Benzín, kombi, manuál, prostor
Benzín, kombi, manuál, prostor
Bohužel nám na korozi a netěsný motor umírá naše oblíbené Mondeo kombi 2.5 V6, které po mnoho let schytávalo rány a drsné zacházení při městském a příměstském provozu. Řeším náhradu.
Užívá ho hlavně žena, hodně krátkých jízd do 5km, celkem za rok <5000 km (takže ideálně nepřímý vstřik). Za dva roky začnou nejstarší děti postupně dorůstat do věku na řidičák, tj. bude sloužit i jako auto na naučení.
Je nás hodně, jsme velcí, takže se hodilo, že je to větší auto (byť na cestování na delší trasy máme jiné stroje). Fabie apod. nepřidají v úvahu. Musí být kombi nebo MPV.
Nesmí to být výrazně línější, takže buď aspoň 2l atmo, nebo 1,4t. Musí mít manuál. Mělo by být servisně nenáročné. Spotřeba je mi v podstatě úplně jedno (mondeo bralo přes 11 a neřešil jsem)
Jako první mě napadlo sehnat to samé v pěkném stavu, ale to vypadá jako nesplnitelný úkol.
Dále jsem hledal ze stejné doby nějaký mimořádně zachovalý VW Passat B5.5 2.8, taky nejsou.
Od té doby těkám mezi různorodými auty:
starší Volvo V70 2.4 - také většinou vyjeté kusy, pěkné asi nesehnatelné
Před časem se tady nabízela A4 3.2q, to jsem propásl a najít jinou slušnou asi taky nebude jednoduché.
Mazda 6?
Nebo jít o segment níž a koupit nějaký novější Fiat Tipo 1.4T?
Mondeo novější generace (2007+) nechci
Narazil jsem i na takové věci jako R Scenic 1.4Tce za zajímavou cenu, ale nevím, jestli to chceme...Když už jsme u MPV, tak možná nějaká zafira, touran asi ne (starý se mi nelíbí, aktuální drahý).
Nějaké nápady, postřehy? Budget je takový nejasný, počínaje 150t za pěkného skoroveterána (mondeo, passat) až po 250-300t za A4 nebo novější tipo, ale moc peněz se mi do toho dávat nechce, bude to až 3. auto v rodině
Užívá ho hlavně žena, hodně krátkých jízd do 5km, celkem za rok <5000 km (takže ideálně nepřímý vstřik). Za dva roky začnou nejstarší děti postupně dorůstat do věku na řidičák, tj. bude sloužit i jako auto na naučení.
Je nás hodně, jsme velcí, takže se hodilo, že je to větší auto (byť na cestování na delší trasy máme jiné stroje). Fabie apod. nepřidají v úvahu. Musí být kombi nebo MPV.
Nesmí to být výrazně línější, takže buď aspoň 2l atmo, nebo 1,4t. Musí mít manuál. Mělo by být servisně nenáročné. Spotřeba je mi v podstatě úplně jedno (mondeo bralo přes 11 a neřešil jsem)
Jako první mě napadlo sehnat to samé v pěkném stavu, ale to vypadá jako nesplnitelný úkol.
Dále jsem hledal ze stejné doby nějaký mimořádně zachovalý VW Passat B5.5 2.8, taky nejsou.
Od té doby těkám mezi různorodými auty:
starší Volvo V70 2.4 - také většinou vyjeté kusy, pěkné asi nesehnatelné
Před časem se tady nabízela A4 3.2q, to jsem propásl a najít jinou slušnou asi taky nebude jednoduché.
Mazda 6?
Nebo jít o segment níž a koupit nějaký novější Fiat Tipo 1.4T?
Mondeo novější generace (2007+) nechci
Narazil jsem i na takové věci jako R Scenic 1.4Tce za zajímavou cenu, ale nevím, jestli to chceme...Když už jsme u MPV, tak možná nějaká zafira, touran asi ne (starý se mi nelíbí, aktuální drahý).
Nějaké nápady, postřehy? Budget je takový nejasný, počínaje 150t za pěkného skoroveterána (mondeo, passat) až po 250-300t za A4 nebo novější tipo, ale moc peněz se mi do toho dávat nechce, bude to až 3. auto v rodině
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzín, kombi, manuál, prostor
Sice to bude trochu trapny navrh, ale co Octa III RS? Neviem ci sa zmesti do budgetu, alebo aspon s 1.8 TSI?
Ten motor ma priamy aj nepriamy vstrek a taku kombinaciu miesta a rychlosti za take prachy clovek inde nedostane...
Ten motor ma priamy aj nepriamy vstrek a taku kombinaciu miesta a rychlosti za take prachy clovek inde nedostane...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Benzín, kombi, manuál, prostor
Octa RS asi už moc drahá, i když jinak by zadání snad splňovala.
Spíš přemýšlím nad tou tvojí bývalou A4, co je v inzerci nejmenovaného bazaru, sice to je přímý vstřik, ale jinak ta kombinace manuálu a relativně velké atmosféry by přesně vyhovovala.
Jaký to mělo podvozek, standard nebo nějaký snížený?
Spíš přemýšlím nad tou tvojí bývalou A4, co je v inzerci nejmenovaného bazaru, sice to je přímý vstřik, ale jinak ta kombinace manuálu a relativně velké atmosféry by přesně vyhovovala.
Jaký to mělo podvozek, standard nebo nějaký snížený?
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzín, kombi, manuál, prostor
Skus tu 1.8 TSI pohladat...
Ohladom mojej A4 mas SZ.
Ohladom mojej A4 mas SZ.
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Benzín, kombi, manuál, prostor
Mazda 6 s motorem 2.0i (2,5i je pouze s automatem).
Re: Benzín, kombi, manuál, prostor
DoubleSix : Pokud se bavíme o Mazdě 6 ve stáří cca 10let, tedy modelové řadě GH, tak 2.5i rozhodně je i s manuálem. 2.0i 108kw je motor Duratec z Fordu. Rozvod řetězem, spotřeba oleje viz milion diskuzí na netu.
Zakladatel : my jsme se hledali až jsme se našli koukám... https://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?f=12&t=7137
Volvo je obecně nejvíce stáčená automobilku na trhu ojetých aut. Co se týče V70 II s motorem 2.4i a výkonem 103 nebo 125Kw (103Kw lze za cca 4000kč odemknout na 125Kw), tak ten pětiválec je boží. Když je v pořádku. Je to relativně jednoduchý motor, občas někoho zlobilo kolo VVT, ale jinak nic drastického. Rády praskají cívky svíček. Spotřeba na dálku počítej tak cca 8,5-9L a město 12...13. Pokud bys jel někam 100km/hod po úplné rovině, tak možná dálku za 7,5.
Auto stálo nové hodně přes milion, má kompletně celonerezový výfuk (který i tak hnije od svárů, nebo na horní straně tlumičů a trubek), má brzdové trubky v mědi apod. To je dobré. Ale taky má celohliníkový podvozek (drahá ramena atd..) a některé věci dost zlobí - u vybraných ročníků jednotky vnitřní elektroniky (CEM) apod. Vše řešitelné. Na Volvoforu by tě tlačili do 2.4T nebo 2.5T. Já si myslím, že V70 II s motorem 2.4i je úplně v pohodě. A bacha aby vzadu byl konveční tlumič pérování a ne NIVOMAT. Niva jsou asi za 10 000Kč/ks.
Počítej ale (a u mě to tak bylo na 100%, ale taky nejen u Volva), že abys měl auto v šusu, tak dáš řekněmě 100tis za takový kus a dalších 50 v něm necháš, abys to měl fakt OK.
Zafiru bych šel asi jedině tu starší s 1.8i 103kw. Tam zlobí jedině tak vačkový kola a jedno stojí 3500kč a to zas není tolik.
Co Insignia se stejným motorem ?
Zakladatel : my jsme se hledali až jsme se našli koukám... https://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?f=12&t=7137
Volvo je obecně nejvíce stáčená automobilku na trhu ojetých aut. Co se týče V70 II s motorem 2.4i a výkonem 103 nebo 125Kw (103Kw lze za cca 4000kč odemknout na 125Kw), tak ten pětiválec je boží. Když je v pořádku. Je to relativně jednoduchý motor, občas někoho zlobilo kolo VVT, ale jinak nic drastického. Rády praskají cívky svíček. Spotřeba na dálku počítej tak cca 8,5-9L a město 12...13. Pokud bys jel někam 100km/hod po úplné rovině, tak možná dálku za 7,5.
Auto stálo nové hodně přes milion, má kompletně celonerezový výfuk (který i tak hnije od svárů, nebo na horní straně tlumičů a trubek), má brzdové trubky v mědi apod. To je dobré. Ale taky má celohliníkový podvozek (drahá ramena atd..) a některé věci dost zlobí - u vybraných ročníků jednotky vnitřní elektroniky (CEM) apod. Vše řešitelné. Na Volvoforu by tě tlačili do 2.4T nebo 2.5T. Já si myslím, že V70 II s motorem 2.4i je úplně v pohodě. A bacha aby vzadu byl konveční tlumič pérování a ne NIVOMAT. Niva jsou asi za 10 000Kč/ks.
Počítej ale (a u mě to tak bylo na 100%, ale taky nejen u Volva), že abys měl auto v šusu, tak dáš řekněmě 100tis za takový kus a dalších 50 v něm necháš, abys to měl fakt OK.
Zafiru bych šel asi jedině tu starší s 1.8i 103kw. Tam zlobí jedině tak vačkový kola a jedno stojí 3500kč a to zas není tolik.
Co Insignia se stejným motorem ?
Re: Benzín, kombi, manuál, prostor
jirka87: akorát že já hledám třetí auto do rodiny na pocuky po městě a na kterém se děti budou učit řídit, zatímco ty hledáš hlavní auto, které má být pohodlné na delší trasy. Ale vycházejí nám trochu podobná auta.
U mě to zatím vypadá, že to bude zase Mondeo V6, jenom méně ojetý a neshnilý kus. Už mám nějakou nabídku na dovoz konkrétního kusu z Německa. Vlastně nám to všem vyhovuje, vydrží to skoro všechno, je v tom dost místa, přitom se s tím celkem dobře manévruje, jak je to hranatá krabice. Jenom už se těžko shání kusy co ještě nejsou úplně na hadry.
U mě to zatím vypadá, že to bude zase Mondeo V6, jenom méně ojetý a neshnilý kus. Už mám nějakou nabídku na dovoz konkrétního kusu z Německa. Vlastně nám to všem vyhovuje, vydrží to skoro všechno, je v tom dost místa, přitom se s tím celkem dobře manévruje, jak je to hranatá krabice. Jenom už se těžko shání kusy co ještě nejsou úplně na hadry.
Re: Benzín, kombi, manuál, prostor
Hele pokud ti nevadí takhle starý auto (protože Mondeo 2.5 V6 starý je), tak se kldině mrkni na benzínovou Omegu B, nebo ideálně B2. Nejlépe s motorem 2.0i, ale pokud je požadavek na výkon, tak fantazii se meze nekladou.
Hnily Oply ? Jo..Hnily. Některé hodně. I tak méně než Mazdy. Výhoda je, že díky zadnímu náhonu to má velkej rejd.
Jinak mě se ještě líbí Mercedes C řady w204 s motorem 180 Kompressor. Je jich jako šafránu = musel by sis dovézt a jak vidím možnosti máš.
Špatný není ani bavorák e92, ale to už je o preferencích. Každopádně ten podvozek je moc fajn.
Hnily Oply ? Jo..Hnily. Některé hodně. I tak méně než Mazdy. Výhoda je, že díky zadnímu náhonu to má velkej rejd.
Jinak mě se ještě líbí Mercedes C řady w204 s motorem 180 Kompressor. Je jich jako šafránu = musel by sis dovézt a jak vidím možnosti máš.
Špatný není ani bavorák e92, ale to už je o preferencích. Každopádně ten podvozek je moc fajn.
Re: Benzín, kombi, manuál, prostor
Vybíral jsem benzín atmosféru v kombajnu. Vyšla mi jen Mazda 6 nebo Honda Accord. Nakonec jsem skončil u Mazdy 6 GH 2,5i a nelituju. Spotřeba dlouhodobě kolem 8,7l, ale z toho je tak 50% město a mimo něj si vychutnávám motor a nejezdím na spotřebu.
Ze závad jen chyba bezklíčového zapalování, které v konečném důsledku přes autovrakoviště nestojí moc, ale dokáže odstavit celé auto. Tzn. blbina, která ale potrápí. Jinak nic, každý rok dávám na kontrolu do servisu. Někdo uvádí, že mají horší ochranu proti korozi, nevím, mám od začátku ošetřený spodek nástřikem. Jediné co mě nevyhovuje je audiosystém, hlavně handsfree, které je ovládané hlavně hlasem a není to nic moc (pomalé a nepřesné, jinak zvuk v pohodě). Taky se mi zdá, že má menší rejd, ale nemám moc srovnání.
Novější Mazda mají mít snad nižší spotřebu, zda je 2,5 jen v automatu (jak tady někdo uvádí) nevím, moje je klasika. Když už to opravuju, myslím, že škoda, že 6. neudělali delší, takto má motor zbytečně kolem 140km/h kolem 4t ot/m.
Ze závad jen chyba bezklíčového zapalování, které v konečném důsledku přes autovrakoviště nestojí moc, ale dokáže odstavit celé auto. Tzn. blbina, která ale potrápí. Jinak nic, každý rok dávám na kontrolu do servisu. Někdo uvádí, že mají horší ochranu proti korozi, nevím, mám od začátku ošetřený spodek nástřikem. Jediné co mě nevyhovuje je audiosystém, hlavně handsfree, které je ovládané hlavně hlasem a není to nic moc (pomalé a nepřesné, jinak zvuk v pohodě). Taky se mi zdá, že má menší rejd, ale nemám moc srovnání.
Novější Mazda mají mít snad nižší spotřebu, zda je 2,5 jen v automatu (jak tady někdo uvádí) nevím, moje je klasika. Když už to opravuju, myslím, že škoda, že 6. neudělali delší, takto má motor zbytečně kolem 140km/h kolem 4t ot/m.
Re: Benzín, kombi, manuál, prostor
ta 2.5i u GH se dělala snad podle všech inzerátů jen v kůži, ej to tak ? Já bych si ji docela dovedl představit právě kvůli tomu, že nemá Duratec od Fordu, ale kožené sedačky fakt nechci.