Autokamera - napájení
Moderátor: řidičBOB
Autokamera - napájení
Ahoj,
koupil jsem si kameru do auta a řeším její napájení(na Škoda Octavia III facelift). Na internetu jsem se dočetl že se dá koupit nějaké udělátko do pojistek, ale moc se mi to nelíbí zasahovat do pojistek. Chtěl bych se zeptat jak máte vy řešené napájení? Jaké jsou další možnosti, abych nemusel mít kabely po kabině, zda se od někud z přístrojovky dá vytáhnout kabel nebo tak něco(chtěl bych aby kamera byla napájená pouze při zapnutém klíčku, aby mi nevybila baterku)
Předem děkuji
koupil jsem si kameru do auta a řeším její napájení(na Škoda Octavia III facelift). Na internetu jsem se dočetl že se dá koupit nějaké udělátko do pojistek, ale moc se mi to nelíbí zasahovat do pojistek. Chtěl bych se zeptat jak máte vy řešené napájení? Jaké jsou další možnosti, abych nemusel mít kabely po kabině, zda se od někud z přístrojovky dá vytáhnout kabel nebo tak něco(chtěl bych aby kamera byla napájená pouze při zapnutém klíčku, aby mi nevybila baterku)
Předem děkuji
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2742
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Autokamera - napájení
U Octavie se nevypne zásuvka? Nemusí hned, u některých vozidel se zásuvka vypíná X minut po zamčení vozu... A nedivil bych se, kdyby to šlo přes diagnostiku nastavit (ale nevím, jen střílím).
Každopádně kabel lze zastrkat za plasty, za čalounění sloupku třeba podél okna apod.
Já ji ráno zapnu, po skončení šichty ji vypnu.
A rozhodně se nemusíš bát, že ti kamera vymlátí baterku
Každopádně kabel lze zastrkat za plasty, za čalounění sloupku třeba podél okna apod.
Já ji ráno zapnu, po skončení šichty ji vypnu.
A rozhodně se nemusíš bát, že ti kamera vymlátí baterku
Chápeš to?
Re: Autokamera - napájení
Zásuvka se vypne, v tom problém není. Mě šlo spíš o to, abych to měl vyřešené tak abych neměl nikde po kabině žádné kabely, nikde na středovým tunelu atd.
Re: Autokamera - napájení
Tahat neco z pristrojovky je vec na povazenou, hlavne bez schemat zapojeni je dost tezke poznat, do ceho a kdy jde staly proud. Na to bych se uplne vyprdl.
Naprosta vetsina lidi to taha z hlavne z bezpecnostniho duvodu(pozar v aute asi nechces ne?). Od toho tam ty pojistky jsou. Ochcavku neznam, ale predpokladam, ze tam, kde jsi se docetl o nejakem udelatku, tak naznacili, ktera pojistka je na to vhodna. (vetsinou 5A nebo 10A)
Predpokladam, ze to na nejakem skodovackem foru urcite nekdo rozebiral, jinak multimetrem je za potrebi na ktere pojistce, treba v multi-medialnim sektoru stalych 12V, nejlepe jiz pri otoceni prvni pozice. A pripojit na ni treba 12V cigaretovou samici, a kamera pak zapojena do USB nebo nevim do 12V samcem. Pokud mas kameru i s funkci natacemi pri parkovani, tak je treba dat si pozor, aby mela modul, ktery zabezpecuje start napajeni a vypinani napajeni. V takovem pripade musi byt ta kamera pripojena na pojistku, ktera ma stalych 12V i bez otoceni klickem. Pokud ale nemas ten spesl modul, tak je dooost velka pravdepodobnost, ze ta kamera vymrska baterku pres noc, pokud se tam bude potlukovat okola treba kocic.
Kabel se ve vetsine pripadu da zatlacit pod A sloupek polstr, takze by to nemelo byt videt. To ale nevim, ochcavku neznam. (Audi ma 3 pojistkova mista, ridicova a spolujezdcova strana + v kufru dalsi), rekl bych ze u koncernvych aut to bude reseno podobne.
Naprosta vetsina lidi to taha z hlavne z bezpecnostniho duvodu(pozar v aute asi nechces ne?). Od toho tam ty pojistky jsou. Ochcavku neznam, ale predpokladam, ze tam, kde jsi se docetl o nejakem udelatku, tak naznacili, ktera pojistka je na to vhodna. (vetsinou 5A nebo 10A)
Predpokladam, ze to na nejakem skodovackem foru urcite nekdo rozebiral, jinak multimetrem je za potrebi na ktere pojistce, treba v multi-medialnim sektoru stalych 12V, nejlepe jiz pri otoceni prvni pozice. A pripojit na ni treba 12V cigaretovou samici, a kamera pak zapojena do USB nebo nevim do 12V samcem. Pokud mas kameru i s funkci natacemi pri parkovani, tak je treba dat si pozor, aby mela modul, ktery zabezpecuje start napajeni a vypinani napajeni. V takovem pripade musi byt ta kamera pripojena na pojistku, ktera ma stalych 12V i bez otoceni klickem. Pokud ale nemas ten spesl modul, tak je dooost velka pravdepodobnost, ze ta kamera vymrska baterku pres noc, pokud se tam bude potlukovat okola treba kocic.
Kabel se ve vetsine pripadu da zatlacit pod A sloupek polstr, takze by to nemelo byt videt. To ale nevim, ochcavku neznam. (Audi ma 3 pojistkova mista, ridicova a spolujezdcova strana + v kufru dalsi), rekl bych ze u koncernvych aut to bude reseno podobne.
A6 C7 3.0tfsi na steroidech 416hp
ex. A6 C6 2.8fsi 210hp
ex. A6 C6 2.8fsi 210hp
Re: Autokamera - napájení
To sa dá snáď zistiť aj multimetrom alebo aj obyčajnou žiarovkovou skúšačkou, nie?!
Udělátko do pistiek je toto: https://www.aliexpress.com/item/1005002849860479.html a žiaden zásah to nie je - vytiahneš pôvodnú poistku, vložíš udělátko, do neho pôvodnú poistku + poistku na kameru a ťaháš kábel ďalej ku kamere. Existuje aj udělátko rovno so zástrčkou zapaľovača: https://www.aliexpress.com/item/4001342979931.html
Káble schováš pod plastami. Ak máš obavy tak to daj urobiť niekomu kto obavy nemá a naopak má vedomosti. Cena za hodinu-dve roboty ťa hádam nezruinuje.
Re: Autokamera - napájení
tych 2,5-3W odberu baterku nevybije
Viofo A119 brala z USB 0,5A pri 5V(pri normalnom nahravani, displej vypnuty), to je 0,209A pri 12V... Dajme tomu 0,25A po zapocitani strat v USB adapteri
Tzn. kazde 4 hodiny to z baterky vezme 1Ah
+ su kity kde sa da nastavit minimalne napatie, pri ktorom to autokameru vypne...
Viofo A119 brala z USB 0,5A pri 5V(pri normalnom nahravani, displej vypnuty), to je 0,209A pri 12V... Dajme tomu 0,25A po zapocitani strat v USB adapteri
Tzn. kazde 4 hodiny to z baterky vezme 1Ah
+ su kity kde sa da nastavit minimalne napatie, pri ktorom to autokameru vypne...
Re: Autokamera - napájení
v novych autech uz je dost veci rizeno nejakou jednotkou, takze je dost velka sance ze po par minutach uz tam proud nemusi byt...
takze proto stejne jak popisujes i ty... tahat to primo z pojistek je lepsi...
navic i v nekterych okruzich je pri otevrenem aute staly proud na pojistkach, ale po uzamceni -> hibernace -> zrada
takze nezbyva nez se treba v aute zamknout a pockat nez usne lol
neba tam vlizt pres dvere/kufr(se zacvaknutym zamkem)
add Abgx1: vis jak to je v zime, mit baterku ready a ne " podvyzivenou" je asi preci lepsi ...
A6 C7 3.0tfsi na steroidech 416hp
ex. A6 C6 2.8fsi 210hp
ex. A6 C6 2.8fsi 210hp
Re: Autokamera - napájení
teraz som si zapajal Viofo A129 4k duo kameru. Aj s ich dodanym Wire kitom - kedze vyuzivam parkovaci rezim, tak ma jedno pripojenie na spinane napatie a jedno stale napatie. Plus obsahuje ochranu proti poklesu napajania autobaterie. daju sa zvolit 4 rezimy - 11,8V;12V;12,2V a 12,4V . Nechal som to zatial na 12V. Komplet nabita autobateria u mna ma 12,39V. Mozno rozmyslam v zime to prepinat na 12,2V. To udelatko na prepinanie som si vyviedol hned na dosah po otvoreni krytu poistiek, nech to nelovim kade tade. Pouzivam aj tu rozbocku na poistky - nie je s tym ziaden problem. Len su rozne typy poistiek - Mini, mikro a pod. Tak zakupit spravne rozbocky.
Plus uz pri zapajani mi napadlo, ze by mozno nebolo zle to este prepojit cez POWERbanku , kde aj po odpojeni ochrany by dalej nahravalo stavou z powerbanky a po nastartovani by sa banka nabila. To este nejako chcem poriesit dodatocne. Kable sa daju pekne zastrcit do medzier pod sklom a calunenim. Ak aj kabel niekedy vypadava,alebo nedrzi, je napr dobre iba na neho pripnut tu umelohmotnu stahovaciu pasku, nech na nej ostane to hrube ocko ,zvysok odcvaknut a prepchat to s tym hrubym ockom dnu a na tom to bude drzat.
Pekne sa mi vsetko skrylo. Musim este zapojit zadnu kameru, tam uz clovek sa musi viac pohrat, kym natiahne kabel.
Plus uz pri zapajani mi napadlo, ze by mozno nebolo zle to este prepojit cez POWERbanku , kde aj po odpojeni ochrany by dalej nahravalo stavou z powerbanky a po nastartovani by sa banka nabila. To este nejako chcem poriesit dodatocne. Kable sa daju pekne zastrcit do medzier pod sklom a calunenim. Ak aj kabel niekedy vypadava,alebo nedrzi, je napr dobre iba na neho pripnut tu umelohmotnu stahovaciu pasku, nech na nej ostane to hrube ocko ,zvysok odcvaknut a prepchat to s tym hrubym ockom dnu a na tom to bude drzat.
Pekne sa mi vsetko skrylo. Musim este zapojit zadnu kameru, tam uz clovek sa musi viac pohrat, kym natiahne kabel.
Re: Autokamera - napájení
S tym súhlasím, ale mat nahratu SPZ auta ktore do teba na parkovisku nacuvalo je tiez lepsie ako ju nemat...
Co sa tyka powerbanky, ja by som nebol uplne spokojny ak by som mal v lete na slnku lion baterku...
Re: Autokamera - napájení
ze ju nechas na slnku si povedal ty mozes ju skryt kdekolvek pod pristrojovku aj pekne vedla poistkovej skrinky a prichytit ju pevne o ram. Neviem, coho by si sa bal. Ak to nie je cinsky smejd, co sa casom prifukne . Samozrejme mat to tiez na viditelnom mieste, kde odstranis kryt poistkovej skrinky a hned to mas na ociach. Jeden vidi problemy, druhy riesenia