Auto pro maminku cca 50000,-

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Auto pro maminku cca 50000,-

Příspěvek od Vrooom »

Par let me jezdecke kariery jezdim bez abs a zatim jsem se nerozsekal, ani mati. Tuk tuk na drevo :) Nevidel bych to jako podminku pri koupi auta.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Auto pro maminku cca 50000,-

Příspěvek od pavproch »

Vrooom píše:Par let me jezdecke kariery jezdim bez abs a zatim jsem se nerozsekal, ani mati. Tuk tuk na drevo :) Nevidel bych to jako podminku pri koupi auta.
maminka se totiž jmenuje Michele Mouton :D

taktéž nejsem přílišným vyznavačem elektronických berliček, ale u ABS (pro běžný provoz) rovněž říkám ANO
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Auto pro maminku cca 50000,-

Příspěvek od HondaMan »

I já se přidávám do klubu "ABS ano". Ono je super podřazování, ale pokud Ti na sněhu vyběhne nějaké zvíře před auto, tak instinktivně zadupneš. Pokud budeš mít 1 kolo na asfaltu a 3 na sněhu, tak už se točíš. Loni jsem něco podobného viděl na D1 v cca 120. Všichni s ABS stáli na brzdách a ABS to za ně vyřešilo. Zezadu přijíždějící Felda vylétla ve vcelku slušných hodinách z dálnice do pole... :-/
2.9T RWD
Uživatelský avatar
Deli
Letec
Příspěvky: 3118
Registrován: stř 16 úno 15:41

Re: Auto pro maminku cca 50000,-

Příspěvek od Deli »

Tak tak, ABS rozhodně ano, myslím, že není o čem :)
"Každý tančíme podle vlastní melodie." Charles Emerson Winchester III :)
Fordem tam, vlakem zpátky! ;;)
Reese
Pan Řidič
Příspěvky: 332
Registrován: stř 16 bře 20:15

Re: Auto pro maminku cca 50000,-

Příspěvek od Reese »

Přidávám se do klubu "ABS ne" a házím zápalnou láhev do klubu "ABS ano" ;) Ať si ho koupí kdo chce, ale stejně jako u čehokoli jinýho platí, že povinně prostě ne. A pak už dávno existují statisiky, který ukazují, že to nehodovost zvýšilo, protože na to lidi slepě spoléhají. Fakticky to pomáhá, psychicky naopak a jako podstatnější se ukázalo to druhý. A to samý to je a bude s ESP.
Uživatelský avatar
Deli
Letec
Příspěvky: 3118
Registrován: stř 16 úno 15:41

Re: Auto pro maminku cca 50000,-

Příspěvek od Deli »

:-o :-o
"Každý tančíme podle vlastní melodie." Charles Emerson Winchester III :)
Fordem tam, vlakem zpátky! ;;)
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Auto pro maminku cca 50000,-

Příspěvek od Vrooom »

To ja sem taky klidne pro abs, jen ze bych to nevidel jako hlavni podminku pri koupi auta a nektery diky tomu diskvalifikovat. Radsi bych si vybral auto s abs nez bez pokud by stalo stejne. Ale da se jezdit v poho i bez :)
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Auto pro maminku cca 50000,-

Příspěvek od pjanda »

Deli: Myslim, ze Reese narazi zavery ucinene treba zde:

http://www.thetruthaboutcars.com/2006/0 ... isk-by-51/

Pokud to nechcete cist cele, pak klicove pasaze:
When Bosch’s Antiblockiersystem appeared on the US automotive scene in the late ‘70’s, safety advocates hailed electronically assisted braking as a life-saving technology that would reduce the number and severity of accidents. Tests under controlled conditions seemed to support the contention. NHTSA and the insurance industry quickly embraced and promoted the technology.
Researchers have compared accident and fatality rates for vehicles with and without ABS. Other studies have examined the driving records of ABS and non-ABS equipped taxi drivers in Munich and Oslo. The accident and fatality data shows that ABS exacerbates the severity of accidents in certain situations. The taxi study proved that drivers tend to take greater risks in cars equipped with ABS (although the difference in collision rates was not significant). In short, ABS may do more harm than good.
NHTSA, the insurance industry, manufacturers and engineers are all well aware of ABS’ shortcomings. In 1994, Dr. Charles J. Kahane published a paper for NHTSA entitled “Preliminary Evaluation of the Effectiveness of Antilock Brake Systems for Passenger Cars." Kahane reported that “All types of run-off-road crashes – rollovers, side impacts with fixed objects and frontal impacts with fixed objects – increased significantly with ABS. Nonfatal run-off-road crashes increased by an estimated 19 percent, and fatal crashes by 28 percent.” Kahane also concluded that “Rollovers and side impacts with fixed objects… had the highest increases with ABS. Nonfatal crashes increased by 28 percent, and fatal crashes by 40 percent.”
In 1996, the Insurance Institute for Highway Safety published a news release titled “Antilock Brakes Don’t Reduce Fatal Crashes; People in Cars With Antilocks at Greater Risks- But Unclear Why.” In 1998, Leonard Evans of General Motors’ Global R&D Operations checked NHTSA’s ABS crash data and concluded “it is unlikely that on dry roads ABS can materially reduce risk” and, more shockingly, “ABS is associated with a 44% increase in rollover risk.”
Kdysi jsme o tom psal. To o co se opiraji zastanci je teorie, prvni citovany odstavec. Zivot je bohuzel slozitejsi a o nem jsou vsechny ty dalsi...

Ze ABS zejmena horsimu ridici pomuze vyresit tu ci onu konkretni situaci je sice fakt. Ale celkovy efekt je presto negativni, protoze ridici se na tento system predem spolehaji, jedou podle toho a nakonec vyresi mene situaci nez kdyby jeli podle toho, ze se mohou spolehnout jen sami na sebe.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
Deli
Letec
Příspěvky: 3118
Registrován: stř 16 úno 15:41

Re: Auto pro maminku cca 50000,-

Příspěvek od Deli »

Tohle beru u ESP, ale už né tolik u ABS :)
"Každý tančíme podle vlastní melodie." Charles Emerson Winchester III :)
Fordem tam, vlakem zpátky! ;;)
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Auto pro maminku cca 50000,-

Příspěvek od pjanda »

Vidite a u ABS to funguje uplne stejne :) Vzdyt ABS neni nic jineho nez "protiprokluz pro brzdy" a protiprokluz uz nema tak daleko k ESP.

Nevim, jak v podobnem srovnani obstoji ESP (predpokladam, ze stejne), ale u ABS je k dispozici mnohem vice historickych dat a zavery vidite sam. Lide zkratka pojedou treba na kluzku rychleji, kdyz prece mohou kdykoli "zadupnout brzdy". Ale ovladatelnost auta pod brzdami neni az tak nekonecna hodnota, aby vyvazila delsi brzdnou drahu jako takovou...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Odpovědět