Politický koutek
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27879
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Politický koutek
Ale ono to bude jinak, když nebude benzín/nafta.
Bude jednoduše na příděl. Infrastruktura, firmy a pak indivindi doprava.
Takže ještě budeme rádi za jednostopé vozidlo.
Bude jednoduše na příděl. Infrastruktura, firmy a pak indivindi doprava.
Takže ještě budeme rádi za jednostopé vozidlo.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Politický koutek
Rusko je 10% světové těžby ropy. Není asi problém ho nahradit. Např. amíci měli odstavenou těžbu z břidlic, protože při nízkých cenách byli pod náklady+zisk. To se teď mění.
Problém má ČR, není kudy sem tu ropu dostat.
Problém má ČR, není kudy sem tu ropu dostat.
Re: Politický koutek
Já taky uplně nepočítám s variantou, že by nafta nebyla. Což tak ani v současné době není / nevypadá to. Jenom prostě zdražuje, protože jsme si dobrovolně odsekli jednoho dodavatele. U dostavby Temelína dělala (v té době) opozice to samý a nikomu to nevadilo.
A zdražení nafty je prostě nějakej makroekonomickej jev, kterej samozřejmě bude mít dopad i do mikra. Ať už na úrovni služeb nebo chování lidí. Balíček z Alzy holt bude dražší nebo nebude na pobočce do druhého dne, ale vždycky v pátek, při hromadném závozu. Z hlediska individuálního člověka jde podle mě víceméně o prd. Při průměrném nájezdu v ČR jde o pár stovek měsíčně. Netěší mě to, ale prostě to tak je.
Velký "soukromý" nájezdy mají až na vyjímky jenom "boháči". Někdo, koho trápí zdražení najetého km osobním automobilem v řádech desítkách halířů, do Itálie lyžovat nejezdí. Firemní nájezdy se rozprostřou do cen. Stejně jako elektrika. Navíc, z toho že uživí i jiné pumpy než ONO, je zřejmé, že významná část populace nejde při nákupu komodity, jakou je nafta / benzín, jenom po ceně. Ale zajímají je i služby / komfort / proklamovaná kvalita zboží. Tak si teď holt připlatí ještě o něco víc.
Nevidím důvod, proč kvůli něčemu takovýmu "sahat" do trhu. Ještě když výsledkem ne-zásahu bude částečné omezení IAD, po kterém politická repre (od mětské přes státní až EU úroveň) tak prahne. Že se najednou možná přestane vyplácet vozit maso na zpracování do Belgie (jak tady popisoval HM) je taktéž v souladu s proklamovanými cíly naší garnitury.
Zastropování cen nebo "dotace" na naftu, jsou prostě smradlavej populismus. Na kterej ekonomicky nemáme. Zastropování cen čehokoliv navíc vede k průseru, viz snaha Berlína o regulované nájmy.
Edit: A v rozporu s výše popsaným pořád považuji to, co se stalo na trhu s elektřinou, za absolutní sviňárnu. Která by si naopak nějakou(sebe)reflexi ze strany EU naopak zasloužia.
A zdražení nafty je prostě nějakej makroekonomickej jev, kterej samozřejmě bude mít dopad i do mikra. Ať už na úrovni služeb nebo chování lidí. Balíček z Alzy holt bude dražší nebo nebude na pobočce do druhého dne, ale vždycky v pátek, při hromadném závozu. Z hlediska individuálního člověka jde podle mě víceméně o prd. Při průměrném nájezdu v ČR jde o pár stovek měsíčně. Netěší mě to, ale prostě to tak je.
Velký "soukromý" nájezdy mají až na vyjímky jenom "boháči". Někdo, koho trápí zdražení najetého km osobním automobilem v řádech desítkách halířů, do Itálie lyžovat nejezdí. Firemní nájezdy se rozprostřou do cen. Stejně jako elektrika. Navíc, z toho že uživí i jiné pumpy než ONO, je zřejmé, že významná část populace nejde při nákupu komodity, jakou je nafta / benzín, jenom po ceně. Ale zajímají je i služby / komfort / proklamovaná kvalita zboží. Tak si teď holt připlatí ještě o něco víc.
Nevidím důvod, proč kvůli něčemu takovýmu "sahat" do trhu. Ještě když výsledkem ne-zásahu bude částečné omezení IAD, po kterém politická repre (od mětské přes státní až EU úroveň) tak prahne. Že se najednou možná přestane vyplácet vozit maso na zpracování do Belgie (jak tady popisoval HM) je taktéž v souladu s proklamovanými cíly naší garnitury.
Zastropování cen nebo "dotace" na naftu, jsou prostě smradlavej populismus. Na kterej ekonomicky nemáme. Zastropování cen čehokoliv navíc vede k průseru, viz snaha Berlína o regulované nájmy.
Edit: A v rozporu s výše popsaným pořád považuji to, co se stalo na trhu s elektřinou, za absolutní sviňárnu. Která by si naopak nějakou(sebe)reflexi ze strany EU naopak zasloužia.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Politický koutek
To spíš věřím tý atomovce
Edit:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audi ... .seznam.cz
Já se musím přiznat, že už jsem uprchlíka viděl. Heč. V Touaregu III, na UKR značkách. Ukrajinská, vysoce postavená, manažerka, vč. dvou dětí. Manžel zůstal "tam". Obsah článku bohužel odpovídá realitě, částečně i v mojí sociální bublině. Musím jí nabídnout parkování ve dvoře, nebo jí to někdo obtáhne klíčem.
Edit:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audi ... .seznam.cz
Já se musím přiznat, že už jsem uprchlíka viděl. Heč. V Touaregu III, na UKR značkách. Ukrajinská, vysoce postavená, manažerka, vč. dvou dětí. Manžel zůstal "tam". Obsah článku bohužel odpovídá realitě, částečně i v mojí sociální bublině. Musím jí nabídnout parkování ve dvoře, nebo jí to někdo obtáhne klíčem.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Politický koutek
Tohle je prostě moc zjednoduseny pohled. V té cisterně je těch jogurtů třeba 200000. Pokud by nafta zdražila na ctyrnasobek tj na 7-8 EUR/l, tak doprava overall zdrazi na dvojnasobek. Tech 500km bude stat misto 1000E 2000E v pripade ze zpet jede ta cisterna prazdna.jerry píše: ↑pon 07 bře 15:33Souhlasím na 100%. Přestanou se vozit nesmysly napříč světem. Třeba jeden druh jogurtu. Ten se vyrobí na severu Německa, v cisterně ho vezou na jih Německa, tam nalejou do kelímků a rozváží se zase po celém Německu. Do prdele, když jsem byl malej kluk, tak byla v každým větším městě mlékárna a jogurty se prodávaly v regionu. V krámu byl sice jen jeden druh, ale lepší než většina současných chemií upravených sraček.
V cene jogurtu se to pak projeví jako 40 haléřů. A teď si to polož na váhu spolu s plnickami v kazde obci, v kazde mlekarne...
Lokalni farmar v Beskydech prodava jogurt za 22 a 5kc zalohu na sklo. Bez dopravy, marketingu a s moznosti nakupu 4 hodiny tydne. Návrat k lokální či inhouse produkci by melo za následek takové zdražení, že válka je vůči tomu čajíček...
Se stepanem souhlas. Mám ale "obavu", že ani nafta za kilo by toho tak moc nezmenila... podobne jako kontejnery z číny, které jsou na více než 5 násobku...
2.9T RWD
Re: Politický koutek
HM: Ale stejně byly ty jogurty chutnější. Ty dnešní sračky jsou i za tak málo drahé. A tak je to ze vším.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Politický koutek
...a prezervativy byly tvrdší viď?
Mne tyhle kecy celkem už nebaví. Ne, za komančů jsme neměli nikdy hlad, ale tvrdit, jak bylo všechno lepší, je hovadina.
Mne tyhle kecy celkem už nebaví. Ne, za komančů jsme neměli nikdy hlad, ale tvrdit, jak bylo všechno lepší, je hovadina.
Re: Politický koutek
Je to smesny. Dnes mas stovky druhu na vyber tak urcite nesezenes lepsi. Akorat nebude stat 8kc
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: Politický koutek
Pokud Ti nechutná jogurt za 9,90, tak si kup jogurt za 29,90. IMHO Ti chutnat bude. Když chci dobré maso na grilování, zajdu do Terrys a koupím dobré maso. Je super, že tu existuje alternativa pro lidi, kterým stačí krkovice za kilo.
2.9T RWD