Umíš si představit reálnou situaci, kde takto vysoký výkon budeš vůbec schopen využít po tak dlouhou dobu?
Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jo u spalováku by za 30 minut plného výkonu byl taky olej na 150°+, takže v tomhle bych problém neviděl. Spíš když se s tím půl hodiny pojede na maximální výkon, tak procenta poletí hodně rychle dolů.
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27861
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
EL: čerpadlo má. Trasy jsou kombinace obojího… Srovnání je při stejném užití v létě.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
No ale plnej výkon je takovej dost abstraktní pojem, ne?
Někde na to byla taková tabulka. Že i při "200 tempomat", se reálně využívají maximálně desítky kw. Plnej výkon se využije jen při akceleraci.
A zase s elektromobilem by jízdní styl "brzda plyn" měl hodně energie vrátit zpátky ne?
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Elektromobily a vse kolem nich
je fakt sranda, ze vyrobca uvadza, ze plny vykon nebude mat clovek vzdy. Take BMW M5 competition s V8 biturbo bude mat tych vyse 600 koni cely cas, pokial nevyprazdni nadrz. A ako pisal sulcik problem s olejom - to auto je na to stavane, takze to uchladi v pohode. Takze teoreticky moze ist cely cas po nemeckej dialnici 300kmh potom za par minut dotankovat a uhanat dalej. Bol tu teraz na autofore clanok o Ford Mustang Mach-E , kolko mu trva sa dostat zo 100kmh na 200kmh - ved to je na smiech a k placu zaroven. Este ho tam obehne pri 197kmh skodovka:) Nech je to ako chce, proste ja ako zakaznik by som bol totalne napaleny, dostat za tie peniaze takyto produkt. Ale co ma stve je,ako postupne dodrbavaju spalovacie motory - konkretne kvoli sprostemu zle nastavenemu vypoctu spotreby sa zaratava aj velkost nadrze a preto novsie auta dostavaju mini nadrze. A tym sa im umelo znizuje dojazd. To je uz do oci bijuce, ako sa umelo ovplyvnuje mienka - aby to potom nevyzeralo az tak zle - dojazd spalovak a elektro.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak sem to včera zkoušel. Teda jenom na okresce ( ), ale při udržování 145-155km/h, na šestku, mi displej ukazuje "zrychlení" rámcově 15-25%.
Nějakou hodně humpoláckou matikou mi teda vyjde, že 1600kg vážící sedan potřebuje na udržování konstantní 150km/h cca 70koní. Z toho bych si dovolil odvodit, že situace "potřebuju 300 koní po dobu 30 minut", snad nemůže reálně nastat, ne?
A pokud ano, bude to brzda / plyn a pak se uplatní rekuperace, jak píšu výše(?)
Edit:
Dokážu si teda představit, že nějakýho letícího kontejneru, jako je třeba ta Q7 na elektriku, ve 250km/h, to naroste šíleně. Možná i přes těch 300koní.
Ale u "normálního" auta? I při započtení toho, že ten odpor vzduchu (který je nutno výkonem překonávat) určitě nerostou lineráně, takže při 200km/h bude ten odpor "víc než 2x" vyšší než ve 100km/h.
Nějakou hodně humpoláckou matikou mi teda vyjde, že 1600kg vážící sedan potřebuje na udržování konstantní 150km/h cca 70koní. Z toho bych si dovolil odvodit, že situace "potřebuju 300 koní po dobu 30 minut", snad nemůže reálně nastat, ne?
A pokud ano, bude to brzda / plyn a pak se uplatní rekuperace, jak píšu výše(?)
Edit:
Dokážu si teda představit, že nějakýho letícího kontejneru, jako je třeba ta Q7 na elektriku, ve 250km/h, to naroste šíleně. Možná i přes těch 300koní.
Ale u "normálního" auta? I při započtení toho, že ten odpor vzduchu (který je nutno výkonem překonávat) určitě nerostou lineráně, takže při 200km/h bude ten odpor "víc než 2x" vyšší než ve 100km/h.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Aerodynamický odpor roste s druhou mocninou, tj. při 200 je 4násobný než při 100.
Hmotnost se projeví jen ve stoupáních a klesáních a bude mít vliv na valivý odpor kol. Jinak by na rovině auto mohlo vážit klidně 10 tun a na udržení rychlosti by stačil pořád stejný výkon. Je to o aerodynamice vs. výkonu.
Proto vykon vs. váha rozhoduje v nízkých rychlostech a ve vysokých pak spíš výkon vs. odpor vzduchu.
Hmotnost se projeví jen ve stoupáních a klesáních a bude mít vliv na valivý odpor kol. Jinak by na rovině auto mohlo vážit klidně 10 tun a na udržení rychlosti by stačil pořád stejný výkon. Je to o aerodynamice vs. výkonu.
Proto vykon vs. váha rozhoduje v nízkých rychlostech a ve vysokých pak spíš výkon vs. odpor vzduchu.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Elektromobily a vse kolem nich
dalsi clanok na autofore: Firmy se potichu připravují na povinné omezovače rychlosti v autech, přijdou už za pár měsíců . A asi preco to robia, dalsia vec, ako potopit spalovacie motory a znizit im vyhodu oproti elektroautam Pekne umele ovplyvnovanie smerovania trhu. Ved predsa ked elektroauto nemoze ist rychlo kvoli slabemu dojazdu, tak spalovacim autam zakazeme ist rychlejsie
Taktisto ako hore som popisoval, ako musia umelo znizovat kapacity nadrzi ,aby nemali az tak do oci bijuci dojazd oproti elektro. Cista fraska, co sa deje.
Taktisto ako hore som popisoval, ako musia umelo znizovat kapacity nadrzi ,aby nemali az tak do oci bijuci dojazd oproti elektro. Cista fraska, co sa deje.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Je přece jasné, že vše je jen politické zadání. Ale ono to podle jejich plánu nepůjde. Vidle do toho hodí ekonomická a politická situace ve světě. EU není ani náhodou středobod světa. Jestli je to dobře nebo špatně, to poznáme.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
To je pekna ukazka argumentacniho klamu. Ja zde prezentoval informaci vyrobce (importera), ktera je v rovine faktu.
Oponent vyslovuje nejakou hypotezu, ktera je ovsem zcela irelevantni, protoze zaporna ani kladna odpoved na ni nema na prezentovany fakt zadny dopad (mylne vyvozeni – puvodni tvrzeni-fakt zustane v platnosti i kdyby uzivatel vozu dany vykon nevyuzil absolutne nikdy).
Oponent me zaroven vyziva, abych jeho vlastni hypotezu dokladoval (presunuti dukazniho bremene na jineho).
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/