Dobrý den,
Na auta jsem totální laik, proto jsem se chtěl podělit o svůj problém s odborníky než začnu s autem cokoliv dělat.
Včera jsem jsem si v klidu jel, když najednou auto přeřadilo na stupeň 3 vyskočily strašně otáčky a auto cuklo, říkal jsem si, že to možná byla jen nějáká chyba, jenže po pár minutách kdy se stupeň opět přeřadil na stupeň 3 stalo se to stejné, takže jsem pomalu dojel domů na stupeň 2, naštěstí jsem to měl kousek, když jsem chtěl zajet, zjistil jsem, že zpátečka nefunguje, když jsem na ni zařadil, několikrát pod autem zřejmě převodovka zacvakala a uvnitř auta začlo něco pípat, takže jsem vše vypl a nastartoval znovu, na neutrálu jsem odtáhl kousek auto a jedničkou jsem zajel.
Auto jsem okukoval a nevidím nic, na budíkách nic nesvítí, pro jistotu jsem trochu dolil hydraulického oleje a stále se nic neděje, furt to samé. Nevím tedy zda-li je problém v řídící jednotce nebo je málo oleje v převodovce. Rychle jsem ještě dneska koupil levnou diagnostiku na bluetooth OBD II, ELM se připojí, ECU už ne, zkoušel jsem kdejaký program a nic, na druhém BMW autě jsem tu diagnostiku zkoušel a tam to fungovalo.
Budu velmi rád, pokud mi někdo z Vás alespoň nastíní jak dále postupovat než to hnedka dávat do servisu, třeba je to prkotina a třeba ne, proto budu velmi rád za každou radu! ))
VW Lupo 3L problém s převodovkou?
Re: VW Lupo 3L problém s převodovkou?
Tedy máš zřejmě automat.
Kdy v tom někdy naposled měnil olej ? Za studena to jede normálně a za tepla to dělá bordel ?
Kdy v tom někdy naposled měnil olej ? Za studena to jede normálně a za tepla to dělá bordel ?
Re: VW Lupo 3L problém s převodovkou?
Ano, to jsem nenapsal, je to automat.
Auto jsem kupoval na jaře, původní majitel tvrdil, že oleje měnil minulý rok, nicméně jsem dnes objednal nový olej do převodovky, takže zkusím výměnu oleje.
Auto jsem kupoval na jaře, původní majitel tvrdil, že oleje měnil minulý rok, nicméně jsem dnes objednal nový olej do převodovky, takže zkusím výměnu oleje.
Re: VW Lupo 3L problém s převodovkou?
V tomto konkrétním případě je těžké se rozhodnout, zda jít cestou plného proplachu (když už to zlobí), nebo vyměnit jen část náplně a toto pak po ujetí několika stovek kilometrů opakovat.
Pokud se k tomu dostaneš, vyfoť olej, který byl vypuštěn a postni to sem, mě osobně to zajímá.
Spíš ale sázím na poruchu elektroniky, případně lamely už nebudou co mají být, ale ber to tak, že sice sám automat mám, ale ty poruchy paod mám spíše načtené. Praxe je u mě nula, já to neopravuju. Nicméně jsem přišel do styku už s nějakýma obdobnýma věcma.
S olejem neexperimentuj. Nalij tam přesně to, co tam patří a pohlídej si halvně, aby byl skutečně vyměněn. Pokud ta převodovka má i filtr, což by měla mít, tak samo i s filtrem.
Já osobně bych šel asi zatím do částečné výměny. U mě má automat cca 8L a při výměně dle dílenského postupu se mění asi 4.4L. Zbytek zůstává v hydoměniči a růzěn v trubkách.
Taky musíš počítat s tím, ež ten automat po výměně oleje umře úplně. To se také stává, když je zanedbaný.
Pokud se k tomu dostaneš, vyfoť olej, který byl vypuštěn a postni to sem, mě osobně to zajímá.
Spíš ale sázím na poruchu elektroniky, případně lamely už nebudou co mají být, ale ber to tak, že sice sám automat mám, ale ty poruchy paod mám spíše načtené. Praxe je u mě nula, já to neopravuju. Nicméně jsem přišel do styku už s nějakýma obdobnýma věcma.
S olejem neexperimentuj. Nalij tam přesně to, co tam patří a pohlídej si halvně, aby byl skutečně vyměněn. Pokud ta převodovka má i filtr, což by měla mít, tak samo i s filtrem.
Já osobně bych šel asi zatím do částečné výměny. U mě má automat cca 8L a při výměně dle dílenského postupu se mění asi 4.4L. Zbytek zůstává v hydoměniči a růzěn v trubkách.
Taky musíš počítat s tím, ež ten automat po výměně oleje umře úplně. To se také stává, když je zanedbaný.
Re: VW Lupo 3L problém s převodovkou?
Předpokládám že LUPO nemá hydroměnič ale nějaký robotizovaný manuál, takže bych se vůbec nebál že mu výměna oleje ublíží.
Jedině ve smyslu že by se podařilo přelít hladinu, tj. jako u manuálu.
Takže to může být nějaká závada ovládácí mechatroniky nebo prostě sjetá spojka.
Jedině ve smyslu že by se podařilo přelít hladinu, tj. jako u manuálu.
Takže to může být nějaká závada ovládácí mechatroniky nebo prostě sjetá spojka.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe