Dobrý den,
rád bych prodiskutoval chystaný malý projekt, který jsem pracovně nazval "Na dřeň"
Rád bych postavil něco na styl Gumbalkanu, ale s tím, že to přežije víc než jednu STK. Možná to pojede gumbalkán či jinou větší expedici a proto níže uvedené parametry:
opravdu spolehlivá technika (myšleno motor)
extrémně levné pořízení a opravy
nízká spotřeba
Vím že to je takový vlhký sen, ale hledám nějaký průstřel těchto hodnot.
Co mi zatím vychází jsou motory koncernu benzín nějaké MPI a nebo 1.9 tdi
Benzín jelikož - tvrdá sedla a motory sežerou i případně lpg, nemá se moc co kazit, opravy jsou levné, může žrát olej
TDI no traduje se že rotačka sežere i sem tam nějaký hnuj přežije vše a najet meloun není problém spotřeba je nízká
Kastle - vzhledem k nápravám mi vychází asi jen O1
Koketuju i s SUV např honda crv, subaru forester, mitsubishi (zde se celkově bojím koroze, ne kastle ale nosníků atd.., a i oprav motoru např. nemají často hydroštely, měkká sedla atd..)
PS: hledám tank co žere málo
Projekt Na dřeň - výběr motoru/auta
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 3
- Registrován: stř 01 črc 21:19
Re: Projekt Na dřeň - výběr motoru/auta
Já myslel, že gumbalkan spočívá v tom, pořídit něco víceméně za odvoz, a pak to v terénu rozmlátit a zahodit.
To se s STK moc neslučuje. Ledaže by ta zkratka znamenala "Stadium Totální Koroze."
To se s STK moc neslučuje. Ledaže by ta zkratka znamenala "Stadium Totální Koroze."
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 3
- Registrován: stř 01 črc 21:19
Re: Projekt Na dřeň - výběr motoru/auta
Ano to jistě máte pravdu, ale všiml jsem si, že poslední 3 ročníky už někteří vynechávají tuto hardcore verzi a dost často jezdí SUV případně offroady. Cena 25k se už taky ani nerespektuje mi přijde, případně teda šťastlivci co některé kusy koupili za tuto cenu
Nicméně jak jsem psal gumbalkán je možné, že pojede příští rok, ale není to podmínkou. Co je podmínkou je spolehlivost a levnost, protože pojede určitě expedici na Balkán a další. Bavil jsem se s klukama co jedou teď expedici z101 to samozřejmě není mojí představou, ale bavili jsme se o jejich volbě techniky (kvalita paliva, volba paliva atd...) nicméně kluci jsou někde jinde jak cenou tak vším
Zde jsem se chtěl jen poradi ohledně paliva a spolehlivosti, případně nějaký TIP na něco co jsem třeba opomněl (auto/motor)
Nicméně jak jsem psal gumbalkán je možné, že pojede příští rok, ale není to podmínkou. Co je podmínkou je spolehlivost a levnost, protože pojede určitě expedici na Balkán a další. Bavil jsem se s klukama co jedou teď expedici z101 to samozřejmě není mojí představou, ale bavili jsme se o jejich volbě techniky (kvalita paliva, volba paliva atd...) nicméně kluci jsou někde jinde jak cenou tak vším
Zde jsem se chtěl jen poradi ohledně paliva a spolehlivosti, případně nějaký TIP na něco co jsem třeba opomněl (auto/motor)
Re: Projekt Na dřeň - výběr motoru/auta
Vlastne nechapu co resis...
Ty chces LEVNE auto s levnou udrzbou. To splni temer kazde bezne auto a rokem vyroby cca do 2000 idealne z nizsi stredni tridy. Vsechno co je klasicke mpi, nebo jednobod, pripadne primovstrikova nafta s rotackou. Jeste starsi naftaky s predkomurkou a radovym cerpadlem nejsou vhodne na zatezovani tak uplne..
Kdejaky trojkovy golf, Felicia plni zadani. Ovsem stejne tak napriklad Ford Sierra, nebo Escort apod. A nemuai byt nutne shnile
Je to hodne o tom, kolik lidi v tom pojede. Nekam do Cerne Hory bych ve 4lidech v Escortu fakt nejel. Ale to je otazka osobni rozezranosti. Ja jsem si jasne stanovil,ze v normalnim osobnim aute vic jak ve 3lidech mimo republiku nejedu.
Budes si muset ale vybrat, jestli to auto je na spatne cesty, nebo hodlas zkouset fakt i teren. Polnacku a lepsi lesni cesty za sucha v pohode pokoris i Fabii, nejake mensi brody a rygoly uz kvuli svetle vysce vetsinou ne.
Na dalkove cesty bych si zkusil sehnat Octavii 1 s motorem 1.6mpi nebo 2.0mpi (pripadne 1.9tdi nebo 1.9sdi-lepe, pod podminkou,ze uniky oleje apod budou akceptovatelne a prevodovka bude fungovat dobre, coz uz muze byt problem). Tady ale asi umres na ty priserne betonove sedadla. Jel jsem vcera ve dvojkove Octavce asi 2kilometry a uplne jsem si vzpomnel na svoji jednickovou...tvl cesta 300km by byla moje smrt.
Na terenni pokusy pobliz cr bys musel vybrat neco bud extremne debilniho jako Lada Niva, nebo ozelet nejakou se korozi a jit do nejake Hondy.
Vyhni se pro spolehlivost kombinaci automatu a ctyrkolky a haldexem apod....zadne Volvo proboha!
Nejvic blbuvzdorny auto s nejlevnejsima opravama A DOSTUPNYMA dilama vsude je Fabia 1, 1.4i (ta nejslabsi verze 45kw ma dokonce rozvody retezem).
Ty chces LEVNE auto s levnou udrzbou. To splni temer kazde bezne auto a rokem vyroby cca do 2000 idealne z nizsi stredni tridy. Vsechno co je klasicke mpi, nebo jednobod, pripadne primovstrikova nafta s rotackou. Jeste starsi naftaky s predkomurkou a radovym cerpadlem nejsou vhodne na zatezovani tak uplne..
Kdejaky trojkovy golf, Felicia plni zadani. Ovsem stejne tak napriklad Ford Sierra, nebo Escort apod. A nemuai byt nutne shnile
Je to hodne o tom, kolik lidi v tom pojede. Nekam do Cerne Hory bych ve 4lidech v Escortu fakt nejel. Ale to je otazka osobni rozezranosti. Ja jsem si jasne stanovil,ze v normalnim osobnim aute vic jak ve 3lidech mimo republiku nejedu.
Budes si muset ale vybrat, jestli to auto je na spatne cesty, nebo hodlas zkouset fakt i teren. Polnacku a lepsi lesni cesty za sucha v pohode pokoris i Fabii, nejake mensi brody a rygoly uz kvuli svetle vysce vetsinou ne.
Na dalkove cesty bych si zkusil sehnat Octavii 1 s motorem 1.6mpi nebo 2.0mpi (pripadne 1.9tdi nebo 1.9sdi-lepe, pod podminkou,ze uniky oleje apod budou akceptovatelne a prevodovka bude fungovat dobre, coz uz muze byt problem). Tady ale asi umres na ty priserne betonove sedadla. Jel jsem vcera ve dvojkove Octavce asi 2kilometry a uplne jsem si vzpomnel na svoji jednickovou...tvl cesta 300km by byla moje smrt.
Na terenni pokusy pobliz cr bys musel vybrat neco bud extremne debilniho jako Lada Niva, nebo ozelet nejakou se korozi a jit do nejake Hondy.
Vyhni se pro spolehlivost kombinaci automatu a ctyrkolky a haldexem apod....zadne Volvo proboha!
Nejvic blbuvzdorny auto s nejlevnejsima opravama A DOSTUPNYMA dilama vsude je Fabia 1, 1.4i (ta nejslabsi verze 45kw ma dokonce rozvody retezem).
Re: Projekt Na dřeň - výběr motoru/auta
Ak by sme sa uz bavili o aute na urovni fabie 1, tak by som sa mozno pozrel aj po dacii logan...
povodne to auto bolo urcene pre indiu a ine rozvojove krajiny takze ak by som to mal zhrnut tak to ma:
1.) Primitivnu renault techniku z 90. rokov
2.) 155mm svetlu vysku
3.) Celkom masivny plech pod motorom
4.) Da sa bezne kupit za 500€ v celkom slusnom stave
(ne)pohodlim si myslim ze su na tom s fabiou 1 tiez celkom porovnatelne
povodne to auto bolo urcene pre indiu a ine rozvojove krajiny takze ak by som to mal zhrnut tak to ma:
1.) Primitivnu renault techniku z 90. rokov
2.) 155mm svetlu vysku
3.) Celkom masivny plech pod motorom
4.) Da sa bezne kupit za 500€ v celkom slusnom stave
(ne)pohodlim si myslim ze su na tom s fabiou 1 tiez celkom porovnatelne
Re: Projekt Na dřeň - výběr motoru/auta
Pravda je,ze to je asi nejlepsi volba na pomer cena/vykon, protoze v tom jde udelat na pohodu i spani
https://auto.bazos.cz/inzerat/140510643 ... benzin.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/140510643 ... benzin.php
Re: Projekt Na dřeň - výběr motoru/auta
Já už druhý měsíc jezdím po balkáně s mercedesí 2.9td. Upřímně není to tu žádná divočina. Palivo tu (RO, RS, BiH, ALB, MNG...) je úplně v pohodě i pro cr diesely, kterýma tu většina lidí jezdí.
Hledal bych něco s vyšším podvozkem, krytem pod motorem a ideálně 4x4, které já nemám a v blátě a písku je to znát...
Octa 4x4 na pukách a s chlupatýma gumama zvládne 95% toho co nazvedané Patroly...
Zvedlý Forester bude fungovat podobně jen s vyššími náklady a mnohem složitějším servisem (Subaru jsem tu neviděl snad ani jedno).
Hledal bych něco s vyšším podvozkem, krytem pod motorem a ideálně 4x4, které já nemám a v blátě a písku je to znát...
Octa 4x4 na pukách a s chlupatýma gumama zvládne 95% toho co nazvedané Patroly...
Zvedlý Forester bude fungovat podobně jen s vyššími náklady a mnohem složitějším servisem (Subaru jsem tu neviděl snad ani jedno).
2.9T RWD
Re: Projekt Na dřeň - výběr motoru/auta
Pánové moc vám děkuji za diskuzi, přesně tohle jsem potřeboval. Chtěl jsem se jen utvrdit, že jsem nedošel milného závěru při výběru do této kategorie a určení
V rámci průřezu i nějakým komfortem bude podmínkou např. klimatizace, ale to sem již nepatří (možný tak pro určení roku)
Zajímavá úvaha je 4x4 ať už u VW v podobě synchro (stálý náhon 4x4) nebo haldexu u O1, nicméně když vidím co zvládnou balkánové auta tedy většinou dvojkolky a třeba jen zvednuté, tak si říkám, že si vystačím, ale když bude 4x4 tak to vezmu. Teď ta horší otázka
Vzít nějakou 1.9 TDI asi lépe 66kw bez var. lopatek na turbu, nebo vzít benzín tedy 1,6 mpi 75kw, případně 2.0?
Benzínové řešení by mělo být více spolehlivější než TDI, úvaha je taková, že to je atmosférický motor bez turba a složitých vstřiků.
V rámci průřezu i nějakým komfortem bude podmínkou např. klimatizace, ale to sem již nepatří (možný tak pro určení roku)
Zajímavá úvaha je 4x4 ať už u VW v podobě synchro (stálý náhon 4x4) nebo haldexu u O1, nicméně když vidím co zvládnou balkánové auta tedy většinou dvojkolky a třeba jen zvednuté, tak si říkám, že si vystačím, ale když bude 4x4 tak to vezmu. Teď ta horší otázka
Vzít nějakou 1.9 TDI asi lépe 66kw bez var. lopatek na turbu, nebo vzít benzín tedy 1,6 mpi 75kw, případně 2.0?
Benzínové řešení by mělo být více spolehlivější než TDI, úvaha je taková, že to je atmosférický motor bez turba a složitých vstřiků.