ATE brzdy nebo "radši" jiné...
Re: ATE brzdy nebo "radši" jiné...
Mám BMW 530XD 190KW a brzdy ATE, průměr 348mm, tloušťka 30mm. Dle databáze jsem zjistil, že člověk, který mi namontoval tyto brzdy, jsou přesně:
https://www.autokelly.cz/Product/AT-430 ... 6;50566468
a dle odkazu cituji "NEJSOU URČENY PRO VOZIDLA Z BRZDOVÝMI POSILOVAČI". Co je to za hovadinu? Nicméně jsem najel asi 10tis km a už kope volant při brždění z větší rychlosti. Servisák dal od toho ruce pryč, že jsou prý vadný silentbloky na ramenech. Nicméně jsem brzdy hodil do jiného servisu a prostě kopou.
Přemýšlím tedy, co jiného koupit a nebát se někdy zabrzdit. A musím koupit i nové desky? Komplet má totiž najeto necelých 10tis km a je to asi na vyhození
https://www.autokelly.cz/Product/AT-430 ... 6;50566468
a dle odkazu cituji "NEJSOU URČENY PRO VOZIDLA Z BRZDOVÝMI POSILOVAČI". Co je to za hovadinu? Nicméně jsem najel asi 10tis km a už kope volant při brždění z větší rychlosti. Servisák dal od toho ruce pryč, že jsou prý vadný silentbloky na ramenech. Nicméně jsem brzdy hodil do jiného servisu a prostě kopou.
Přemýšlím tedy, co jiného koupit a nebát se někdy zabrzdit. A musím koupit i nové desky? Komplet má totiž najeto necelých 10tis km a je to asi na vyhození
Re: ATE brzdy nebo "radši" jiné...
dle realoem číslo dílu sedí, takže kotouč jako takový by měl být ok. Silentbloky to být můžou - na F řadach jsou víceméně z bláta.
Re: ATE brzdy nebo "radši" jiné...
Dyž sem dělal různé "pokusy" s brzdama na bramborovi1 (než jsem našel "správnou" kombinaci), taxem dopředu mj. pořídil (originál) Bremba kotouče 348/30 a..... ty začaly po pár týdnech/měsících kopat taky (brzdiče OEM pro 348/30, litina, desky OEM).
Takže asitak ke kotoučům 348/30.
Ta (pro mne) "správná" kombinace předních brzd je/byla (mám stále - na bramborovi2): S2NHA, tj. kotouče OEM BMW 340/30, dvoupístkové třmeny OEM Performance BMW (alu) a OEM desky BMW.
Takže asitak ke kotoučům 348/30.
Ta (pro mne) "správná" kombinace předních brzd je/byla (mám stále - na bramborovi2): S2NHA, tj. kotouče OEM BMW 340/30, dvoupístkové třmeny OEM Performance BMW (alu) a OEM desky BMW.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: ATE brzdy nebo "radši" jiné...
Je to dle myho fakt jebarna. Takze dle slov je jedina moznost zajet do autorizaku? Jinde totiz bmw brzdy nesezenu. Zase ze by to bylo silentblokama, kdyz se to stalo z niceho nic, kdy jsem jel rychlejc a brzdy nejspis zparil? Ja bych klidne dal kotouc 36mm, ale k nemu je zase potreba nejspis poridit jinej trmen, protoze desky jsou k nemu vyssi. Stve me to, nechci po par tisicich resit brzdy dokola. Jeste zkusim treba bosch nebo trw a uvidime, jestli to vydrzi vic. Jinak ty svy brzdy jsem mel na soustruhu a bylo slyset, ze nuz “zvoni” jen v urcitych casti kotoucu. Tudiz mi z toho jasne vychazi zkrivenej brzdovej kotouc
Re: ATE brzdy nebo "radši" jiné...
carloszbk: sice jsou zkušenosti mezi různými typy aut velmi špatně přenositelný, ale mám na lehkým sportíkovi kombinaci zimmermanů a hella-pagid desek a brzdí to hodně dobře a kotouče statečně odolávají už 33kkm (teď už tam mám třetí sadu destiček). Myslím, že zimmermany byly mezi bmw celkem oblíbený, tak možná by to stálo za zkoušku. Jen teda ty ceny v tom tvým odkazu jsou nějak ulítlý - to je za pár kotoučů??? Na mým oblíbeným mlparts mají ty samý kotouče za 3t. A ještě technická, za sebe bych se vyhnul vrtaným kotoučům, dírky jsou jen zdrojem problémů a kotouče v nich rádi praskají.
A co jsem zkoušel na mých autech, tak bosch a trw mi nikdy moc dobře nefungovaly, mizely před očima a materiály jak kotoučů tak desek mi přišly strašně fórový (i to dost rezlo).
A co jsem zkoušel na mých autech, tak bosch a trw mi nikdy moc dobře nefungovaly, mizely před očima a materiály jak kotoučů tak desek mi přišly strašně fórový (i to dost rezlo).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: ATE brzdy nebo "radši" jiné...
Jasně, cena je na autokelly ulítlá. Ale mechanik mi naúčtoval ještě víc Spíš jsem hodil odkaz pro to, že se tomuto prodejci dílů dá snad věřit. A taky proto, že tam píšou informaci, že kotouče nejsou vhodny pro auta s posilovačem brzd. Mají to i jiní prodejci. Používají toto označení dle výrobce. Nicméně jsem se bavil s jedním známým mechanikem a ten tomu taky nerozumí. Vždyť snad každý auto má posilovač brzd. Takže z toho odkazu ty ATE, který posilovač zřejmě nemají rády, jsem odpálil díky tomu, že jsou slabší a že mi je tam vůbec mechanik z BMW namontoval
Re: ATE brzdy nebo "radši" jiné...
Ten posilovač je blbost vznikla prekladem. Podle mýho tam má být s/bez tempomat (tak to ma třeba můj sportik, kdy verze s tempomatem má větší kotouče). Mainstreamova auta bez posilovače, prakticky nejsou.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: ATE brzdy nebo "radši" jiné...
Ok díky. A ještě jedna věc. Musím dát opět i nový destičky, když mají najeto necelých 10tis? Že bych zkusil zatím jen kotouče a pokud to bude ještě kopat v tý větší rychlosti, vrhnu se na podvozek...
Re: ATE brzdy nebo "radši" jiné...
Mrkni kolik mají masa a uvidíš. Jen bych teda asi změnil mechanika, jestli je ti schopnej naúčtoval 8t za kotouč + práce a výsledek je řešení co nefunguje...
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: ATE brzdy nebo "radši" jiné...
Mechanik je zaměstnanec z autorizáku BMW. Za kotouče a desky jsem platil 25 tisíc s tím, že jsem po něm chtěl něco, co vydrží. Teď jsem mu to dával na reklamaci a on, že je to silentbloky na ramenech, že nová černá kola, která jsem usazoval, nemají obroušené dosedací plochy ( ta černá kola za 40tis jsou kvalitní značky MAK a dle mého je blbost, abych je měl šmirglovat, než jdou na auto ) Nehledě na to, že to auto jezdilo krásně a až ostřejší jízdou to začlo kopat a následně vibrovat volant při brždění. Desky jsou sjetý na cca 15% dle odhadu.
PS: Mechanika samozřejmě vyměním
PS: Mechanika samozřejmě vyměním