu 4.100 EUR a v Česku 38.000 CZK. Níže jsou odkazy, rád se držím fakt. Tebou uváděné platy v německém Lídlu jsou pod minimální zákonnou mzdou, která činí 12 EUR/hodinu.
https://www.destatis.de/DE/Themen/Arbei ... nchen.html
https://www.czso.cz/csu/czso/cri/prumer ... tleti-2022
Stepan: To koukání k sousedům a snaha je dohnat je vlastně motorem tržního hospodářství. To by pak bývalo nejlépe za socialismu, tehdy lidi měli sice jen stodvacítky nebo žigulíky, bydlení bylo dostupné, jídla dost, nikdo se nikde nepřetrhl a ta životní úroveň taky trochu pořád šla nahoru. Ale lidem vadilo, že to jinde může být lepší a chtěli to také. Já byl tehdy mladík, také jsem chtěl žít jako v Německu, tak jsem se začal snažit. A začínal jsem od nuly. Teď se mám stejně dobře jako ti Němci a kvůli kvalitě infrastruktury jsem si u nich pořídil bydlení už před mnoha lety, kdy jsem pochopil, že cíle z roku 89 nebudou naplněny. Akorát se někdy dost podivuji a jako Čecha mě mrzí, jak jsme promarnili svoji šanci.
Ohledně fyzické práce jsme na tom stejně. Nikdy jsem se jí nebál, vždy jsem si hodně udělal nejraději sám, protože mě to bavilo. A nikdy jsem se za ní nestyděl, naopak si více vážím pořádného šikovného makáče než nějakého fouňi z kanclu, který je líný a obě ruce levý. A že si lidi často nezaslouží ani tu Scalu souhlasím, dokonce si myslím, že lidi budou muset dostat dost přes držku, aby se vzpamatovali. Tím přes držku to myslím obrazně ekonomicky.
Nevím odkud taháš ty údaje o platech. Chce to se držet relevantních statistik. Ostatní je tak trochu jedna paní povídala. Oficiálně je to v Německu 4.100 EUR a v Česku 38.000 CZK. Níže jsou odkazy, rád se držím fakt. Tebou uváděné platy v německém Lídlu jsou pod minimální zákonnou mzdou, která činí 12 EUR/hodinu.
https://www.destatis.de/DE/Themen/Arbei ... nchen.html
https://www.czso.cz/csu/czso/cri/prumer ... tleti-2022
Stepan: To koukání k sousedům a snaha je dohnat je vlastně motorem tržního hospodářství. To by pak bývalo nejlépe za socialismu, tehdy lidi měli sice jen stodvacítky nebo žigulíky, bydlení bylo dostupné, jídla dost, nikdo se nikde nepřetrhl a ta životní úroveň taky trochu pořád šla nahoru. Ale lidem vadilo, že to jinde může být lepší a chtěli to také. Já byl tehdy mladík, také jsem chtěl žít jako v Německu, tak jsem se začal snažit. A začínal jsem od nuly. Teď se mám stejně dobře jako ti Němci a kvůli kvalitě infrastruktury jsem si u nich pořídil bydlení už před mnoha lety, kdy jsem pochopil, že cíle z roku 89 nebudou naplněny. Akorát se někdy dost podivuji a jako Čecha mě mrzí, jak jsme promarnili svoji šanci.
Ohledně fyzické práce jsme na tom stejně. Nikdy jsem se jí nebál, vždy jsem si hodně udělal nejraději sám, protože mě to bavilo. A nikdy jsem se za ní nestyděl, naopak si více vážím pořádného šikovného makáče než nějakého fouňi z kanclu, který je líný a obě ruce levý. A že si lidi často nezaslouží ani tu Scalu souhlasím, dokonce si myslím, že lidi budou muset dostat dost přes držku, aby se vzpamatovali. Tím přes držku to myslím obrazně ekonomicky.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28166
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Octavia IV
jerry: ty ale srovnáváš “společenské postavení” aut, což je trochu mimo.
Ano, pak tvá teorie sedí. Ale to jenom proto, že kdo měl za socíku VAZ, tak bylo na první pohled zřejmé, že má dobré kontakty a velmi pravděpodobně to bude uvědomělý soudruh. To byl prostě společenský status - něco jako když jsem na Václaváku zaparkoval v zákazu aute RZ AKN 00 01
Srovnatelný Mercedes nebo dokonce i nižší třída, byl technicky a technologicky úplně jinde. A značka si budovala svůj status kvalitou a ne tím, že byla vyráběna v imperialisty v NSR.
Ano, pak tvá teorie sedí. Ale to jenom proto, že kdo měl za socíku VAZ, tak bylo na první pohled zřejmé, že má dobré kontakty a velmi pravděpodobně to bude uvědomělý soudruh. To byl prostě společenský status - něco jako když jsem na Václaváku zaparkoval v zákazu aute RZ AKN 00 01
Srovnatelný Mercedes nebo dokonce i nižší třída, byl technicky a technologicky úplně jinde. A značka si budovala svůj status kvalitou a ne tím, že byla vyráběna v imperialisty v NSR.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Octavia IV
Ale to nejsme v rozporu, přesně to jsem popsal tím, že VAZ 2103 byl u nás jako Mercedes na Západě. Technicky to byl licenční FIAT 124, trochu lepší motorem, měl rozvod OHC. Ale proti 105-120, Wartburg a spol. to bylo fáro, i vnitřním vybavením. V té době plně srovnatelné s nižší střední třídou na Západě, což škodovky nebyly. A dalo se buď vyčekat na pořadník nebo mít ty soudružské kontakty. Můj táta byl ten první případ. Beru, že to porovnávání je složité a těmi, kdo tehdy nebyli ještě na světě, i těžko pochopitelné.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Octavia IV
@jerry: já tu dobu zažil, naprostý souhlas, 2103 byla v porovnání se 105/120 luxusní fahrwerk, a to i cenou (potvrzuju, co píšeš, ten náš stál taky 72tisíc v době kdy 105/120 byly za ca pade a plat tři tisíce byl jeden z těch lepších).
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Octavia IV
To jsem nemyslel na tebe. Vím, že už ti taky není dvacet. Ale neber to ve zlém Ale u současných mladíků panuje často přesvědčení, že ten pravý život nastal až v novém tisíciletí vstupem do EU Možná za to ani nemohou, média jsou hodně všemocná. Dokonce jsem se už setkal s názory, že to za totáče byla stejná hrůza jako za Protektorátu Jako jo, komunisti byli blbci, já je neměl rád, nikdy jsem u nich nebyl, podepsal jsem Několik vět, ale zase žít se dalo. A všechno nebylo špatné, to ani nejde, aby to bylo v životě jen černobílé. Pro mě nejlepší léta byly devadesátky Pak to začalo jít pomalu, ale jistě do kelu. A to nejen u nás, všude, jen Západ měl proti nám náskok a ten drží.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Octavia IV
pp: už si na ho skúšal aj osobne? Mne ma prísť v decembri, ale nejazdil som na tom. Neboli žiadne predvadzacky a popravde stále ma nahlodáva či som nemal ísť radšej do outbacku. Potreboval by som dáke uistenie že “super si vybral”