Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu
Re: Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu
Motor vypinam, jenom kdyz vim ze tam dlouho budu stat. Typicky kyvadlovy provoz rizeny semaforem s odpoctem a dlouhym intervalem (5 min).
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu
ono se asi nedá paušálně říct, jaký čas je limitní, každý motor funguje trochu jinak, má jiné nároky a potřeby a taky záleží na osobních postojích. A tím nemyslím nějaký ten fanatický ekologismus ale třeba jen prosté ohledy na ostatní. Moje oblíbená skupina jsou naftoví jehovisti, tedy typicky postarší TDI se zadkem černým jak raketa Falcon. Tihle mají buď hrůzu z toho že kdyby to zhasli, tak už to neobživne, nebo nutkavou potřebu všem ukazovat, že jim na trošce nafty nezáleží protože jim to žere 3,0004 litru. Jednou jsem dokonce viděl ve frontě u myčky dva týpky v kšiltovkách, Octa a Seat kteří stáli opření o blatník, žvanili a obě auta tam glaglaglagla rachtaly určitě 20 minut.
Jo a jak tady někdo napsa že to zhasnutý zbytečně vychladne, ono to vychladne i na volnoběh. U dieselu je to krásně poznat, po chvíli začne smrdět jak žumpa protože vychladne katalyzátor a lezou z toho príma oxidy dusíku.
Některý benziny taky mají svý mušky. Kdysi na jedné akci předváděl Vaculík ze SM všeliký šrot nasbíraný z jeho hrabání v autech. Měl tam taky krásně rozstřílený píst z nějakého policejního auta, tuším že motor FSI ale neberte mě za slovo. Ono je to na volnoběh tak studený, že se začnou zalepovat vstřiky. Policajti pijou kafe, motor si dříme a najednou jim něco pípne a hurá jedem! Jenže než se to propláchne, dává to málo paliva, směs je chudá a nastane co? Detonační spalování. A než to čidlo klepání zarazí, písty dostanou pěknou nakládačku.
Jo a jak tady někdo napsa že to zhasnutý zbytečně vychladne, ono to vychladne i na volnoběh. U dieselu je to krásně poznat, po chvíli začne smrdět jak žumpa protože vychladne katalyzátor a lezou z toho príma oxidy dusíku.
Některý benziny taky mají svý mušky. Kdysi na jedné akci předváděl Vaculík ze SM všeliký šrot nasbíraný z jeho hrabání v autech. Měl tam taky krásně rozstřílený píst z nějakého policejního auta, tuším že motor FSI ale neberte mě za slovo. Ono je to na volnoběh tak studený, že se začnou zalepovat vstřiky. Policajti pijou kafe, motor si dříme a najednou jim něco pípne a hurá jedem! Jenže než se to propláchne, dává to málo paliva, směs je chudá a nastane co? Detonační spalování. A než to čidlo klepání zarazí, písty dostanou pěknou nakládačku.
Re: Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu
Hlavní diskomfort pro mne je, že se to třese a vrčí to. Takže vypínám, aby bylo ticho. Jinak motoru je to fuk, startéru taky. Energie na start je zcela zanedbatelná.
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2150
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu
otazku polozil clovek registrovany nedavno so 4 prispevkami. Mne to pride ako ucelove vyvolanie flame
A kopa aut ma uz dnes start/stop - tak si ho nevypinaj v aute a nemusis uvazovat o case vypnutia motora, zhnasne ti ho samo hned Ak nemas start/stop a mas taketo obavy, zhasni to hned ako stojis a mas to vybavene.
Ja z bezpecnostnych dovodov a moznosti okamzitej reakcie niekam sa posunut, uhnut, vyhnut urcite nevypinam motor. Vypol som ho zatial tak dvakrat, ked sme cakali v obrovskej kolone a hlasili nehody a vedel som ,ze sa to nikam nepohne. A to som mal auto uplne na krajnici a vytvaral zachrannu ulicku ,aby som nemal problem s rychlym uhnutim sa. Urcite je blbost vypnut motor a stat pekne vo svojom pruhu a potom na teba bude bliakat sanitka, hasici...a pod...
A kopa aut ma uz dnes start/stop - tak si ho nevypinaj v aute a nemusis uvazovat o case vypnutia motora, zhnasne ti ho samo hned Ak nemas start/stop a mas taketo obavy, zhasni to hned ako stojis a mas to vybavene.
Ja z bezpecnostnych dovodov a moznosti okamzitej reakcie niekam sa posunut, uhnut, vyhnut urcite nevypinam motor. Vypol som ho zatial tak dvakrat, ked sme cakali v obrovskej kolone a hlasili nehody a vedel som ,ze sa to nikam nepohne. A to som mal auto uplne na krajnici a vytvaral zachrannu ulicku ,aby som nemal problem s rychlym uhnutim sa. Urcite je blbost vypnut motor a stat pekne vo svojom pruhu a potom na teba bude bliakat sanitka, hasici...a pod...
Re: Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu
Motor běžící na volnoběh dává jednotky kW výkonu, čímž si myslím, že poskytovaný výkon je využitý dostatečně.Frimlikj píše:Děkuji za odpověď. Na toto jsem se ale neptal. A přijde mi zvláštní lidská sobeckost, že ani na těch pár minut, kdy je síla motoru absolutně nevyužitá a motor tím pádem jede úplně zbytečně, si lidé neodpustí svůj komfort na úkor okolo stojících lidí/přírody.
Proč ty si neodpustíš svůj komfort a sobecky jezdíš autem, když bys mohl nesobecky jet sockou/na kole/koloběžce, ...? Příroda by ti za to poděkovala víc, než když zasviňuješ všude a jen na přejezdu na chvilku motor vypneš.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu
Pro mě je důležité hledisko životnosti motoru. Asi 3 km od domu si ráno kupuju jídlo v pekařství a pak ještě pokračuju dál do práce.. Po 3km motor určitě není zahřátý, proto během nákupu nevypínám, abych pak zbytečně nestartoval/neničil motor. Trvá to max minutu.