Toyota obecně

Honda, Hyundai, Kia, Mitsubishi, Subaru, Toyota ad.
Odpovědět
jerry
Letec
Příspěvky: 3578
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Toyota obecně

Příspěvek od jerry »

Na kroucené okresce by to bylo naopak. Aspoň já to tak mám s miatou. Pár zatáček s větším poloměrem za sebou a ve zpětném zrcátku se zmenšuje a zmenšuje. A jak se před tím vehementně tlačil.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
Příspěvky: 1983
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Toyota obecně

Příspěvek od Lachende Bestien »

Je pravda, že krouťák u 4válcové atmosféry není žádná hitparáda, a krátké převody to dokážou částečně vynahradit, ale proč pak zase ty rozdílné poměry u MT a AT verze - AT nepotřebuje kompenzovat kratšími poměry relativně nízký krouťák? :-?
Nicméně kdo si koupí podobný minisporťák v manuálu primárně designovaný jako hračka pro velké kluky a bude od něj čekat stejné užitkové vlastnosti jak od voňavého tédéíčka v konfekčním heč/liftbeku, sedanu etc., nejspíš si vysokou spotřebu a hluk vytočeného motoru při častých dálničních přesunech zaslouží.
Za mě prostě aspoň šestka by měla trochu připomínat "dálniční" rychlost, ale nebudu do toho japonským soudruhům kecat, ti mají stejně nějaký "specifický" vyčorovaný východozápadní ééůů trch těžce u broskve. =;
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Toyota obecně

Příspěvek od honziss »

Nak si tam ten automat nedokazu predstavit. Posledni AT s atmosferou jsem mel v IS250 a byla to spis super pohodlna kombinace bez naznaku sportovnosti.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1919
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Toyota obecně

Příspěvek od Zajda »

Lachende Bestien píše: ned 30 led 00:54 Je pravda, že krouťák u 4válcové atmosféry není žádná hitparáda, a krátké převody to dokážou částečně vynahradit, ale proč pak zase ty rozdílné poměry u MT a AT verze - AT nepotřebuje kompenzovat kratšími poměry relativně nízký krouťák? :-?
Neříkal bych tomu vynahrazení krouťáku.
Spíš snaha přizpůsobit se jeho průběhu, kdy atmosférickému motoru výrazně roste výkon ve vysokých otáčkách.
Výkon je funkce krouťáku a otáček.
http://wentec.com/unipower/calculators/power_torque.asp

Auto pohání točivý moment na kolech, tedy po znásobení v převodovce.
Maximální výkon nastává, když je kombinace otáček a krouťáku nejefektivnější z pohledu vykonané práce za čas.
Z toho vyplývá jeden zásadní fakt - kdykoliv je motor v otáčkách maximálního výkonu, produkuje na kolech (tedy po znásobení v převodech) nejvyšší možný krouťák pro danou rychlost jízdy.
Nelze vymyslet žádný převod, který by (při zachování této rychlosti jízdy) zvětšil krouťák na konečném výstupu - na kolech.

Rozdíl mezi MT a AT bych pak přisoudil faktu že AT bude okrajová verze. Takže vytáhli převodovku z šuplíku než aby navrhovali novou.
S 6stupněma to bude nějaký měničový prehistorik. Tyhle převodovky dokážou vyrobit "mezipřevody" prokluzem měniče točivého momentu.
Do sportovního auta nepatří, snad ve formě 8rychlostních ZF, které díky počtu převodů ani s měničem moc šašit nemusí.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Toyota obecně

Příspěvek od ctrl_j »

Jo je to nejaky starsi Aisin co se daval uz do druhe gen. Lexusu IS https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_A_ ... sion#A960E
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Toyota obecně

Příspěvek od Snowman000 »

Stepan píše: pát 28 led 12:40 My máme pořád objednanýho toho 110kw 2.0TDI L&K Superba. Teda v manuálu jo, ale to by šlo určitě ještě změnit. Platit by se mělo 750k bez daně a v březnu by tu měl bejt.
Když se proti tomu podívám třeba na tohle, co je předváděčka: https://stock-cars.skoda-auto.com/260/c ... P6N7009694
Tak si myslím, že vyhandlovat to za tu Toyku GR86 Premium a k tomu 100 litrů na ruku je více než férová nabídka :D

Včera sem o tom tak přemejšlel a říkal si že teda joo, pak teda zase že nééé. Ale jak tady někdo psal, že je jenom 200kusů pro ČR, tak cítím hodně srandy za velmi nízký TCO. 8-x
Asi napíšu dealerovi, za kolik si toho Supa rovnou nechá na skladu a v únoru jsem na značkách. A já si dokázal zapsat všechny předměty na právech, mě v klikání na čas jen tak někdo nepřekoná ;))
Stepan chod do toho :ymhug:
Jak ja raz dostal hlasku: Si moc mlady na to jazdit za 6.5l na 100km (jazdiac podlahu na Passate B5,5 1,9 TDI). Zobral som si to k srdcu a od vtedy neni pomaly auto co ide pod 10...[-x

Takze ja ti odkazujem (a verim, ze sa este niekto prida): Si moc mlady na to jazdit Superbom :!!
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
Příspěvky: 1983
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Toyota obecně

Příspěvek od Lachende Bestien »

@Zajda
Díky za krátkou lekci pro matfyztechem nepříliš obdařené jedince. :ymblushing:
Nejspíš jsem použil celkem zavádějící formulaci - tím "vynahrazením" relativně nízké hodnoty točmomentu atmo 4válu jsem měl na mysli o něco lepší zrychlení díky kratším převodům. Co konkrétně jste si pod tím představoval vy, netuším, ale zpřesnění oceňuju.

@Snowman
Myslíte, že se panu továrníku juniorovi nová hračka dost rychle neomrzí právě díky nepříliš výkonné jednotce?
Přece jen když řádil v navoněném vocpodu táhnoucím golfovém gétéíčku tédéíčku, ani nemluvě o estéíčku, v němž sviští dodnes, moc si nadšení z géérka nedokážu představit. :-??
A v neposlední řadě se nabízí otázka, jak by se interiér grka popral s řekněme nadstardandními rozměry těla potenciálního řítiče. :-?
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Toyota obecně

Příspěvek od honziss »

GT86 na tom byla ergonomicky dobre, velky rozsahy nastaveni sedadla, dostatecne dlouhej sedak i operadlo, dobra pozice.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5693
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Toyota obecně

Příspěvek od Stepan »

Sněhulák -> Ten Superb není pro mě, ale vymyslel jsem takový rošando s autama a kupodivu se nikdo, koho se to týká, nebránil :D
U mě teda "daily" znamená vopravdický daily, za poslední rok jsem si 45kkm jistej, to přibylo na "hlavních" autech a pak bych tam ještě 5-10kkm imo vyštrachal na nějakých nárazovkách v půjčených. A letos to bude ještě víc, za minulej tejden jsem bral do TDIčka 3x plnou. Takže zkonsolidovat těch, minimálně 45kkm, do GR86 mi přijde jako možná až moc velkej freestyle. I s ohledem na to, že jsem teď vlastně spokojenej a spíš vymejšlím blbosti :D A pak mám možná trošku problém to koupit bez zkušebky. V minulý generaci jsem jel, to bylo OK, ale u takovýhleho auta je nějakej "feel" strašně důležitej a kdyby tam bylo něco jen trošku špatně, tak to bude celý k hovnu :(
Uvidíme, zas o tom moc přemejšlím a melu. 20. února večer se rozhodnut :D

A ještě si dovolím podotknout, že když sem chtěl RAMa / Amaroka V6, tak sem si od lepší polovičky poslechl něco o mindrácích. Teď sem jí ukazoval Toyku a ptala se, jestli bych radši nechtěl toho pickupa, že tohle je snad ještě horší :D Prej se to snaží zepředu vypadat jak Cayman, ale není to Cayman a nikdy nebude.
Což mě trošku znejistilo, musím zjistit, kde vůbec přišla na to, co to je, henten Cayman
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1919
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Toyota obecně

Příspěvek od Zajda »

Lachende Bestien píše: Nejspíš jsem použil celkem zavádějící formulaci - tím "vynahrazením" relativně nízké hodnoty točmomentu atmo 4válu jsem měl na mysli o něco lepší zrychlení díky kratším převodům.
Zdá se že unikla hlavní podstata sdělení - paušálně zkrátit převody nemusí zrychlení vůbec pomoct. U atmosférického motoru s výraznou výkonovou špičkou je potřeba hlavně mít malé odskoky mezi sousedními kvalty. Celkové zpřevodováni by mohlo být i dlouhé, ale s pouze 6 kvalty by pak muselo začínat u přespříliš těžké jedničky.

Kdysi jezdil ve WRC Peugeot 307 na některých závodech se 4kvaltem. Motory byly uměle omezené restriktorem sání a dosahovaly stejnych 300 koní kdekoliv mezi 4000 a 8000+ otáčkama. Takovému motoru pak bylo úplně jedno že jsou otáčkové rozdíly mezi kvalty velké, měl 300 koní pořád a tudíž maximální možný krouťák na kolech.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Odpovědět