BMW Divize
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1986
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: BMW Divize
Nevím, co tu řešíte, prostě prémiová značka má prémiovou spotřebu prémiového oleje.
Spíš by mě zajímalo, na kolik vyjde kilometr tohoto prémiového vozu jen za palivo - mix benzínu s olejem.
A není ten motor vlastně nakonec dvoutakt? Spotřeba oleje by skoro odpovídala běžnému ředícímu poměru 1:50.
Spíš by mě zajímalo, na kolik vyjde kilometr tohoto prémiového vozu jen za palivo - mix benzínu s olejem.
A není ten motor vlastně nakonec dvoutakt? Spotřeba oleje by skoro odpovídala běžnému ředícímu poměru 1:50.
Re: BMW Divize
N52 prostě bohužel olej žere. On ten olej má tendenci utíkat všude, ale většina míst se dá poléčit (těsnění ventilového víka, těsnění vany, olejový separátor, gufera ventilů...), jenom jedna věc se dost dobře poléčit nedá, a to jsou pístní kroužky versus válce. Pístní kroužky se vyměnit dají, na chvilku to trochu pomůže, ale pravý problém jsou válce. AluSil nevydrží a válce trpí na ovalitu, kroužky to nedotěsní. Vybrousit to nelze, zmizel by AluSil a v samotném hliníku by to byla konečná hned. Vyvložkovat to taky nejspíš nejde, není na to místo. Takže to prostě bere olej.
Olej o výrazně vyšší viskozitě jako zmiňovaná 10W-60 (továrně je tam 5W-30, rozumná je 5W-40) má do ideálu daleko. Hlava N52 až do pokročilého ročníku (tuším 2011?) má drobnou konstrukční vadu, olej se při menším vytížení motoru (běžný provoz) dostatečně nedostává úzkými kanály nahoru do hydroštelů a ty pak hlasitě mlátí; s hodně viskózním olejem se problém jen zhoršuje.
Ta spotřeba oleje je pro mě největší slabina toho motoru. Všechno ostatní se dá pořešit a většinou to není ani takový ranec, ale tady s tím si nikdo neví rady.
Olej o výrazně vyšší viskozitě jako zmiňovaná 10W-60 (továrně je tam 5W-30, rozumná je 5W-40) má do ideálu daleko. Hlava N52 až do pokročilého ročníku (tuším 2011?) má drobnou konstrukční vadu, olej se při menším vytížení motoru (běžný provoz) dostatečně nedostává úzkými kanály nahoru do hydroštelů a ty pak hlasitě mlátí; s hodně viskózním olejem se problém jen zhoršuje.
Ta spotřeba oleje je pro mě největší slabina toho motoru. Všechno ostatní se dá pořešit a většinou to není ani takový ranec, ale tady s tím si nikdo neví rady.
Re: BMW Divize
spectral: hm, tak tohle je dost děsivý popis událostí. Prostě je to celý na pí.u! Ale co je dnes ideální, natož aspoň snesitelný...
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1986
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: BMW Divize
Ten doporučovaný 5W-30 by asi mizel rychlostí světla ve srovnání s 10W-60 kašičkou.
Každopádně původní majitel nejspíš moc dobře věděl, proč se toho nestřídmého konzumenta oleje chtěl zbavit.
Pokud o tom kupujícího informoval, a ten to bez námitek přijal, pak není co řešit.
Jestli si to auto chce majitel nechat, jistě je z hlediska relativního klidu mysli mnohem vhodnější si žízeň motoru po tučných nápojích nastavit v pracovní paměti jako "vlastnost" motoru, nikoliv výrobní vadu, se kterou by si navíc stejně nevěděl rady ani samotný Alláh.
Každopádně původní majitel nejspíš moc dobře věděl, proč se toho nestřídmého konzumenta oleje chtěl zbavit.
Pokud o tom kupujícího informoval, a ten to bez námitek přijal, pak není co řešit.
Jestli si to auto chce majitel nechat, jistě je z hlediska relativního klidu mysli mnohem vhodnější si žízeň motoru po tučných nápojích nastavit v pracovní paměti jako "vlastnost" motoru, nikoliv výrobní vadu, se kterou by si navíc stejně nevěděl rady ani samotný Alláh.
Re: BMW Divize
Když se řekne A, je nutno říct i B. Ten motor má výše popsané problémy (a občas i nějaké další drobnosti), ale na druhou stranu je to uživatelsky úžasný motor s pěkným charakterem, nádherným zvukem a slušnou efektivitou. Je opravdu radost s tím jezdit. A netrpí na žádná zásadní selhání, nikde vás nenechá stát. Nepraská blok, nepřeskakují rozvody, neodejde turbo (které tam není), vstřiky nejsou problematické atd. Jen je potřeba se smířit s tím, že se vozí butylka oleje a občas se dolévá.
Re: BMW Divize
vcera jsem byl na evidencce s manzelky novym povozem.
Prede mnou docela hezka e90 a v ni typicky mlady kluk s holkou.
To auto kdyby nejezdilo tak by bylo super ,ale kdyz se rozjelo tak to spis bylo na vyrobu mraku olejove mlhy a zaroven bileho dymu.
Muze mi nekdo rict proc si tenhle pruser ,ktery jde videt na prvni dobrou nekdo koupi?
Takhle nekourila ani Mazda nez jsem ji poslal do vecnych lovist prave kvuli extremni chuti konzumovat olej
Prede mnou docela hezka e90 a v ni typicky mlady kluk s holkou.
To auto kdyby nejezdilo tak by bylo super ,ale kdyz se rozjelo tak to spis bylo na vyrobu mraku olejove mlhy a zaroven bileho dymu.
Muze mi nekdo rict proc si tenhle pruser ,ktery jde videt na prvni dobrou nekdo koupi?
Takhle nekourila ani Mazda nez jsem ji poslal do vecnych lovist prave kvuli extremni chuti konzumovat olej
Citroen C4 GP
Re: BMW Divize
To byl nějaký dehet.. u benzínu si z výfuku ničeho nevšimneš. Tam jsem skoro přesvědčen že 9/10 aut ten olej teče přes prsa nebo vanou. Ve hře samo mohou být gufera nebo pístní kroužky, ale imo nejčasteji to uniká výše zmíněným.
K otázce: asi mu prodejce řekl, že to je v zimě běžný, že jde pára od výfuku
K otázce: asi mu prodejce řekl, že to je v zimě běžný, že jde pára od výfuku
Re: BMW Divize
jsem teď objevil zajímavou funkci u bmw, začal jsem používat přes úsekovky a radary omezovač rychlosti, no a přišlo mi divné, že se mi furt vypíná DSC OFF. A dnes mě to napadlo, tak jsem to zkusil a fakt - zapnutí LIM zapne DSC
Pravda vyděsí
Re: BMW Divize
Tak tuhle funkci nesnáším už se mi ji povedlo nechtěně aktivovat i na okruhu. Jsem se polekal, že mi to padlo do nouzáku
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3