Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječkách

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
retron
Letec
Příspěvky: 1412
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječkách

Příspěvek od retron »

Lidl nabíječky mají jednu podstatnou vadu a to, že nenabijou úplně vybitou baterii, prostě jí "nevidí". Řešení je buď ji trochu nakopnout klidne obyčejnou hloupou starou nabíječkou anebo lidl nabíječku připojit a odpojit tolikrát než se chytne (bez záruky).
Co se CTEKu týče, tak jich mám v okolí asi pět a nevím, že by se nějaká pokazila, mj. mají záruku 5 let.
Zaujaly mě NOCO nabíječky a startovací boostery, viděl jsem na Amazonu, ale vlastní zkušenost zatím nemám.
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječkách

Příspěvek od Honza42 »

Co si mám představit pod pojmem úplně vyblitá baterie? Protože takovou většinou už nemá smysl nabíjet.
Od jakého napětí odmítá nabíječka prcovat?
retron
Letec
Příspěvky: 1412
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječkách

Příspěvek od retron »

stav, kdy auto neodemknu a nesvítí ani kontrolky
Duke_Luke
Pan Řidič
Příspěvky: 283
Registrován: pon 19 srp 11:15

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječkách

Příspěvek od Duke_Luke »

mal som tu lidl nabijacku a presne bol problem,ak bola uz dost vybita autobateria. Mam teraz Bosch C5 a dost v poho.
blah
Pan Řidič
Příspěvky: 213
Registrován: stř 25 črc 13:11

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječkách

Příspěvek od blah »

Honza42 píše: stř 12 led 03:01 Co si mám představit pod pojmem úplně vyblitá baterie? Protože takovou většinou už nemá smysl nabíjet.
Od jakého napětí odmítá nabíječka prcovat?
To neni problem jenom lidl nabijecky, ale vetsiny podobnych. Myslim ze hranice je nejakych 9V.
Pred rokem se mi takhle vybila varta AGM, myslim ze mela neco lehce pres 7V. S tim ze sem uz nemel co ztratit, sem do ni pustil nekolik desitek amper a dobil na asi 11.5-12, a zbytek normalni nabijeckou, zatim na ni stale jezdim, a ma porad dostatecnou kapacitu.
Uživatelský avatar
delphin
Pan Řidič
Příspěvky: 237
Registrován: pon 04 črc 23:01

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječkách

Příspěvek od delphin »

Já jsem koupil TECMATE OPTIMATE, model přesně nevím. CTEC byl druhý ve výběru. Převážilo to, že umí i 6V aku pro motorku. Má zvládnout i hluboce vybité baterie. To jsem zatím naštěstí neměl možnost otestovat.
Nejdřív Pionýr, pak Favorit, Fabia, Focus, Superb, Kodiaq a teď Octavia se Superbem. Ale Pionýr mi pořád zůstal...
spooon
Pan Řidič
Příspěvky: 267
Registrován: ned 05 led 23:14

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječkách

Příspěvek od spooon »

Honza42 píše: stř 12 led 03:01 Co si mám představit pod pojmem úplně vyblitá baterie? Protože takovou většinou už nemá smysl nabíjet.
Od jakého napětí odmítá nabíječka prcovat?
To sem taky slyšel že hluboce vybité baterie nemá cenu nabíjet, ale už dvakrát sem řešil úplně mrtvou baterku (jednou asi 6V-rok stará a jednou snad 4V a ta byla asi 5 letá). Vždy sem nejprve připojil vybitou k nabitý baterce, aby ji trochu nadopovala. Pak se chytla "chytrá" nabíječka, a nabila ji. První slouží už asi 3 rok a ta starší a víc vybitá stále slouží k občasnému nastartování zahradního traktůrku atd. Ale kapacitou už na tom bnude asi hůř - ale nevím, neměřil jsem.

Takže za mě určitě smysl má nabíjet i hodně vybité baterie.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1924
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječkách

Příspěvek od Zajda »

Taky se mi povedlo do mrtě vybít rok starou Vartu Blue, u veterána zůstala běžet sahara přes noc.
Po nabití CTEKem MXS 5.0 funguje další 2 roky vpohodě.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Odpovědět