Benzina paliva
Re: Benzina paliva
Céda: ale vždyť tohle dělá dlouhodobě TankONO. Jejich marže jsou posledních 20 let pod 1 kč/l. Dlouho se drželi okolo 0,7Kč/l. Mají po celé čr stejné ceny, které jsou vyhlašovány centrálně.
Aktuálně i TankONO prodává za Natural 95 za 44,90 a naftu za 47,90.
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... i-40389873
Včera byla dle CCS průměrná cena nafty 46,64 a nafty 49,03.
Pokud má TankONO marži 1Kč/l, tak na naftě je průměrná marže přibližně 2,13 kč/l a na benzinu 2,74 Kč/l
Vzhledem k faktu že ONO je budget a velká část benzinek se tváří premiově, tak nemám problém.
2 mé nejbližší benzinky prodávají naftu za 55 už několik dní. OK, nakoupím jinde.
Aktuálně i TankONO prodává za Natural 95 za 44,90 a naftu za 47,90.
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... i-40389873
Včera byla dle CCS průměrná cena nafty 46,64 a nafty 49,03.
Pokud má TankONO marži 1Kč/l, tak na naftě je průměrná marže přibližně 2,13 kč/l a na benzinu 2,74 Kč/l
Vzhledem k faktu že ONO je budget a velká část benzinek se tváří premiově, tak nemám problém.
2 mé nejbližší benzinky prodávají naftu za 55 už několik dní. OK, nakoupím jinde.
2.9T RWD
Re: Benzina paliva
Zlevnění nafty o spotřební daň si elegantně přešel. Že má ONO marži korunu: to kdysi v jednom rozhovoru tvrdili. Ale to neznamená, že tomu je tak i nyní
Jen je škoda, že ti chudáci pumpaři co jsou tak strašně poctiví a mají takovou výtoč, že přecení 3x za den tu stejnou cisternu, tak při snižování cen mají klapky na očích.
Jen je škoda, že ti chudáci pumpaři co jsou tak strašně poctiví a mají takovou výtoč, že přecení 3x za den tu stejnou cisternu, tak při snižování cen mají klapky na očích.
Re: Benzina paliva
Benzina na Edenred kartu dnes 41,99 za N95 a 42,96 za D. Pochybuju že by to dotovali.
Jinak by mě zajímala realizace nepřimíchávání bio do nafty ve světle eurosocialistických směrnic. Ne že bych nevěřil vládním odborníkům že vše promysleli:-)
Jinak by mě zajímala realizace nepřimíchávání bio do nafty ve světle eurosocialistických směrnic. Ne že bych nevěřil vládním odborníkům že vše promysleli:-)
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Benzina paliva
Zadnou jsem sice nikdy nevidel, ale opravdu myslis, ze tam neni podobna dolozka kterou pouzivaji dopravci?
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Benzina paliva
Ta marže +- koruna může klidně sedět, i při započtení toho, že budou asi od distributora nakupovat o něco malinko levněji než my. Občas mám ceník od dodavatele vyšší, než za kolik po odečtu DPH můžu nakoupit na ONO. Jasně, anomálie v rámci pár, dní, ale už to tak holt je.Předseda píše: ↑čtv 10 bře 12:18 Zlevnění nafty o spotřební daň si elegantně přešel. Že má ONO marži korunu: to kdysi v jednom rozhovoru tvrdili. Ale to neznamená, že tomu je tak i nyní
Jen je škoda, že ti chudáci pumpaři co jsou tak strašně poctiví a mají takovou výtoč, že přecení 3x za den tu stejnou cisternu, tak při snižování cen mají klapky na očích.
https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-d ... pis=477150
Jasně, možná je tam narvaná nějaká firma na Kypru, přes kterou to kupujou. Ale o tom si, při sofistikovanosti současný FS a tom, jak moc leze ONO všem ostatním na nervy, dovolím pochybovat...
A add ochota zvyšovat / snižovat ceny. Už jsem to tady jednou psal. Pracovní kapitál máš jasnej, speciálně ONO si při svých mrňavých ziscích nemůže dovolit tam prostě najednou přisypat stovky milionů. Takže musíš zdražit už tu předchozí várku, abys měl na nákup nový. Zpátky to jde pomalejc, protože máš nakoupeno draze. Tečka, není na tom co víc vymejšlet.
A ikdyby nic z toho, co píšu nahoře nebyla pravda. Já si uplně nejsem jistej, kde se v lidech bere ta bohorovnost všem kecat do řemesla. Prodej PHM je stejný podnikání jako prodej rohlíků nebo já nevim, cihel. Jeden nabízí, druhej po seznámení s nabídkou kupuje. Kňučet, že chudák zlej podnikatel pracuje s cenou, tak aby vydělal, nás vrací někam hluboko do minulosti. Kam já vopravdu nechci Tyhlety nářky jsou až nedůstojný. Pumpaři jsou veksláci, číšníci kradou, servírky jsou kurvy, směnárnící jenom perou prachy, automechanici předražujou díly (...). Fňuk fňuk.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Benzina paliva
Možná by to chtělo opustit rétoriku / myšlenkové nastavení, že když se něco reguluje, tak je to hned návrat komunistické minulosti. Prodej PHM v době války (ano, jsme v ekonomcké válce s Ruskem), prodej komonity, která je kritická pro chod státu, tak nevím problém s tím, že stát do toho nějakou mírou zasáhne.Stepan píše: ↑čtv 10 bře 16:06 Já si uplně nejsem jistej, kde se v lidech bere ta bohorovnost všem kecat do řemesla. Prodej PHM je stejný podnikání jako prodej rohlíků nebo já nevim, cihel. Jeden nabízí, druhej po seznámení s nabídkou kupuje. Kňučet, že chudák zlej podnikatel pracuje s cenou, tak aby vydělal, nás vrací někam hluboko do minulosti.
Další důvod, proč si myslím, že prodej PHM není to stejné jako rohlíky nebo cihly už jsem vypsal. Nebavíme se tady dokonalé konkurenci, ale spíš o kartelu.
A poslední point: že zdraží 3x tu stejnou cisternu, aby měli na nákup drahého benzínu příště.. mno nevím. Matematicky to samozřejmě hlavu a patu dáva. Ale na finančním trhu existují i jiné nástroje než kupovat za cash pěkně na dřevo z ruky do ruky.
Re: Benzina paliva
Tak znovu. Nafta je. A je jí dost. Jenom je dražší. Pro koncového spotřebitele jde "u stojanu" o marginální problém, promítnutí do koncových cen zboží bude na úrovni jednotek %. A ikdyby ne. Soukromý náklady jsou každýho problém a o služební se má postarat zaměstnavatel.
Jedinej, kdo je prdeli, jsou dopravci. A to ani ne celkově, "profíci" mají palivový doložky, "hobbíci" drandí ad hoc kšefty přes RAAL, kde prostě upraví ceny. Jedinej, kdo se dostane do průseru, je trouba, kterej podepsal smlouvu, kde garantuje ceny na nějaké období delší dopředu a teď mu to, teoreticky, může zlomit vazit. No tak to má prostě smolíka, řízení jeho podnikatelských rizik není na mých bedrách.
Jedinej, kdo je prdeli, jsou dopravci. A to ani ne celkově, "profíci" mají palivový doložky, "hobbíci" drandí ad hoc kšefty přes RAAL, kde prostě upraví ceny. Jedinej, kdo se dostane do průseru, je trouba, kterej podepsal smlouvu, kde garantuje ceny na nějaké období delší dopředu a teď mu to, teoreticky, může zlomit vazit. No tak to má prostě smolíka, řízení jeho podnikatelských rizik není na mých bedrách.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28168
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzina paliva
Stepan: tak easy to není. Protože PHM následně zdražuje vše další. Jasné - můžeš přestat jezdit autem. Ale když v krámě místo litru za stejný nákup zaplatíš 2, to už jedno mnoha rodinám není.
A to se furt bavíme o tom, že ke zdražení kvůli nedostatku ropy, ještě nedošlo.
A to se furt bavíme o tom, že ke zdražení kvůli nedostatku ropy, ještě nedošlo.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Benzina paliva
Naše vlastní auta vozí naše vlastní zboží. Každej den vyrážejí. A doprava je "zdarma", takže ji celou krejeme my a musíme to mít započítaný v tom. O kolik máme zdražit kvůli PHM je u nás téma posledního týdne, všichni panikaří a já vůbec nechápu proč.
Kamion žere 35l/100. Někdy víc, ale spíš míň. Nechám 35.
Jestli stojí nafta 28 / 38 / 48 korun bez daně je 980 / 1330 / 1680 korun/100km.
Řekněme, že jogurt / rohlík / basa Plzní vč. všech vstupních ingrediencí najezdí dohromady tisíc km. Od krávy až po regál v Kauflandu. A to se obávám, že je to (v průměru) až moc. Ale dobře.
9 800 / 13 330 / 16 800.
Navýšení nákladů na naftu o 7 000 korun. Na zboží za stovky tisíc*, v některých případech i miliony a jeho přesun o 1000km.
Málo to není, ale pořád to není nic, co by mělo zlomit ekonomiku provozu zdravý firmy, potažmo přispět k nějakýmu brutálnímu zdražení koncovýho zboží. Elektrika / mzdy / plyn / úroky jsou v tomhle daleko horší.
*Když si vezmu něco fakt blbýho. Co zabírá fakt hodně místa a zároveň je to úplně levná komodita. Třeba cihlu.
https://www.dek.cz/produkty/detail/4402 ... ousena-128
128 kusů na paletě * 33 paletových míst * 83,98 Kč bez DPH / kus = cca 354 000. Něco musím škrtnout, protože už bych to měl přeložený, tak ať mám rezervu, plácnu 200 000 Kč zboží. To se na auto vejde dycky, "horší" už to bejt nemůže. I pak se bavíš v jednociferných %. A to cihla samozřejmě 1000km "z fabriky k zákazníkovi" v drtivý většině případů ani nenajede.
Pořád teda nevidím důvod v tomhle případě nějak šílet. Příjemný to není, ale mluvit o zastropování cen, dotacích (...), mi přijde úplně mimo mísu. Nepopírám, že pumpaři udělali "sviňárnu". Ropa ani zdaleka nevzrostla o tolik, aby to podobnej nárůst cen ospravedlnilo. Tím spíš, že podstatná čását ceny je spotřební daň, která nemá s cenou ropy co dělat.
Ovšem mám pocit, že současná hysterie je v podobným chování akorát podporuje...
Kamion žere 35l/100. Někdy víc, ale spíš míň. Nechám 35.
Jestli stojí nafta 28 / 38 / 48 korun bez daně je 980 / 1330 / 1680 korun/100km.
Řekněme, že jogurt / rohlík / basa Plzní vč. všech vstupních ingrediencí najezdí dohromady tisíc km. Od krávy až po regál v Kauflandu. A to se obávám, že je to (v průměru) až moc. Ale dobře.
9 800 / 13 330 / 16 800.
Navýšení nákladů na naftu o 7 000 korun. Na zboží za stovky tisíc*, v některých případech i miliony a jeho přesun o 1000km.
Málo to není, ale pořád to není nic, co by mělo zlomit ekonomiku provozu zdravý firmy, potažmo přispět k nějakýmu brutálnímu zdražení koncovýho zboží. Elektrika / mzdy / plyn / úroky jsou v tomhle daleko horší.
*Když si vezmu něco fakt blbýho. Co zabírá fakt hodně místa a zároveň je to úplně levná komodita. Třeba cihlu.
https://www.dek.cz/produkty/detail/4402 ... ousena-128
128 kusů na paletě * 33 paletových míst * 83,98 Kč bez DPH / kus = cca 354 000. Něco musím škrtnout, protože už bych to měl přeložený, tak ať mám rezervu, plácnu 200 000 Kč zboží. To se na auto vejde dycky, "horší" už to bejt nemůže. I pak se bavíš v jednociferných %. A to cihla samozřejmě 1000km "z fabriky k zákazníkovi" v drtivý většině případů ani nenajede.
Pořád teda nevidím důvod v tomhle případě nějak šílet. Příjemný to není, ale mluvit o zastropování cen, dotacích (...), mi přijde úplně mimo mísu. Nepopírám, že pumpaři udělali "sviňárnu". Ropa ani zdaleka nevzrostla o tolik, aby to podobnej nárůst cen ospravedlnilo. Tím spíš, že podstatná čását ceny je spotřební daň, která nemá s cenou ropy co dělat.
Ovšem mám pocit, že současná hysterie je v podobným chování akorát podporuje...
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))