Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
skor by som videl problem v tom ze tvoj styl komunikacie sa mi nechce ani citat, nie to este odpovedat... cele normostrany o tom istom... bez faktov, bez zdrojov, bez vsetkeho... take obecne pindy zo 4. cenovej
pobavil ma napr. ten tvoj prepocet spotreby z nabijacky 4A pri 12V = 4A pri 230V
pobavil ma napr. ten tvoj prepocet spotreby z nabijacky 4A pri 12V = 4A pri 230V
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Nesledujete někdo možnosti využití syntetických paliv a jaký to má úskalí? Jsem někde jen zahlídl info a jevilo se to na první dobrou jako zajímavá alternativa. Přijde mi zajímavá myšlenka zbudovat výrobu synt. paliv někde kde je přebytek zelený energie (typicky někde kde hodně fouká, nebo svítí slunce) a tam ukládat - klidně i dost neefektivně přebytečnou energii do syn. paliv. Přičemž celý ten zaběhlý auto řetězec, který už je po více jak 100 letech poměrně dost vymakaný by se mohl zachovat...
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Kde ten blb furt bere vyšší opotřebování brzd a pneu? Však životnost u EV je násobně vyšší a EV mají problém spíše s nepoužíváním...
2.9T RWD
Re: Elektromobily a vse kolem nich
no pneu moze byt u nejakej predokolky kvoli tocivemu momentu a castemu presmyku, to by slo
ale tie brzdy...
ale tie brzdy...
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Kvůli spotřebě energie jsou často na elektromobilech užovky, což v kombinaci s podstatně vyšší hmotností nevěští nic dobrého.
Brzdy, které se velmi málo používají mohou na údržbě stát mnohem víc než ty používané.
Brzdy, které se velmi málo používají mohou na údržbě stát mnohem víc než ty používané.
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Můžete - pánové s technických vzděláním - upřesnit, jak nedochází k většímu otěru pneu, opotřebení brzd a víření těchto částic společně s asfaltovým aj. prachem ze silnice u aut s větší hmotností?
Chápu jistě, že má étroňák možnost brzdit é-motorem a tím snižovat opotřebení brzd; nejen zde na fóru už ovšem bylo zmiňováno, jak je účinek tohoto působu brždění nevyrovnaný a velmi obtížně předvídatelný.
Nevede pak tento efekt k tomu, že řítič v étronu raději bude používat konvenční, předvídatelný a tedy i bezpečnější způsob snižování rychlosti?
@Jaggie
Díky za upozornění na nepřesnou a potenciálně zavádějící formulaci - jedná se o těžbu surovin, transport, zpracování a výrobu půltunových akumulátorů do étronů, nikoliv o celé "ekologické" těžké pojízdné osobní plechovky.
Chápu jistě, že má étroňák možnost brzdit é-motorem a tím snižovat opotřebení brzd; nejen zde na fóru už ovšem bylo zmiňováno, jak je účinek tohoto působu brždění nevyrovnaný a velmi obtížně předvídatelný.
Nevede pak tento efekt k tomu, že řítič v étronu raději bude používat konvenční, předvídatelný a tedy i bezpečnější způsob snižování rychlosti?
@Jaggie
Díky za upozornění na nepřesnou a potenciálně zavádějící formulaci - jedná se o těžbu surovin, transport, zpracování a výrobu půltunových akumulátorů do étronů, nikoliv o celé "ekologické" těžké pojízdné osobní plechovky.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Vliv na opotrebeni pneu ma hlavne jejich smes, rozmer, tocivy moment a hmotnost = u EV pujdou gumy do haje fofrem.
Brzdy, to zalezi jak moc auto umi rekuperovat a jak jsou brzdy nadimenzovany. Treba EV skodovky sice rekuperuje vzorne, ale brzdy jsou jak vicka od konzerv, coz pri 2t autu taky asi nepovede uplne k delsi zivotnosti...?
Brzdy, to zalezi jak moc auto umi rekuperovat a jak jsou brzdy nadimenzovany. Treba EV skodovky sice rekuperuje vzorne, ale brzdy jsou jak vicka od konzerv, coz pri 2t autu taky asi nepovede uplne k delsi zivotnosti...?
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Elektromobily a vse kolem nich
ono bude asi záležet i na způsobu používání ale pokud jde o brzdy, s tím měl potíže už Prius. Ty brzdy dřív zrezly než se opotřebovaly. Ono to celkem jde i se spalovákem, brzdit jen minimálně ale jistě, českým kultem je jet nalepenej co to jde i co to nejde a to pak u těžšího auta, což je dnes standard, nejen u EV, ty brzdy jen hoří. Ale to je každého volba jestli pojede plynule a pohodlně nebo s tím bude lomcovat jak s tamburinou a brzdit furt jak v kresleným filmu.
s gumama je to horší. Ovšem jak každý jistě ví, gumy mají svůj hmotnostní index a ten má každé vozidlo stanoven podle jeho hmotnosti. EV má samozřejmě gumy určené pro patřičnou hmotnost, takže celkem není důvod aby měly nějak výrazně nižší životnost. Pokud teda na každým semaforu nebudete předvádět jak to krutě zrychluje. Ale to je zas volba každého soudruha. Ovšem až na tu výměnu gum dojde, tak samozřejmě budou výrazně dražší než na podobné obyčejné auto. Obzvlášť když půjde o neobvyklý rozměr jako třeba ty srandovní galusky na to malý BMW Což si každý může snadno najít v běžném eshopu s gumama.
s gumama je to horší. Ovšem jak každý jistě ví, gumy mají svůj hmotnostní index a ten má každé vozidlo stanoven podle jeho hmotnosti. EV má samozřejmě gumy určené pro patřičnou hmotnost, takže celkem není důvod aby měly nějak výrazně nižší životnost. Pokud teda na každým semaforu nebudete předvádět jak to krutě zrychluje. Ale to je zas volba každého soudruha. Ovšem až na tu výměnu gum dojde, tak samozřejmě budou výrazně dražší než na podobné obyčejné auto. Obzvlášť když půjde o neobvyklý rozměr jako třeba ty srandovní galusky na to malý BMW Což si každý může snadno najít v běžném eshopu s gumama.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
@bastien Třeba u Enyaqu nemáš na výběr, když šlápneš na brzdu, začne auto nejdřív rekuperovat a až když zatlačíš na pedál víc, tak začne brzdit brzdami, méně citliví řidiči si toho přechodu ani nevšimnou, obzvlásť při vyšší rychlosti, případně si můžeš přepnout z D na B a bude to fungovat jako Tesla, kdy při povolení plynu je max. rekuperace. U Tesly to ale vypnout nejde Proto má Enyaq vzadu buben. Díky tomu, nebude muset člověk, který jezdí hodně na rekuperaci do servisu na výměnu zadních brzd. Novináři sice prskají, ale jenom protože to jsou ignoranti a neví že buben má při stejné velikosti větší brzdný účinek, jelikož u něj narozdíl od kotoučových brzd dochází k samozesílení. Problém bubnu je chlazení, který ale není problém u elektroaut, které odlehčí rekuperací.
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
2 PepaSFI: hmotnostni index je prevazne o tom, jak ma guma silnou kostru, urcite na reseni prenosu 400-500nm na silnici, tam to drzi smes behounu a ta bude stejna.
Na VW mam brzdy jak z lokomotivy, kotouc velkej jak volant, palec tlustej, trmen pres ctvrtinu kotouce a stejne je to 3-4 brzdeni z vyssi rychlosti v rade znatelne slabsi. Enyaq ma brzdy jak z fabie a nalozenej bude mit taky pres 2t, tak nevim jestli jsou ty brzdy kandidat na dlouhou zivotnost...
GSo taky brzdilo rekuperaci a kdyz to clovek umel, tak ve meste si s tim vystacil. Ale prisla nemecka dalnice, tam auto sice porad rekuperovalo, ale kdyz potrebujes rychle ubrzdit 2t 200-100, tak mas stejne furt cerny kola od brzd...
Na VW mam brzdy jak z lokomotivy, kotouc velkej jak volant, palec tlustej, trmen pres ctvrtinu kotouce a stejne je to 3-4 brzdeni z vyssi rychlosti v rade znatelne slabsi. Enyaq ma brzdy jak z fabie a nalozenej bude mit taky pres 2t, tak nevim jestli jsou ty brzdy kandidat na dlouhou zivotnost...
GSo taky brzdilo rekuperaci a kdyz to clovek umel, tak ve meste si s tim vystacil. Ale prisla nemecka dalnice, tam auto sice porad rekuperovalo, ale kdyz potrebujes rychle ubrzdit 2t 200-100, tak mas stejne furt cerny kola od brzd...
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k