Zrezlé kotouče na zánovní S90. Koupit/nekoupit?
Zrezlé kotouče na zánovní S90. Koupit/nekoupit?
Ahoj, prosím o radu technicky zdatnější členy.
Mám vyhlídnuté auto v Německu, je to skoro nové Volvo S90 v perfektním stavu. Až na tohle (foto od mechanika, co byl to auto zkontrolovat). Má najeto jen 20 tkm (předváděcí auto), ale docela dlouho jim stálo venku a takhle to dopadlo.
Chci se zeptat, jestli to bude vážný problém.
S výměnou kotoučů počítám, ale co ty disky a třmeny? Doteď jsem myslel, že hliníková kola ani nerezaví, ale ten PP disk na první fotce vypadá, že je taky chycený.
Stojí to 1,3 mega, to už nejsou malé peníze, tak bych nerad, aby se ukázalo, že má hned nějaký "neřešitelný" problém.
Budu rád za každou radu
Mám vyhlídnuté auto v Německu, je to skoro nové Volvo S90 v perfektním stavu. Až na tohle (foto od mechanika, co byl to auto zkontrolovat). Má najeto jen 20 tkm (předváděcí auto), ale docela dlouho jim stálo venku a takhle to dopadlo.
Chci se zeptat, jestli to bude vážný problém.
S výměnou kotoučů počítám, ale co ty disky a třmeny? Doteď jsem myslel, že hliníková kola ani nerezaví, ale ten PP disk na první fotce vypadá, že je taky chycený.
Stojí to 1,3 mega, to už nejsou malé peníze, tak bych nerad, aby se ukázalo, že má hned nějaký "neřešitelný" problém.
Budu rád za každou radu
Re: Zrezlé kotouče na zánovní S90. Koupit/nekoupit?
Brzdový kotouč ti zrezne na každém autě, když to X měsíců stojí venku. Nejlépe na zatravněné ploše někde v bazaru... to je hned. Disk by zreznout neměl. To bych možná počítal s tím, že to někdo chtěl projet, aby oškrábal rez z kotouče a ta napadala na disk. V tom horším případě bývalý majitel jezdil málo, často tak brousil zrezlé kotouče a už to bude zapečené v disku. V tu chvíli se bez silné chemie neobejdeš.
Ten zrezlý třmen se mi nelíbí, ale očividně to není ojedinělý problém. https://www.swedespeed.com/threads/rust ... rs.311657/ Na Volvo klubu jej docela dost lidí ošetřovalo a barvilo. Od severského výrobce aut bych čekal lepší ošetření třmenu proti korozi.
Pokud tam jiný problém nebyl, tak si usmlouvej slevu na ty brzdy. Počítej s tím, že budeš muset udělat generálku brzd. Všechny kotouče, všechny destičky a při tom nechat ošetřit třmeny.
Ten zrezlý třmen se mi nelíbí, ale očividně to není ojedinělý problém. https://www.swedespeed.com/threads/rust ... rs.311657/ Na Volvo klubu jej docela dost lidí ošetřovalo a barvilo. Od severského výrobce aut bych čekal lepší ošetření třmenu proti korozi.
Pokud tam jiný problém nebyl, tak si usmlouvej slevu na ty brzdy. Počítej s tím, že budeš muset udělat generálku brzd. Všechny kotouče, všechny destičky a při tom nechat ošetřit třmeny.
Re: Zrezlé kotouče na zánovní S90. Koupit/nekoupit?
Nestresoval bych se z toho. Kotouč se obrzdí, disk umyje chemií. Pokud auto moc nejezdilo, tak ani zapečení není téma.
Pravděpodobnost potřeby repase brzd je malá. To že je třmen orezlý je smutné, ale na 99% to na fukčnost vliv nemá.
Pokud to nemá jiný problém, tak bych zkusil usmlouvat slevu a šel do toho.
Pravděpodobnost potřeby repase brzd je malá. To že je třmen orezlý je smutné, ale na 99% to na fukčnost vliv nemá.
Pokud to nemá jiný problém, tak bych zkusil usmlouvat slevu a šel do toho.
2.9T RWD
Re: Zrezlé kotouče na zánovní S90. Koupit/nekoupit?
Já bych to nezlehčoval. Není to žádná katastrofa, ale toto není povrchová rez, že to auto měsíc někde stojí. Je vidět, že je to pořádný nános a už s tím někdo tak jezdil a brousil to. Když ty disky reznou delší dobu, tak už je to i zevnitř - začne reznou hrana, kde je větrání a prostupuje to strukturou ke středu disku. Je to auto za 1,3 mega. Těch pár desítek tisíc na výměnu brzd usmlouvá jak nic a rozhodně je lepší je vyměnit, než když by bylo nejhůř a na dálnici mu třeba praskl. Nikdy nevíš, v jakém jsou stavu a co udělají, až se zahřejí. Nemluvě o tom, že to bude pěkné auto a bude mu to hyzdit rezavý kotouč a třmen? Už jen z toho důvodu bych je vyměnil.
Re: Zrezlé kotouče na zánovní S90. Koupit/nekoupit?
Kotouče nechat stočit na autě (stejně se tam bude ubírat minimum), dát pro jistotu nové destičky, třmeny a disky umýt, v čem je problém? Když je to autorizovaný dealer/servis, ať to rovnou spáchá, nebo ať dá slevu.
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Re: Zrezlé kotouče na zánovní S90. Koupit/nekoupit?
Děkuji moc za rady. Jak to tak čtu, tak by bylo nejlepší s tím autem vůbec nejet domů po vlastní ose (před výměnou brzd), ale bohužel to nemám moc jak jinak udělat. Je to nějakých 1000 Km, tak jsem z toho lehce nervózní, ale snad to bude ok.
Re: Zrezlé kotouče na zánovní S90. Koupit/nekoupit?
At ti to vymeni oni. Takhle je to sotva provozuschopny. Nebo kup jinde. Nevim co je to za motor a vybavu ale ta cena nezni nijak uchvatne
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: Zrezlé kotouče na zánovní S90. Koupit/nekoupit?
Samozrejme zdarma
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: Zrezlé kotouče na zánovní S90. Koupit/nekoupit?
Kup, nasedni, v místě s klidným provozem to obrzdi a až přijedeš domů, tak bude vše ok a nebude potřeba více řešit.
Prasklý kotouč kvůli povrchové korozi je utopie.
Prasklý kotouč kvůli povrchové korozi je utopie.
2.9T RWD
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28148
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zrezlé kotouče na zánovní S90. Koupit/nekoupit?
Vůbec bych se nebál v tom jet. Zpočátku opatrně s brzdou, než se to ojede.
Zbytek na fci rostlináře nemá žádný vliv. A doma pak ty kosmetické vady případně pořešit.
Zbytek na fci rostlináře nemá žádný vliv. A doma pak ty kosmetické vady případně pořešit.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time