Suzuki obecně
Re: Suzuki obecně
Příště můžeš použít kdyžtak tu druhou verzi
Pokud se s tím řádí, nebál bych se ani na zimu xW40, který manuál povoluje od -20°C výš.
Ale stejně je to dojmologie bez znalosti tlaku a teploty oleje a nejlíp následně i rozboru na přítomnost kovů z motoru
Mos2 je pokud vím název aditiv u Liqui Moly a ty oleje jsou od začátku černé.
Já u většiny olejů stejné viskozity nepoznal nic.
To ale neznamená že nemůže být rozdíl v opotřebení atd.
Jedině u 1,9 TDI fakt nepřehlédnutelně sednul Ravenol TSI 10W40.
Pak už jen když se viskozita měnila - třeba Type-R s 5W40 šel divočeji do otáček, s 5W50 zase ve VTECu míň vibroval.
Pro sebe jsem si obecně vyhodnotil, že pokud se vyvaruju panči, budu vpohodě s jakýmkoliv přiměřeně kvalitním olejem správné specifikace.
Za skvělé ceny jdou z oficiální distribuce kupovat např. oleje ELF, Total, Rowe, Q8, Mannol, Petronas, Yacco a pro fajnšmekry Ravenol, který zveřejňuje vůbec nejpodrobnější technické listy.
Proti tomu třeba Castrol je cenově úplně mimo.
Jinak konkrétně Ravenol disponuje jako jeden z mála širokou nabídkou opravdu "plně syntetických" olejů.
Podle technických listů a označení jde určit, které to jsou.
Většina "syntetik" je pořád na bázi minerálních olejů, i když pokročile zpracovaných.
To je u Ravenolu vpodstatě až 3. jakost produktů
Pokud se s tím řádí, nebál bych se ani na zimu xW40, který manuál povoluje od -20°C výš.
Ale stejně je to dojmologie bez znalosti tlaku a teploty oleje a nejlíp následně i rozboru na přítomnost kovů z motoru
Mos2 je pokud vím název aditiv u Liqui Moly a ty oleje jsou od začátku černé.
Já u většiny olejů stejné viskozity nepoznal nic.
To ale neznamená že nemůže být rozdíl v opotřebení atd.
Jedině u 1,9 TDI fakt nepřehlédnutelně sednul Ravenol TSI 10W40.
Pak už jen když se viskozita měnila - třeba Type-R s 5W40 šel divočeji do otáček, s 5W50 zase ve VTECu míň vibroval.
Pro sebe jsem si obecně vyhodnotil, že pokud se vyvaruju panči, budu vpohodě s jakýmkoliv přiměřeně kvalitním olejem správné specifikace.
Za skvělé ceny jdou z oficiální distribuce kupovat např. oleje ELF, Total, Rowe, Q8, Mannol, Petronas, Yacco a pro fajnšmekry Ravenol, který zveřejňuje vůbec nejpodrobnější technické listy.
Proti tomu třeba Castrol je cenově úplně mimo.
Jinak konkrétně Ravenol disponuje jako jeden z mála širokou nabídkou opravdu "plně syntetických" olejů.
Podle technických listů a označení jde určit, které to jsou.
Většina "syntetik" je pořád na bázi minerálních olejů, i když pokročile zpracovaných.
To je u Ravenolu vpodstatě až 3. jakost produktů
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Suzuki obecně
Zajda: A co bys upřednostnil pro Swift Sport? Valvoline MaxLife 5W-30 nebo Synpower 5W-40? Mně známý, který dělá oleje profi už 20 let, doporučil ten Synpower, pokud motor nemá spotřebu oleje.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Suzuki obecně
Podle použití. Pokud bych ho měl já, na poklidný provoz spíš xW30. U Valvoline Maxlife konrétně variantu s aditivací ACEA A3/B4. Pokud hlavně na řádění, pak bych použil nejvyšší třídu doporučenou v manuálu, tj. xW40.
Jinak datové listy většiny výrobců jsou strohé a člověk si musí domýšlet parametry například podle uvedených norem.
https://sharena21.springcm.com/Public/D ... 162d889bd1
Od boku bych řekl že jde o naprosto běžný olej své třídy, z nízkoteplotních vlastností - bod skápnutí -39°C, lze odhadovat převážný obsah základových olejů skupiny 3, tedy nikoliv plně syntetických, ale vzniklých pokročilou rafinací minerálních olejů (hydrokrakování / HC-synthese) na úroveň z větší části funkčně srovnatelnou se syntetickými. Viz:
https://www.oleje.cz/clanek/Kdyz-se-rek ... dove-oleje
Např. v Německu se takovéto oleje jako plně syntetické nesmí označovat a kdybych si rozklikl německý datasheet, jistě to tam bude upřesněno.
To neznamená, že je na nich něco špatného, ale je to prostě dnešní nejrozšířenější, levná technologie.
Pokud člověk chce nějaké ty "nanočástice", "inteligentní molekuly" a podobná magická zaklínadla, co znamenají třeba že olej vzlíná po kovech a zůstane tam i při delší odstávce, musí hledat mezi skupinami IV nebo V - tedy PAO, ester atd.
Jako bonus u Synpower 5W40 vidím že:
- je vždy s aditivací dle A3/B4
- uvádí oficiální schválení Renault RN0700/0710, což znamená že musel mimo jiné vyhovět nadprůměrným požadavkům ohledně odpařování oleje při vysoké teplotě (NOACK).
Jinak datové listy většiny výrobců jsou strohé a člověk si musí domýšlet parametry například podle uvedených norem.
https://sharena21.springcm.com/Public/D ... 162d889bd1
Od boku bych řekl že jde o naprosto běžný olej své třídy, z nízkoteplotních vlastností - bod skápnutí -39°C, lze odhadovat převážný obsah základových olejů skupiny 3, tedy nikoliv plně syntetických, ale vzniklých pokročilou rafinací minerálních olejů (hydrokrakování / HC-synthese) na úroveň z větší části funkčně srovnatelnou se syntetickými. Viz:
https://www.oleje.cz/clanek/Kdyz-se-rek ... dove-oleje
Např. v Německu se takovéto oleje jako plně syntetické nesmí označovat a kdybych si rozklikl německý datasheet, jistě to tam bude upřesněno.
To neznamená, že je na nich něco špatného, ale je to prostě dnešní nejrozšířenější, levná technologie.
Pokud člověk chce nějaké ty "nanočástice", "inteligentní molekuly" a podobná magická zaklínadla, co znamenají třeba že olej vzlíná po kovech a zůstane tam i při delší odstávce, musí hledat mezi skupinami IV nebo V - tedy PAO, ester atd.
Jako bonus u Synpower 5W40 vidím že:
- je vždy s aditivací dle A3/B4
- uvádí oficiální schválení Renault RN0700/0710, což znamená že musel mimo jiné vyhovět nadprůměrným požadavkům ohledně odpařování oleje při vysoké teplotě (NOACK).
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Suzuki obecně
Díky za konzultaci. Já oleje kupuju vždy v Německu přes internet. A tady v odkazu ho označují jako plně syntetický. Motointegrator je přitom solidní německý dodavatel. Ale jak píšeš, určitě to není špatný olej. A hlavně je třeba včas měnit jako u všech olejů.
https://www.motointegrator.de/artikel/5 ... 40-4-liter
Výměnu olejů a jiné opravy dělám taky v Německu ve vesnické autodílně, která má dobré reference u místních. Sám tu trávím polovinu života už 12 let. Dávají LM, ale když jsem jim poslal specifikaci Valvoline, tak byli sami překvapeni dobrými hodnotami a cenou.
https://www.motointegrator.de/artikel/5 ... 40-4-liter
Výměnu olejů a jiné opravy dělám taky v Německu ve vesnické autodílně, která má dobré reference u místních. Sám tu trávím polovinu života už 12 let. Dávají LM, ale když jsem jim poslal specifikaci Valvoline, tak byli sami překvapeni dobrými hodnotami a cenou.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Suzuki obecně
Jsem to ještě u sebe dohledal a známý mě u toho 5W-30 C3 psal, že má v sobě "organický" molibden pro zlepšení mazání. Takže ne jak jsem psal Mos2, jsem to spletl. U mě byla motivace proč ho zkusit to, že při nastartování studenýho motoru má takový zvonivý zvuk na pár desítek sekund než se malinko zahřeje. Ale je to stav už od té doby co jsem auto s 45tkm koupil - spíš si myslím, že je to vlastnost než nějaký problém - prostě trvá než se po zahřátí nastaví správný vůle v motoru. Pak už to zmizí a je to tichošlápek. Tak uvidím a dám vědět jak se to bude chovat.
Ad. Valvoline: jak píše jerry, dle specifikací vypadá jako slušný olej za dobrý peníze.
Ad. Valvoline: jak píše jerry, dle specifikací vypadá jako slušný olej za dobrý peníze.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Suzuki obecně
No a v německých datech píšou HC-synthese
https://sharena21.springcm.com/Public/D ... 162d889bd1
Plně syntetické oleje mají viskozitní indexy kolem 180 a v 5W třídě body skápnutí kolem -50°C
https://sharena21.springcm.com/Public/D ... 162d889bd1
Plně syntetické oleje mají viskozitní indexy kolem 180 a v 5W třídě body skápnutí kolem -50°C
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Suzuki obecně
jarka: Ať sportík jezdí pořád ke spokojenosti.
Zajda: Díky za konzultace.
Mě čeká výměna oleje až na jaře, tak jsem mu zatím obul zimní a dopřál po pořádném umytí tvrdý vosk (používám Nigrin).
Zajda: Díky za konzultace.
Mě čeká výměna oleje až na jaře, tak jsem mu zatím obul zimní a dopřál po pořádném umytí tvrdý vosk (používám Nigrin).
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Suzuki obecně
Bezproblémů, s oblibou zapojím do diskusí kde někdo chce potvrdit správnost své volby, na kterou je fixovaný
M16A motor je v tomto geniální.
Jediný požadavek výkonnosti oleje je alespoň API SG, to jsme někde v 90.letech.
Takže se stačí držet předepsaného rozsahu viskozit a vlastně nelze vybrat olej, co by nevyhověl
Mechaniku motoru beztak nejlíp chrání levné oleje bez eko ohledů.
Já s tím autem měl párkrát čest v naprosto sériovém stavu a tiše závidím, je to perfektně odladěný celek.
Zejména na můj styl jízdy neutahatelné brzdy, což je základ aby se člověk nebál.
Ve většině aut mi na sjezdech Tesák, Troják brzdy hoří, ale může to být řidičem
Ať vám dělají radost co nejdýl.
M16A motor je v tomto geniální.
Jediný požadavek výkonnosti oleje je alespoň API SG, to jsme někde v 90.letech.
Takže se stačí držet předepsaného rozsahu viskozit a vlastně nelze vybrat olej, co by nevyhověl
Mechaniku motoru beztak nejlíp chrání levné oleje bez eko ohledů.
Já s tím autem měl párkrát čest v naprosto sériovém stavu a tiše závidím, je to perfektně odladěný celek.
Zejména na můj styl jízdy neutahatelné brzdy, což je základ aby se člověk nebál.
Ve většině aut mi na sjezdech Tesák, Troják brzdy hoří, ale může to být řidičem
Ať vám dělají radost co nejdýl.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Suzuki obecně
Ano, Sportík dělá víc radosti, než jsem čekal Zatím jsem nikdy nelitoval koupě. Po výměně tlumičů za Bilstein B6 (jarka je má taky), je podvozek ještě mnohem lepší. Ztvrdnul jen minimálně, ale náklony výrazně menší a o moc líp se vede zatáčkou. Úmyslně si vybírám vedlejší zatáčkovité silnice a tam v pohodě stačím i podstatně silnějším autům. Co na mě najedou na rovince výkonem, to hravě doháním na brzdách a v zatáčkách. A vidím, jak oni se s autem perou a já si to užívám K tomu se motor velmi lehce vytáčí až k redline, od 4 tis. otáček výš je to balada
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Suzuki obecně
Přesně tak, mám sice malinko víc poladěno, ale o to lepší auto to je. Když vidím, jak nám zvoní benzínový umíráček, tak jsem tento rok dopřál Sportíkovi řádnou péči, kdy byl kompletně rozebrán spodek, vyčištěn a zakonzerován . Dokonce jsem mu nechal kompletně stříknout i kapotu dobitou od kamínků. Doufám, že mi vydrží co nejdéle.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).