nedovedu psát velmi stručně a heslovitě, tak se omlouvám, ale potřebuji nutně a to hodně svižně (dodací lhůty nových aut-skladovky mizí za 2dny a prostě se to to kupuje jak rohlíky) radu z PRAXE (ideálně).
Potřebuji/chci nahradit bezproblémovovu Fabii II 1.4i 63kw něčím jiným. S autem jezdí prakticky jen manželka, která řídí dobře (85% město s trasami většinou do 2km, velmi občasně dálnice 45tam 45zpět a o víkendu nějaký výlet). Sporadicky do toho sednu já a potřebuju letět někam po dálnici, případně za rodinou (400 tam 400 zpět-2x až 3x ročně) a v létě 2022 už s tím pojedem konečně taky někam na dovolenou (možná s tím pojedu cca 6000km Skandinávii). Celkový roční nájezd skoro jistě nepřesáhne 6-7000Km (krom nějakých excesů, které mohou nastat- viz ta Skandinávie, ale šance na nájezd 15 000km ročně je mizivá) - a ano, opravdu i přesto potřebuju auto. Auto bude sice prakticky skoro pro manželku, jenže já mám 187cm (což je sice tak průměr, ale mám asi nějak nepoměrně dlouhé nohy nebo co a prostě mám nároky na prostor), ale prostě NECHCI malé městské crossovery a v žádném případě nechci a nekoupím tříválec.
Fabie je excelentní oslík do města, který téměř nic nechce. Oprav bylo minimum a je technicky jednoduchá. Jenže je na dlouhé cesty nepohodlná, špatně odhlučněná a vlastně ve 140 na dálnici to je tak na špunty do uší.
MÁM MOŽNOST ODPOČTU DPH nákupem na firmu.
První požadavek byl - kombík (musí být), benzínová atmosféra, manuál, NEPŘÍMOVSTŘIK - protože město. Takže z toho vypadla vlastně jen nová i 30 1.5i 81Kw - v tom jsem se svezl na salóně. Jeli jsme 3 chlapi (cca 300kg dohromady) s tou i30 1.5i a nepřišlo mi to zas tak strašný dynamicky na naše potřeby, ale všechno je to tvrdej plast, odhlučnění spíš špatné, podvozek nevalně utlumený a do interiéru po přejezdu nerovností pronikají docela tvrdé rázy.
Mě se nejvíc líbí Megane IV, jenže to je přímovstřik, filtr částic + turbo (sedadla jsou pro mě na míle dál, než v i30)
Víc, než i30 se mi líbí Kia Ceed SW, ale ta se nedělá s tou 1.5 atmo, ale jen 1.5Tgdi = přímovstřik, filtr částic a turbo.
Uvědomuju si, že to je výběr jak Brno,ale co mám dělat...Ona to zas až tak neběžná situace není. Blbý je, že spousta lidí vybírá stejně, ale netlačí je, že to auto za 4 roky zdechne, protože třeba podnikají a mají to jako druhé nebo třetí auto v rodině. To by mě štvalo, protože výhledově to mám na dýl a nejsem zrovna boháč.
To co se mi líbí nedává logiku koupit. Tedy například Megane v nějakém tom RS paketu apod. Peníze jsou, ale je nelogické to pořídit. Navíc to bude parkovat ze 100% venku na sídlišti.
Co se týče ojetých, tam zase (záruka atd) logicky nejsem ochoten utratit stejné peníze, jako za nové auto s tovární zárukou 5, nebo dokonce v případě KIE 7let. Koukal jsem na Insignii 1.8i 103kw a auto se mi líbí, totéž Mazda 6 (rok cca 2011) s 1.8i (v té je za mnou víc místa, v Insignii si za mě skoro nikdo nesedne, navíc to má Duratec od Fordu a ta spotřeba oleje je známá) nebo Avensis T27 s 1.8i (nepřímovstřik narozdíl od 2.0i)- ale to jsou všechno auta, kde zaplatím 200-300tis a dostanu 10letou ojetinu s nájezdem, když dobře, tak 125 000Km a to asi není to, co chci. Octavia III se vyskytuje v benzínu jen velmi málo a u našeho zastoupení konkrétně stojí pěkné 2kusy s 1.6tdi a nájezdem 100Tkm se kterým mám skvělou zkušenost, ale já naftu fakt nechci.Navíc to vyjde na 320 + odpočet DPH a to už radši připlatím 50 za nové auto,
Zkrátka chci lepší auto, než co jsem ochoten zaplatit
![Big Grin :D](./images/smilies/4.gif)
Děkuju moc za každou inteligentní radu