Myslím si, že i ta jejich "standartní šablona", by "nově" mohla dokázat lépe rozlišit v několika stupních krom stáří i skutečný stav auta, nezávisle na věku. Samozřejmě ve stavu před havárkou. Ale tento stav jim evidentně vyhovuje a nebude žádná snaha ho měnit. Do ulic nikdo nejde i z daleko vážnějších důvodů..Zajda píše:Na individuální přístup není prostor, pojistnou událost naťukají do systému v pojišťovně kancelářští posunovači, kteří jistě nebudou mít možnost cokoliv ovlivnit a naprosto rigidně dodrží standardní šablonu.
Tak jsem se přesvědčil že povinné ručení je morální dno
Moderátor: řidičBOB
Re: Tak jsem se přesvědčil že povinné ručení je morální dno
Re: Tak jsem se přesvědčil že povinné ručení je morální dno
jo pojišťovny, to je divná sekta. Jeden by čekal že když jsem u nich dvacet let bez události, mohli by si trošku zákazníka vážit a přijít třeba s nějakou slevou. Jenže ono je to přesně naopak. Nový zákazník získá hned a bez váhání všecko možný i nemožný. Blbec co tam je roky musí pohrozit odchodem a to se pak nemění stará pojistka ale zruší se a založí nová s výhodama. Nejspíš někdo vymyslel co do jaký kolonky napsat aby to dobře vypadalo. Nový smlouvy jsou znakem růstu a úspěchu, ikdyž jsou to vlastně přepsané staré. Jenže ty se nepočítají, to je jiná kolonka.
A to povinné ručení, tam je největší problém zainteresovanost. Moji škodu neřeší moje pojišťovna ale pojišťovna viníka. Takže má úplně u zadele jestli jsem s řešením spokojený. Leda v případě že máme oba stejnou pojišťovnu bych moh říct, nazdar, jestli jste se zahojili na pár tisících za můj rozbitej auťák, tak u vás končím komplet. Povinný, havarijní, to za dvě auta a motorku, barák, chatu, cestovní a kdovíco ještě a to si pište že vám udělám reklamu kam se podíváte. Což ovšem nějakej podržtaška v kanclíku někde vedle trafiky moc nepocítí.
A to povinné ručení, tam je největší problém zainteresovanost. Moji škodu neřeší moje pojišťovna ale pojišťovna viníka. Takže má úplně u zadele jestli jsem s řešením spokojený. Leda v případě že máme oba stejnou pojišťovnu bych moh říct, nazdar, jestli jste se zahojili na pár tisících za můj rozbitej auťák, tak u vás končím komplet. Povinný, havarijní, to za dvě auta a motorku, barák, chatu, cestovní a kdovíco ještě a to si pište že vám udělám reklamu kam se podíváte. Což ovšem nějakej podržtaška v kanclíku někde vedle trafiky moc nepocítí.
Re: Tak jsem se přesvědčil že povinné ručení je morální dno
To je přesně to podstatné, co bylo potřeba říct. Nezáleží na mě a mojí pojišťovně, abychom nalezli oboustrannou spokojenost. Pojistnou událost likviduje pojišťovna protistrany.PepaSFI píše:A to povinné ručení, tam je největší problém zainteresovanost. Moji škodu neřeší moje pojišťovna ale pojišťovna viníka.
Na druhou stranu je potřeba říct, že minimálně Kooperativa (která mi vždycky zaplatila vše do haléře), nabízí možnost, že se při nezaviněné škodní události do řešení vloží sama, uhradí vše a peníze pak chce zpět od pojišťovny viníka, nebo viníka samotného, nepokryje-li jeho pojišťovna celou škodu. Stálo pár stovek ročně, ale nemám s tím bližší zkušenost, nevyužil jsem to (ani nepřikoupil).
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Tak jsem se přesvědčil že povinné ručení je morální dno
Tak s Bruselem to nemá nic společného. Auto je spotřebí věc a mít staré auto má nějaká rizika. Ať už se to týká (ne)bezpečnosti, nebo podobné situace, kterou teď řešíš.René Málek píše:Označit řádně servisované a udržované auto se 140k KM za střep, jen proto že má 15 let, přesně takové ekoteroristi z Bruselu mají rádi...
Reálně auto v pořizovací ceně např. 500kKč má po 15 letech provozu hodnotu 10-60kKč (dle jeho reálného stavu). Tabulkově pro pojišťovny to bude třeba 40kKč.
Pokud by ty tabulky neexistovaly, necháš si to opravit od Franty od vedle za 100kKč (teda, možná ani nenecháš, ale Franta takovou fakturu vystaví) a pojištovny se nedoplatí. A že by takových pokusů bylo bambilion. A i když existují, tak to auto prostě hodnotu opravy nemá. A už jen v lakovně, kam náhradní díl přijde, stojí práce ve dvouciferných tisících. K tomu náhradní díl, práce servisu a prostě se do té ceny (ani reálné* ceny toho vozu, nikoliv tabulkové) nevlezeš.
*reálné dle toho, co si myslíš ty, že to auto má. Opravdu reálná bude asi nižší. Hodnotu vozu opravdu nejde počítat tak, že sečtu, co jsem do toho za poslední rok, dva, pět nacpal na servise, co jsem tam všechno vyměnil, atd.
Sumasumárum, můžu s tebou soucítit, na tvém místě bych byl taky asi naštvaný, ale to je asi všechno. Já osobně si ta rizika spojená se starým autem uvědomuji a asi bych s nimi více počítal.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Tak jsem se přesvědčil že povinné ručení je morální dno
Chápu ale nesouhlasím se vším co jste napsal! Mělo by to být tak, že pokud škodu nezaviní, měl bych dostat i 15 roků auto v takovém stavu, jako bylo před havárií. Platím pojistné a nemělo by mě vůbec zajímat, jak si to pojišťovny mezi sebou udělají!, neměl bych být nijak poškozen!, ať to třeba doplatí viník. Po předání auta bych si pozval experta, jestli pojišťovny splnily co měli. Takto si z nás dělají jen dojné krávy bez zodpovědnosti, protože na případné fauly mají milion dobře jimi placených právníků! Je to vlastně taková pojišťovací mafie! A jen jejich známí mají šanci se dobrat spokojenosti s výsledkem.
Re: Tak jsem se přesvědčil že povinné ručení je morální dno
Platil jsem před nehodou pov 2300 Kč. Způsobil jsem nehodu (bez zranění, škoda na poškozeném 30 k). Nové pojistné 3700 Kč. Návrh nového pojistného přes srovnavavace 4600 Kč a další nabídky mnohem více (6k, 8k, 10k). Nechápu proč stávající pojišťovna (AXA) zvedla pojistné na 3,7k, když jejich vlastní kalkulátor dal novou nabídku 4,5k).nechápu.
Jen chci říct, že se mi pojistné nevedlo o pár procent, ale o 50 procent. Chápu, tazatele těch 1,5 k pro mě navíc tazatele nespokojí jako trest pro mě nebo náhradu jeho škody.
Doplňuji, že poškozený ve správním řízení ve věci mého přestupku s následkem nehody, mohl žádat po mě prachy (právní status toho neznám).
U mě (20 let staré auto) vycislil likvidátor škodu na 40 k. Následně mailem přišla nabídka na odkup za 9 k, kde bylo napsáno, že jestli nemám zájem, nemusím reagovat. Miláček Šestiválec nedám nikomu. .
Jen chci říct, že se mi pojistné nevedlo o pár procent, ale o 50 procent. Chápu, tazatele těch 1,5 k pro mě navíc tazatele nespokojí jako trest pro mě nebo náhradu jeho škody.
Doplňuji, že poškozený ve správním řízení ve věci mého přestupku s následkem nehody, mohl žádat po mě prachy (právní status toho neznám).
U mě (20 let staré auto) vycislil likvidátor škodu na 40 k. Následně mailem přišla nabídka na odkup za 9 k, kde bylo napsáno, že jestli nemám zájem, nemusím reagovat. Miláček Šestiválec nedám nikomu. .
Mohli bychom prosím bez povinností a bez nároků hned zítra ráno vystoupit z EU?
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2725
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Tak jsem se přesvědčil že povinné ručení je morální dno
Nevím jak dnes, ale dřív prý bylo dobré si schovávat všechny účty za provedené servisy a případně se s nimi pak ohánět- že jako zvýšení ceny vozu.
Ale nevím, nikdy jsem to nezkoušel, jen prodávám jak jsem kdysi koupil
Ale nevím, nikdy jsem to nezkoušel, jen prodávám jak jsem kdysi koupil
Chápeš to?
Re: Tak jsem se přesvědčil že povinné ručení je morální dno
V těchto případech je hrozná ta "nefinanční" škoda toho , že to auto ačkoliv nemělo velkou cenu mohlo ještě udělat velkou službu.. zvlášť pokud bylo udržované a bylo do něj investováno..
Navíc při dnešních technologiích kdy v čumáku auta je 20 různých senzoru kamer, radaru, led světel atd ... Může být snadno totalka i z mnohem dražšího auta..
Navíc při dnešních technologiích kdy v čumáku auta je 20 různých senzoru kamer, radaru, led světel atd ... Může být snadno totalka i z mnohem dražšího auta..
Re: Tak jsem se přesvědčil že povinné ručení je morální dno
Truck Daskam : Nemyslim, ze sa mylis. Tiez pokial viem a auto je riadne udrziavane, ma urcite vyssiu cenu. Ale to je uz potrebne si zaplatil sudneho znalca a jemu dat vsetky doklady a nech on stanovi trznu cenu nie na zaklade tych ich podhodnotenych tabuliek. Potom Poslat na poistovnu ,ze aha. Ked nereaguju, tak predzalobna vyzva a pravnik a potom uz len sudne sa domoct.
Zial takto to funguje, ale ked ste v prave ,nedajte sa odrbat.
Zial takto to funguje, ale ked ste v prave ,nedajte sa odrbat.
Re: Tak jsem se přesvědčil že povinné ručení je morální dno
Ano, tady pomuze jen pruzkum bojem jako kdysi precedentni nalez, ktery konstatoval, ze opravovat vehikl po nehode original dilama v autorizaku je spravne, protoze auto po nehode se zasadne nezhodnoti (cimz argumentovala pojistovna) bo je proste po nehode.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/