Autobaterie - doporuceni?
Re: Autobaterie - doporuceni?
otázka je jestli při mínus dvaceti se baterka vůbec někdy dobije do plna
-
- Pan Řidič
- Příspěvky: 343
- Registrován: pát 06 led 22:04
Re: Autobaterie - doporuceni?
Jasně že ano. Ona se nejdříve musí ohřát a až potom se vůbec nabíjí. Při -20 teploty elektrolytu aku vůbec nepřijímá náboj.Já mám třetím rokem EXIDE EXCEL 44Ah 400A startovací proud. Větší mi tam bez úprav nevleze
Uživatel neexistuje
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 2
- Registrován: ned 05 pro 18:12
Re: Autobaterie - doporuceni?
Ahoj Lidi.
Mám otázku na stav autobaterie. V odborném servise jsem si nechal změřit baterii a zjistily toto:
Napětí 12,36V
Zdraví baterie 88%
Nabito na 70%
Zkoušel jsem nabít , ale podařilo se mi to na max 12,45V , ale musím počítat , že těsně před měřením sem musel odemčit centrálem auto a rozsvícení stropního světla abych mohl otevřít kufr.
Jde o to že po krátké jízdě je na baterii 12,35V a tato hodnota se trvale drží. Startování je myslím bez problémů. Baterie je stará 4 roky. Denní cesta do práce ( krátké trasy 4km) , ale o víkendu mívám delší trasy cca kolem 50km.
Mám otázku na stav autobaterie. V odborném servise jsem si nechal změřit baterii a zjistily toto:
Napětí 12,36V
Zdraví baterie 88%
Nabito na 70%
Zkoušel jsem nabít , ale podařilo se mi to na max 12,45V , ale musím počítat , že těsně před měřením sem musel odemčit centrálem auto a rozsvícení stropního světla abych mohl otevřít kufr.
Jde o to že po krátké jízdě je na baterii 12,35V a tato hodnota se trvale drží. Startování je myslím bez problémů. Baterie je stará 4 roky. Denní cesta do práce ( krátké trasy 4km) , ale o víkendu mívám delší trasy cca kolem 50km.
Re: Autobaterie - doporuceni?
Jestli to ma nejaky to „chytry“ nabijeni v kombinaci se start/stopem, tak je mozny ze to alternator na vic nez 70 % nenabiji.
Kazdopadne ten akumulator jeste nejaky rok asi vydrzi.
Kazdopadne ten akumulator jeste nejaky rok asi vydrzi.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 2
- Registrován: ned 05 pro 18:12
Re: Autobaterie - doporuceni?
Ahoj.
Ano , auto má Start - stop systém. Sleduji , že při jízdě je v palubním napětí cca 14,4V . Ted jsem si pořídil takovou blbost na měření baterie přes Bluetooth přímo do telefonu. Asi začnu pravidelně o víkendu dávat baterku na nabíječku , pokud s autem nepojedu delší trasu.
Snad tím nic nepokazím
Ano , auto má Start - stop systém. Sleduji , že při jízdě je v palubním napětí cca 14,4V . Ted jsem si pořídil takovou blbost na měření baterie přes Bluetooth přímo do telefonu. Asi začnu pravidelně o víkendu dávat baterku na nabíječku , pokud s autem nepojedu delší trasu.
Snad tím nic nepokazím
Re: Autobaterie - doporuceni?
na autocz k tomu mali pekny graf...
Re: Autobaterie - doporuceni?
Na autocz se tomu tusim venovali i napric vyrobci, nekteri to maji hure/lepe a co si pamatuju tak treba Skodovka patrila k tem horsim…
//edit: nasel sem to, tak pro archivaci - vozidla MY2017
//edit: nasel sem to, tak pro archivaci - vozidla MY2017
Auto.cz píše:• Kia Rio 1.0 T-GDI, 28.500 km
Zpočátku se nám zdálo, že dlouhodobě testovaná Kia Rio snad vůbec nemá řízené dobíjení – ve všech režimech jízdy dávala konstantních 14,2 V. Až když jsme baterku plně dobili v dílně, začal inteligentní systém pracovat. Při běžné jízdě udržoval napětí na 12,4 V, během brzdění motorem okamžitě stouplo na 14,6 V. Překvapuje, že baterka je zde nejdražšího typu AGM – třeba u vozů Škoda vyhrazeného jen pro diesely s přídavným topením.
• Škoda Karoq 1.0 TSI, 7500 km
Rovněž u Škody Karoq se napětí prvních deset kilometrů po studeném startu drželo na konstantní hodnotě 14,6 V. Poté začalo šetření gramů emisí CO2 – při sešlápnutém plynu udržovalo napětí jen 12,1 V, při povolení pedálu okamžitě vzrostlo na 14,9 V. Zatímco kia se ke své baterce AGM chová relativně šetrně, škodovka agresivně. Na druhou stranu každý větší spotřebič (třeba vyhřívání sedačky) okamžitě funkci inteligentního dobíjení zruší a alternátor začne dávat konstantních 14,6 V.
• Subaru Impreza 2.0i Lineartronic, 8800 km
Po startu i ustálené jízdě dobíjelo subaru dlouho konstantními 14,3 V. Jakmile se na první křižovatce aktivoval stop-start, začalo pro něj hledat energii a rozeběhlo se obvyklé divadlo, kdy při sešlápnutí plynu jdou volty dolů (až na 12,1 V), při ubrání plynu lezou vzhůru na 14,7 až 14,9 V. Co se týrání baterky týče, je subaru někde mezi kiou a škodovkou.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Autobaterie - doporuceni?
Pořídil jsem za 41 EUR i s dopravou startovací powerbank. Přišla včera, dnes nabita a připravena. Baterku v O3 RS mám 6,5 roku a zatím startuje dobře. Ale stojí to venku na horách, nejezdím denně a budou mrazy. Tak se asi bude hodit a snad to pomůže. Podám zprávu. Ale koukám, že už jí nemají ani za 69 EUR. Prodali jich přes tisíc kousků https://www.ebay.de/itm/174399418405
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Autobaterie - doporuceni?
tak na ten startovaci powerbank som zvedavy. Ja tiez nieco take uvazujem. Len ci to napr. pomoze aj pri -15 vonku rano. Aspon clovek nemusi pripadne prosit ludi naokolo,ci mu nepomozu. Startovacie kable mam minimalne v zimnych mesiacoch v kufri. Ale toto by bolo elegantnejsie riesenie.
Lenze ked to tiez clovek len nosi v kufri napriklad a v tych mrazoch sa to urcite tiez vybija, je otazka, ci teda to je asi lepsie nosit so sebou do tepla. Len to je otravne nosit stale hore dole
Lenze ked to tiez clovek len nosi v kufri napriklad a v tych mrazoch sa to urcite tiez vybija, je otazka, ci teda to je asi lepsie nosit so sebou do tepla. Len to je otravne nosit stale hore dole
Re: Autobaterie - doporuceni?
o "startovací" power bance už sem pro sichr taky přemýšlel. Ale pořád se nemůžu vnitřně přesvědčit, že to ta malá krabičká zvládne.