Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Frimlikj
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: stř 25 srp 14:51

Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu

Příspěvek od Frimlikj »

Dobrý den,

chci se zeptat, jaký je podle vás limitní čas, vzhledem ke kterému je vhodné (záměrně nepíšu 'se vyplatí') vypnout motor na kyvadlovém semaforu/přejezdu (neboli místech, kde se dá předpokládat delší doba čekání, např. 2 minuty). A mám na mysli všechny ohledy, tj. nejen ekonomický, ale také např. emisní, protože si myslím, že stromům, které stojí vedle kolony aut (s puštěnými motory) před zavřeným přejezdem, všechny ty exhalace určitě dobře nedělají. Někde jsem četl, že je to cca 30 sekund, ale zajímalo by mě, jak se na problematiku dívá zdejší odborná veřejnost.

Osobně zastávám názor, že právě na kyvadlovce a přejezdech (zejména vícekolejných) je vhodnější motor vypínat a tak také činím (snad za to nedostanu vyhubováno :D). Ve městě to samozřejmě pro množství semaforů smysl nedává.
A pojí se s tím možná i fakt, že 99 ze 100 řidičů nejen že při několikaminutovém čekání na přejezdu, pokud stojí první v řadě, nevypne motor, ale ani nezhasíná světla, která se náklonem vozidla stávají dálkovými a dotyčný tím porušuje zákon o provozu na pozemních komunikacích...
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1693
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu

Příspěvek od abgx1 »

bezny zohriaty motor na volnobehu spotrebuje tak 0,6-0,7l na hodinu


tak sa spytaj sam seba ci sa oplati vypinat motor na 2 minuty na to aby si usetril tak 20ml paliva...
Frimlikj
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: stř 25 srp 14:51

Re: Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu

Příspěvek od Frimlikj »

Proto píšu, že neberu pouze spotřebu (cenu) paliva, ale také zátěž pro okolí - lidi, trávu, stromy, zvířata...
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1693
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu

Příspěvek od abgx1 »

zataz na okolie mi v tomto pripade pride priamo umerna spotrebe paliva
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2150
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu

Příspěvek od GeneHawkins »

Jaká přesně je úměra mezi hlukem a palivem?
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1693
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu

Příspěvek od abgx1 »

hluk som nebral v uvahu, pretoze mi to pride odveci
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16749
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu

Příspěvek od pavproch »

Na přejezdu apod. nikdy nezhasínám motor, protože tím se (v mých autech) vypne klima/topení a tímpádem bych cítil nekomfort. Howgh.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Frimlikj
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: stř 25 srp 14:51

Re: Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu

Příspěvek od Frimlikj »

pavproch píše:Na přejezdu apod. nikdy nezhasínám motor, protože tím se (v mých autech) vypne klima/topení a tímpádem bych cítil nekomfort. Howgh.
Děkuji za odpověď. Na toto jsem se ale neptal. A přijde mi zvláštní lidská sobeckost, že ani na těch pár minut, kdy je síla motoru absolutně nevyužitá a motor tím pádem jede úplně zbytečně, si lidé neodpustí svůj komfort na úkor okolo stojících lidí/přírody.
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2533
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu

Příspěvek od Brus »

zrovna nedávno jsem četl, že existuje něco jako "ekologická úzkost" a ono asi fakt :D
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1927
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu

Příspěvek od Zajda »

Já to tipuju na humanitní vzdělání. Vypínání motoru funguje toliko v normovaném testu spotřeby. Pokud už bude vypnut v řádu minut, je dost dobře možné že se katalyzátor ocitne mimo teplotní optimum, což může znamenat i potřebu dohřát ho následně dodatečným vstřikem paliva. Elektrická energie na nastartování taky někde musí vzniknout, resp.se zvýšeným odporem alternátoru opět doplnit.
Celková energetická bilance tvého počínání nebude tak jednoznačná, i když pár kapek nakonec třeba ušetříš.
S emisema to bude ještě zamotanější viz zmínka o katalyzátoru.

Jelikož většina mechanického opotřebení motoru nastává ve startovací a zahřívací fázi, další jistotou je snížení jeho životnosti.

Z výše uvedeného bych tedy souhlasil že je jednoznačně eko vypnutí světel :)
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Odpovědět