Správné řešení nebezpečné křižovatky
Správné řešení nebezpečné křižovatky
Zajímají mě dvě otázky, které jsou doplněny obrázkem z reálné křižovatky.
1) Pokud se potkají dvě auta ve směru červených šipek, které auto má přednost a proč? Vodorovné značení nemá trojúhelník s předností, není zde ani svislá značka. Dalo by se to vyložit jako přednost protijedoucímu?
2) Zelené auto, které vjíždí do křižovatky, má značku "STOP". Přesto je veden zde veden relativně dlouhý "připojovací" pruh. Zajímá mě, k čemu tam ten pruh je? Většina řidičů ho opravdu využívá jako připojovák a bliká doleva. Jak by se to mělo dělat a jak je to bezpečnější?
Dle statistik se jedná o jednu z nejnebezpečnějších křižovatek v Jihočeském kraji, vše by dle mého vyřešil kruhový objezd...
1) Pokud se potkají dvě auta ve směru červených šipek, které auto má přednost a proč? Vodorovné značení nemá trojúhelník s předností, není zde ani svislá značka. Dalo by se to vyložit jako přednost protijedoucímu?
2) Zelené auto, které vjíždí do křižovatky, má značku "STOP". Přesto je veden zde veden relativně dlouhý "připojovací" pruh. Zajímá mě, k čemu tam ten pruh je? Většina řidičů ho opravdu využívá jako připojovák a bliká doleva. Jak by se to mělo dělat a jak je to bezpečnější?
Dle statistik se jedná o jednu z nejnebezpečnějších křižovatek v Jihočeském kraji, vše by dle mého vyřešil kruhový objezd...
Re: Správné řešení nebezpečné křižovatky
Otázka č.1 je triviální. Přednost má to auto, které odbočuje doprava, a to z důvodu, že to druhé při odbočování doleva dává přednost protijedoucímu vozidlu (jde o jednu křižovatku). I kdyby to někdo mylně posoudil jako dvě křižovatky, tak pořád ten původně odbočující doleva musí dát přednost tomu odbočujícímu doprava podle pravidla přednosti zprava.
Otázka č.2 je komplikovanější, protože ta stopka skutečně při odbočování doprava nedává smysl a zřejmě byla zamýšlena jen pro průjezd křižovatkou rovně nebo odbočení doleva. Nicméně z pohledu práva platí a správně by měl řidič zastavit zhruba v místě prvního zeleného autíčka a pak se v připojováku rozjet a plynule se zařadit do průběžného pruhu.
Otázka č.2 je komplikovanější, protože ta stopka skutečně při odbočování doprava nedává smysl a zřejmě byla zamýšlena jen pro průjezd křižovatkou rovně nebo odbočení doleva. Nicméně z pohledu práva platí a správně by měl řidič zastavit zhruba v místě prvního zeleného autíčka a pak se v připojováku rozjet a plynule se zařadit do průběžného pruhu.
Re: Správné řešení nebezpečné křižovatky
Děkuji za odpovědi.
V případě 1. otázky mi tedy přijde hloupé to přerušované značení, které jasně ukazuje, který pruh končí a který pokračuje. K tomu je třeba dodat, že v mnoha ostatních křižovatkách je skutečně onen trojúhelník nakreslen.
Se druhou odpovědí asi souhlasím.
V případě 1. otázky mi tedy přijde hloupé to přerušované značení, které jasně ukazuje, který pruh končí a který pokračuje. K tomu je třeba dodat, že v mnoha ostatních křižovatkách je skutečně onen trojúhelník nakreslen.
Se druhou odpovědí asi souhlasím.
Re: Správné řešení nebezpečné křižovatky
K odpovědím nemám co dodat, ale když se na tu křižovatku koukám, tak nemusím být žádný dopravní inženýr, abych ji mohl prohlásit za strašný zprasek. Vodorovné značení jde úplně proti logice křižovatky i proti svislém značení, a to jak v případě prvním, kdy je přednost jednoznačná, ale vodorovné značení značně zavádějící tak v příkladě druhém, kde to musel malovat/instalovat ožralý makak nebo nevím.
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Správné řešení nebezpečné křižovatky
2) Nevím, čemu se divíš. DZ se dělá od stolu, úředník tu křižovatku v životě třeba ani neviděl
Já třeba držkuju na semafor v Praze na Průmyslové, kde pro odbočující vozidla doleva od Pražských služeb je připojovací pruh = zbytečně se zastavuje celá šnůra aut, byť se "žadatel" o napojení může napojit plynule přes onen připojovák
Nebo kdo zná výjezd z OMV na Jížní spojku v Krči směr Brno - tak tam dáváš přednost vozidlům zprava na hlavní, je to přehledný a je tam stopka
A takových míst je pochopitelně víc.
Já třeba držkuju na semafor v Praze na Průmyslové, kde pro odbočující vozidla doleva od Pražských služeb je připojovací pruh = zbytečně se zastavuje celá šnůra aut, byť se "žadatel" o napojení může napojit plynule přes onen připojovák
Nebo kdo zná výjezd z OMV na Jížní spojku v Krči směr Brno - tak tam dáváš přednost vozidlům zprava na hlavní, je to přehledný a je tam stopka
A takových míst je pochopitelně víc.
Chápeš to?
Re: Správné řešení nebezpečné křižovatky
Stopka na odobčení vpravo je nesmyslná, kor když tam vzniká nový pruh. Ta má jednoznačně být až za tím rozdvojenm. Když už tam ale je, měl bys zastavit skutečně v té zákrutě, kde máš namalovaný zelený vůz.
Co se mi ale nezdá, je ta stopka směrem z křižovatky ven. To ses asi upsal, ne?
Dáš prosím odkaz do Google map?
Co se mi ale nezdá, je ta stopka směrem z křižovatky ven. To ses asi upsal, ne?
Dáš prosím odkaz do Google map?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Správné řešení nebezpečné křižovatky
petr_riha píše:Stopka na odobčení vpravo je nesmyslná, kor když tam vzniká nový pruh. Ta má jednoznačně být až za tím rozdvojením jen pro směr vlevo. Když už tam ale je, měl bys zastavit skutečně v té zákrutě, kde máš namalovaný zelený vůz.
Co se mi ale nezdá, je ta stopka směrem z křižovatky ven. To ses asi upsal, ne?
Dáš prosím odkaz do Google map?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Správné řešení nebezpečné křižovatky
ukradnu tema, abych nezakladal nove...
zajimal by me tvar teto krizovatky,...
pokud pojedu po hlavni,
zadani otazky zni, ze ridic odbocuje vlevo,
zadne vlevo tam preci neni, jen se hlavni staci doleva...
zajimal by me tvar teto krizovatky,...
pokud pojedu po hlavni,
zadani otazky zni, ze ridic odbocuje vlevo,
zadne vlevo tam preci neni, jen se hlavni staci doleva...
A6 C7 3.0tfsi na steroidech 416hp
ex. A6 C6 2.8fsi 210hp
ex. A6 C6 2.8fsi 210hp
Re: Správné řešení nebezpečné křižovatky
Souhlas, rikal sem si to stejny kdyz sem to videl.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Správné řešení nebezpečné křižovatky
V autoškole učí, že když má na značce křižovatky hlavní silnice tvar zatáčky (není to rovná čára), tak se má blikat.
Jestli to má oporu v zákoně si nejsem vědom.
Jestli to má oporu v zákoně si nejsem vědom.