Fiat a vše kolem nich
Re: Fiat a vše kolem nich
Kde myslíš, že Auto Kelly nakupuje podobné OEM díly? U Fiatu... Já beru od AK mraky let, kde je problém?
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Fiat a vše kolem nich
Z kterého roku mám shánět auto, aby v něm nebyla ta zku-vená elektróňika?
Tuším, že v mém Peugeotu 405 z roku 1994 byla jen "řídící" jednotka pro žhavení. Ta by šla určitě nahradit kolébkovým spínačem.
Musí to být diesel, protože benzíny od doby nahrazení karburátoru vstřikováním v sobě mají elektrošotka vždy.
Tuším, že v mém Peugeotu 405 z roku 1994 byla jen "řídící" jednotka pro žhavení. Ta by šla určitě nahradit kolébkovým spínačem.
Musí to být diesel, protože benzíny od doby nahrazení karburátoru vstřikováním v sobě mají elektrošotka vždy.
Re: Fiat a vše kolem nich
Tak Pindica už (prý) zase yezdi. Byla to blbá/uhnilá kostra (kde nevím) a následně vypálené (skoro všechny) pojistky. Uffff. Du pro ni.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1995
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Fiat a vše kolem nich
S mírnou nápovědou od PepySFI jsem zjevně lepší distanční auto-diagnostik než Michal.
Re: Fiat a vše kolem nich
jo, tu kostru jsem čekal, není to nic neobvyklého ale umí to potrápit. Stalo se mi to kdysi na starý Pandě, na škodovkách to bylo taky často, akorát že to nikdo neřešil, prostě tam nebyla elektronika která by protestovala a to že motor občas prdne škytne umře se bralo jako normál. Tam to dělalo ukostření motoru, vzadu na silentbloku byl měděný pletenec co vlastně ten silentblok přemosťoval, vodivě kostřil motor na kastli. Většina lidí vůbec netušila že to tam je, natož aby zjistili že se to rozpadlo. No a jak se motor hejbá v silentblokách, tak to občas ztratilo kontakt a motor hnípal. U tý Pandy to bylo za motorem, minus kabel od baterky na blok motoru a uprostřed měl oko přišroubovaný na kastli. To vyhnilo a ztrácelo spoj. Kastle nekostřila takže typicky při podřadění, jak se motor pohnul, vynechalo všechno kostřený na kastli. Vyplo rádio, blikly kontrolky, světla, vynechal motor protože vysadila elektronika. Někdy ten proud může bloudit různýma oklikama, kostřit se přes různý věci, to pak je jak v tom videu, posedlý ďáblem, při blinkru se cukají budíky, rozsvěcí se všechno možný i nemožný.
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1995
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Fiat a vše kolem nich
Díky za detailnější rozbor - hlavně mě překvapila ta část o škodárnách, protože ty byly věčně terčem vtipů o nespolehlivosti (nejen) motorů, a přitom chcípání motoru mohlo mnohdy způsobovat právě přerušení ukostření. A o tom jsem nikdy nikoho mluvit neslyšel.
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5666
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiat a vše kolem nich
Tak som asi prisiel na to, preco mi pri prejazde neroznosti od laveho predneho kolesa bucha...
(Vsimnite si miesto kde sa spaja tycka a stabik a tak 10cm vyssie to mlati...)
Je mozne aby tam niekto namontoval zly stabik?
Viete mi to prosim niekto pozriet?
Dakujem
(Vsimnite si miesto kde sa spaja tycka a stabik a tak 10cm vyssie to mlati...)
Je mozne aby tam niekto namontoval zly stabik?
Viete mi to prosim niekto pozriet?
Dakujem
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Fiat a vše kolem nich
Už sem to tu spal víckrát, že Pindica (nepravidelně, nahodile) občas spadne do nouzáku, dyž prskne wolej do sání (já to vidím na vrozenou vadu tohodle motoru resp. jeho ŘJ), vypozoroval sem že to častěji dělá dyž s Pindicou drandí juniorka (čestvé papíry, jezdí opatrně, netočí motor), mně to už dobře rok neškytlo (páč to honím po zahřátí furt okolo redline)... no a neska sem ji (Pindicu) jel nakrmit (btw, Verva 100 v RpR zase o něco levnější než fčera = 47,50 po slevě na TanKartu), otáčkoměr v červeném a stejně si škytla... takže sem si osvěžil činnosti spojené s odstraněním rozsfícené kuntrolky: dojet setrvačností, zastavit bezpečně, zhasnout motor, sání dolů, vyčistit /odmastit škrt. klapu do čista, smontovat zpět, několikrát nastartovat až to zhasne.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Fiat a vše kolem nich
a díval ses na záznam závady? Jestli náhodou nehledáš problém kde není, jestli to není třeba náhodný problém někde v elektrice, unavený konektor nebo tak něco. Mě se kdysi nepravidelně hlásila kontrolka, chyba snímače polohy vačky. Pak se mi povedlo závadu zopakovat zavikláním s konektorem na tom snímači. Stačilo ho rozebrat a napružit plíšky.
Ještě něco Snowmanovi, jestli vidím dobře, tak naráží konec stabilizátoru do krytu převodovky. Šestikvalt ve 100HP je trochu jiný, skříň je větší než 5kvalt, proto má 100HP menší rejd. Hledal jsem typ stabilizátoru, mám tady jakýsi přístup na katalog Eper ale je to nějaké divné, 100hp v něm vůbec není ale každopádně jsou v něm dva typy stabilizátoru. Čím se liší se z toho nepozná.
Ale já bych tipnul že je ten stabík prostě posunutý do strany. Zkontroluj jeho polohu na obou stranách a podívej se na jeho uložení, možná má ty gumové pouzdra už uvolněné a cestuje si v nich do stran.
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=3
Ještě něco Snowmanovi, jestli vidím dobře, tak naráží konec stabilizátoru do krytu převodovky. Šestikvalt ve 100HP je trochu jiný, skříň je větší než 5kvalt, proto má 100HP menší rejd. Hledal jsem typ stabilizátoru, mám tady jakýsi přístup na katalog Eper ale je to nějaké divné, 100hp v něm vůbec není ale každopádně jsou v něm dva typy stabilizátoru. Čím se liší se z toho nepozná.
Ale já bych tipnul že je ten stabík prostě posunutý do strany. Zkontroluj jeho polohu na obou stranách a podívej se na jeho uložení, možná má ty gumové pouzdra už uvolněné a cestuje si v nich do stran.
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=3
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5666
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiat a vše kolem nich
PepaSFI: Diky moc za pomoc. To s tym posunutim som si aj ja zprvu myslel, ale ked som si to porovnal, tak mi prislo ze je este blizsie k tomu lavemu kolesu, jak k pravemu...
A teraz som objavil video jak na jednej 100HP menia predne tlmice a je tam zaber aj na stabik a tycky... https://youtu.be/I5S0ptFHlI0 ...niekedy okolo druhej minuty a maju ho tam uplne inak uchyteny.
Ja mam tycku hore so zavitom k sebe a dole so zavitom od seba.
Oni maju tycku hore so zavitom k sebe a dole so zavitom tiez k sebe?!
Z toho mi vychadza ze ten stabik bude rozovretejsi a tycky tiez ine...
Edit: v autodoc mi pri 100HP naslo nasledovny stabik
https://m.autodoc.co.uk/original-imperium/8882244
Edit2: tak som ho meral a ma 22mm co vyzera ze je spravne (PPeho by mala mat 20mm)
A teraz som objavil video jak na jednej 100HP menia predne tlmice a je tam zaber aj na stabik a tycky... https://youtu.be/I5S0ptFHlI0 ...niekedy okolo druhej minuty a maju ho tam uplne inak uchyteny.
Ja mam tycku hore so zavitom k sebe a dole so zavitom od seba.
Oni maju tycku hore so zavitom k sebe a dole so zavitom tiez k sebe?!
Z toho mi vychadza ze ten stabik bude rozovretejsi a tycky tiez ine...
Edit: v autodoc mi pri 100HP naslo nasledovny stabik
https://m.autodoc.co.uk/original-imperium/8882244
Edit2: tak som ho meral a ma 22mm co vyzera ze je spravne (PPeho by mala mat 20mm)
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...