Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu
Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu
Dobrý den,
chci se zeptat, jaký je podle vás limitní čas, vzhledem ke kterému je vhodné (záměrně nepíšu 'se vyplatí') vypnout motor na kyvadlovém semaforu/přejezdu (neboli místech, kde se dá předpokládat delší doba čekání, např. 2 minuty). A mám na mysli všechny ohledy, tj. nejen ekonomický, ale také např. emisní, protože si myslím, že stromům, které stojí vedle kolony aut (s puštěnými motory) před zavřeným přejezdem, všechny ty exhalace určitě dobře nedělají. Někde jsem četl, že je to cca 30 sekund, ale zajímalo by mě, jak se na problematiku dívá zdejší odborná veřejnost.
Osobně zastávám názor, že právě na kyvadlovce a přejezdech (zejména vícekolejných) je vhodnější motor vypínat a tak také činím (snad za to nedostanu vyhubováno ). Ve městě to samozřejmě pro množství semaforů smysl nedává.
A pojí se s tím možná i fakt, že 99 ze 100 řidičů nejen že při několikaminutovém čekání na přejezdu, pokud stojí první v řadě, nevypne motor, ale ani nezhasíná světla, která se náklonem vozidla stávají dálkovými a dotyčný tím porušuje zákon o provozu na pozemních komunikacích...
chci se zeptat, jaký je podle vás limitní čas, vzhledem ke kterému je vhodné (záměrně nepíšu 'se vyplatí') vypnout motor na kyvadlovém semaforu/přejezdu (neboli místech, kde se dá předpokládat delší doba čekání, např. 2 minuty). A mám na mysli všechny ohledy, tj. nejen ekonomický, ale také např. emisní, protože si myslím, že stromům, které stojí vedle kolony aut (s puštěnými motory) před zavřeným přejezdem, všechny ty exhalace určitě dobře nedělají. Někde jsem četl, že je to cca 30 sekund, ale zajímalo by mě, jak se na problematiku dívá zdejší odborná veřejnost.
Osobně zastávám názor, že právě na kyvadlovce a přejezdech (zejména vícekolejných) je vhodnější motor vypínat a tak také činím (snad za to nedostanu vyhubováno ). Ve městě to samozřejmě pro množství semaforů smysl nedává.
A pojí se s tím možná i fakt, že 99 ze 100 řidičů nejen že při několikaminutovém čekání na přejezdu, pokud stojí první v řadě, nevypne motor, ale ani nezhasíná světla, která se náklonem vozidla stávají dálkovými a dotyčný tím porušuje zákon o provozu na pozemních komunikacích...
Re: Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu
bezny zohriaty motor na volnobehu spotrebuje tak 0,6-0,7l na hodinu
tak sa spytaj sam seba ci sa oplati vypinat motor na 2 minuty na to aby si usetril tak 20ml paliva...
tak sa spytaj sam seba ci sa oplati vypinat motor na 2 minuty na to aby si usetril tak 20ml paliva...
Re: Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu
Proto píšu, že neberu pouze spotřebu (cenu) paliva, ale také zátěž pro okolí - lidi, trávu, stromy, zvířata...
Re: Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu
zataz na okolie mi v tomto pripade pride priamo umerna spotrebe paliva
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2150
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu
Jaká přesně je úměra mezi hlukem a palivem?
Re: Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu
hluk som nebral v uvahu, pretoze mi to pride odveci
Re: Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu
Na přejezdu apod. nikdy nezhasínám motor, protože tím se (v mých autech) vypne klima/topení a tímpádem bych cítil nekomfort. Howgh.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu
Děkuji za odpověď. Na toto jsem se ale neptal. A přijde mi zvláštní lidská sobeckost, že ani na těch pár minut, kdy je síla motoru absolutně nevyužitá a motor tím pádem jede úplně zbytečně, si lidé neodpustí svůj komfort na úkor okolo stojících lidí/přírody.pavproch píše:Na přejezdu apod. nikdy nezhasínám motor, protože tím se (v mých autech) vypne klima/topení a tímpádem bych cítil nekomfort. Howgh.
Re: Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu
zrovna nedávno jsem četl, že existuje něco jako "ekologická úzkost" a ono asi fakt
Pravda vyděsí
Re: Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu
Já to tipuju na humanitní vzdělání. Vypínání motoru funguje toliko v normovaném testu spotřeby. Pokud už bude vypnut v řádu minut, je dost dobře možné že se katalyzátor ocitne mimo teplotní optimum, což může znamenat i potřebu dohřát ho následně dodatečným vstřikem paliva. Elektrická energie na nastartování taky někde musí vzniknout, resp.se zvýšeným odporem alternátoru opět doplnit.
Celková energetická bilance tvého počínání nebude tak jednoznačná, i když pár kapek nakonec třeba ušetříš.
S emisema to bude ještě zamotanější viz zmínka o katalyzátoru.
Jelikož většina mechanického opotřebení motoru nastává ve startovací a zahřívací fázi, další jistotou je snížení jeho životnosti.
Z výše uvedeného bych tedy souhlasil že je jednoznačně eko vypnutí světel
Celková energetická bilance tvého počínání nebude tak jednoznačná, i když pár kapek nakonec třeba ušetříš.
S emisema to bude ještě zamotanější viz zmínka o katalyzátoru.
Jelikož většina mechanického opotřebení motoru nastává ve startovací a zahřívací fázi, další jistotou je snížení jeho životnosti.
Z výše uvedeného bych tedy souhlasil že je jednoznačně eko vypnutí světel
《》1.5 dCi & 0.9 TCe