Cyklistické vlákno

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16742
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

Napřed na pozitivní notu: Neska ráno zase pěkný výlet, na konec říjence nezvyklé těplo (ráno bylo +11 a větrno), čili o jednu vrstvu oblečení míň a bylo to tak akoráth. Fajně sem si zašlapal a po příjezdu dom a sprše sem se vrhnul na ty brzdy.

A bylo: Shit! Shit! Shit!

Ze 12-ti šroubů, co drží kotouče, sem 11 povolil, 12-tý ne a zkurwil sem ho = odvrtat, vyříznout nový závit atd. Sem myslel, že mě klepne pepka. Nějak to opravené mám, ale myslím, že to bude chtít radikální řešení = nové přední kolo, už tomu prostě nebudu věřit (že někde ve sjezdu na brzdách neurvu kotouč od náby). Kura fix!

Ty kotouče už byly opravdu po smrti, v nejtenčím místě (v brzdné ploše) opravdu jen 0,55 mm (měřil sem šuplerou).

Nové kotouče, nové desky = při jízdě to (zadní brzda) vydává (trvale) šuchací zvuky, takže mě ešče (asi) čeká přecentrování (zadního) brzdiče. Chjo no,

Už NIKDY nebudu ty šrouby lepit Loctitem! Slibuju jak jiskra jasná! ..... Du se podívat po novém předním kole ....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
Příspěvky: 1986
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Lachende Bestien »

Osobně bych to tak nehrotil, fakt si myslíte, že je tak markantní rozdíl v pevnosti uchycení při absenci jednoho šroubu z 6?
Jak vás napadlo zvyšovat pevnost aplikací fteřiňáku, nějaká "chytrá hlava" se o tento postup podělila na netu?
Nikdy jsem o podobném řešení neslyšel...
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16742
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

5/6 = jen 83% pevnosti, já už tomu fuckt nebudu věřit, náhradní přední kolo objednáno, blbost s Loctitem (dával sem ho tam, aby se náhodou ty šrouby samovolně nepovolily) mě holt bude stát šestku, no.

Aspoň jedna věc se neska nabránila - zadní brzdič vycentrován (hned napoprvé, sic), už to nešuchá.

Zítra bude výlet proti kopcu fpoho, zato zkopce s malou dušičkou - budu upřednostňovat holt zadní brzdu, no.... snad to vydrží.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5761
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od M.Z. »

Lachende Bestien píše: sob 30 říj 13:12 Osobně bych to tak nehrotil, fakt si myslíte, že je tak markantní rozdíl v pevnosti uchycení při absenci jednoho šroubu z 6?
Jak vás napadlo zvyšovat pevnost aplikací fteřiňáku, nějaká "chytrá hlava" se o tento postup podělila na netu?
Nikdy jsem o podobném řešení neslyšel...

Lepení závitu šroubu je naprosto běžná praxe v opravárenství. Je několik stupňů účinnosti lepidel, podle toho, jak velké jsou vibrace a tedy možnost povolení šroubu.
Možná mohl Pavproch zkusit prohřát šroub, lepidlo by se uvolnilo. Toto se používá u silných lepidel, která drží tak, že šroub opravdu není možné povolit bez poškození.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od honziss »

Ja jednou dojel na 4 povolenych sroubech, 2 tam nebyly vubec, desticky jen plech a fungovalo to furt dobre az na neustaly skrtani a divny zvuky :)
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4061
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od HondaMan »

-pp-: pokud bys ho vyhazoval, rád se ho ujmu 😃
2.9T RWD
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16742
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

Tak.

Výlet neska ráno byl, bylo to počasím i těplotou křasné, slunečné a relativně těplé, i dyž nahoře na hřebenu Tanečnice sem i námrazu na trowě zmerčil. Parádní okružní hřebenový výlet, (staré opotřebené) tělo fungovalo, bajk vydržel (ale byla ve mně malá dušička v závěrečném sjezdu dom = 2km 12-20% šotolem, dyby ta přední brzda v tom prdla, tak byla tlama jaxepatří). Fčíl rest, pak oservisovat bajka, vyhlížet nové přední kolo a předělat to (před příštím výletem, abych se nemusel strachovat ve sjezdech, snad to do příštího víkendu stihnu).

Jo, a po příštím výletě už zase budu měnit řetázku, tentokráte opravdu nový řetěz (poté co ho vybalím, před montáží na bajka) vykoupu v benzínu, abych ho zbavil té lepivé vazelíny, co je na něm z výroby.

Až to nové přední kolo bude a bude na bajku + vyzkoušeno, tak to stávající klidně daruju, nebudu ho teda vyhazovat do sběráku. Až to nastane, písnu.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
Příspěvky: 1986
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Lachende Bestien »

@pp Proč se zbavovat celého předního kola, když stačí vyměnit náboj?
Na druhou stranu lidé s nízkými příjmy vaši štědrost jistě ocení. \:D/

@M.Z. Zjevně mi chybí znalosti "opravárenství", díky za info.
Jen by mě zajímalo, kde konkrétně se metoda lepení závitů/šroubů používá, jde hlavně o těžkou mechanizaci nebo třeba naopak extrémně odlehčené materiály? Nějaký příklad z praxe vás napadne?
A na uvolnění lepidla kromě tepla by snad fungovala i nějaká chemicky rozpouštěcí metoda.
Zvláštní, že to pana inženýra asi nenapadlo. :p
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16742
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

Protože ta nába je "speciální" (110/15 boost, Mavic, pro 24 rovných drátů) a pochybuju, že by se dala vůbec sehnat (nedíval jsem se).

Uvolnit ten Loctite teplem mě taky napadlo, ale paxem to zavrhnul, protože v těsné blíztkosti těch 6 šroubků je ložisko kola/gufero.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5761
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od M.Z. »

Lachende Bestien píše: ned 31 říj 13:54
@M.Z. Zjevně mi chybí znalosti "opravárenství", díky za info.
Jen by mě zajímalo, kde konkrétně se metoda lepení závitů/šroubů používá, jde hlavně o těžkou mechanizaci nebo třeba naopak extrémně odlehčené materiály? Nějaký příklad z praxe vás napadne?
A na uvolnění lepidla kromě tepla by snad fungovala i nějaká chemicky rozpouštěcí metoda.
Zvláštní, že to pana inženýra asi nenapadlo. :p

Používá se to skoro všude, např. šrouby vrtule ventilátoru, upevnění kluzných desek v teleskopu nakladače, držáky hadic apod. je toho mraky. To jsou součástky, co když se uvolní, tak nadělají škody za desetitisíce v tom lepším případě.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Odpovědět