Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ten zpusob placeni by jednoho fakt odradil. Jako kdyby tam proste nemohla bejt obyc terminal, prilozim telefon, udela to blokaci a nasledne odecte odebrany mnozstvi a nazdar...
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Technika (strojaře bez zájmu o el. mobily) napadla (možná blbá) otázka: To vycucnutí energie z baterky bude možné jen přes "dedicated" nabíječku speciálně určenou pro (rychlejší) nabíjení el. aut? (= Když budu el.auto nabíjet z obyčejné (domácí) zásuvky 230V (já vím, to nabíjení bude trvat dlouho) tak to vycucnout půjde taky nebo ne?)pavproch píše:Zajímavá (negativní, jak jinak) úvaha na themu el.mobilů a energie v nich.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jdeš na to technicky a to je špatně. musíš to vzít politicky. Jde vše, co politik za tvé peníze nařídí zrealizovat.
Takže při naplňování Zeleného údělu budeš do ekokomunity zařazen, aniž by se tě někdo ptal. Technické řešení je jenom detail. Stejně bude elektřina na příděl a bude ji dost jen když svítí a fouká. A Tvoje fabrika bude v pořadníku někde na konci, tím si buď jist. Protože ať platí a trpí buržousti. To je heslo doby. Dokud se nenabijí všechny sdílené elektrokoloběžky v kraji, budeš mít smolíka.
Takže při naplňování Zeleného údělu budeš do ekokomunity zařazen, aniž by se tě někdo ptal. Technické řešení je jenom detail. Stejně bude elektřina na příděl a bude ji dost jen když svítí a fouká. A Tvoje fabrika bude v pořadníku někde na konci, tím si buď jist. Protože ať platí a trpí buržousti. To je heslo doby. Dokud se nenabijí všechny sdílené elektrokoloběžky v kraji, budeš mít smolíka.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27899
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak dneska opět fajné: skočím do iD3. Udělám nějaké pojezdy, baterka dojezd 70km. Říkám si - ok, jedu na firmu, dobiju to na Zličíně, bo PRE čip. Dojedu tam a ani ťuk. Ani na čip, ani z prachy. Help linka - restartujeme, uděláme, do 10 min nabíjíte. No ani hovno. Strávil jsem tam zcela zbytečných 30 min a nakonec musel jinam.
To se s tou elektřinou jděte vysrat, soudruzi!!!
To se s tou elektřinou jděte vysrat, soudruzi!!!
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
iDnes/Auto píše:KOMENTÁŘ: Na naftu jsme dojeli k moři. A bylo to super, jako vždycky
Nepořídili jsme si žádné tankovací čipy a neměli žádný itinerář. Nesledovali jsme ekotipy a nerekuperovali.
Je to zkrátka jen připomínka toho, jak donedávna bylo „normální“ cestovat. Že cesta do Itálie se nemusí plánovat jako vylodění v Normandii.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
To je sice všecko pěkné..., ale chtělo by to nějaký závěr.., radu.. Jenon naplákat nestačí, kde nás EU tlačí.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
K tématu: na armádních novinách vyšel zajímavý článek https://www.armadninoviny.cz/elektromob ... idita.html
Obecně ať si každý jezdí čím chce. EL nebo na kole. Asi ještě i zkousnu nějaké pobídky ve formě dotace na nákup nového auta. Současný a budoucí stav - připadá mi to, jak kdyby mi někdo začal cpát, že musím začít žrát sojový burgery a dělat si steak ze sojového masa, protože maso jako takové je fuj, je to neekologické a že krávy vypouští moc plynů protože moc prdí..
Výcuc podstatného:
Obecně ať si každý jezdí čím chce. EL nebo na kole. Asi ještě i zkousnu nějaké pobídky ve formě dotace na nákup nového auta. Současný a budoucí stav - připadá mi to, jak kdyby mi někdo začal cpát, že musím začít žrát sojový burgery a dělat si steak ze sojového masa, protože maso jako takové je fuj, je to neekologické a že krávy vypouští moc plynů protože moc prdí..
Výcuc podstatného:
EU pouze a jen pro vlastní trh s osobními elektromobily potřebuje od roku 2035 ročně vyrábět nebo nakupovat minimálně 1 TWh baterií.
Pokud bude v ČR jeden milion osobních elektromobilů (stále jen 1/5 celkového počtu). Pokud jen 1/7 těchto elektromobilů bude přes noc (kdy nefungují solární elektrárny) na domácích nabíječkách (normální nabíječka má příkon 4 kW). Při potřebě dobít 30 kWh nabíječka pojede 7,5 hodiny.
To znamená 142 tisíc domácích nabíječek tak může najednou brát po 4 kW příkonu, to je 568 000 kW (568 MW). To je výkon větší než jeden celý blok Dukovan (510 MW). A těchto 568 MW nebude nějaká špička na pár desítek minut, ale celé hodiny. Samozřejmě se může stát, že v jednu noc nebude nabíjet 1/7 ale klidně 1/5 pětina aut.
Továrna Gigafactory společnosti Tesla v Nevadě je budována od roku 2015 a v roce 2022 má dosáhnout produkce 100 GWh baterií ročně. Je to jediná tak velká továrna na baterie, která se aktuálně v USA staví. Mimochodem, továrna využívá technologie japonské firmy Panasonic.
Nejsilnější ekonomice světa s největším průmyslovým potenciálem a nejpříznivějším právním prostředí trvá sedm let stavba továrny s roční kapacitou 100 GWh. EU přitom potřebuje jen pro sebe do roku 2035 postavit deset až 15 těchto továren – jen pro silniční dopravu!
Evropě samozřejmě může pomoci Čína. Peking má pod svojí vojenskou kontrolou 80 % světových zásob surovin pro výrobu li-ion baterií a 77 % trhu s výrobou li-ion článků.
Navíc platí rovnítko: více elektromobilů v EU = větší závislost EU na Číně. Takže nejen, že poklesne mobilita evropské civilizace, ale i ta zbývající bude závislá na libovůli Číny.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Som asi ten posledný co by bol za elektromobilitu, ale zaujimalo by ma ako prisli k tym 80% svetovych zasobEvropě samozřejmě může pomoci Čína. Peking má pod svojí vojenskou kontrolou 80 % světových zásob surovin pro výrobu li-ion baterií a 77 % trhu s výrobou li-ion článků.
Navíc platí rovnítko: více elektromobilů v EU = větší závislost EU na Číně. Takže nejen, že poklesne mobilita evropské civilizace, ale i ta zbývající bude závislá na libovůli Číny.
Lítium
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_c ... production
Kobalt
https://en.wikipedia.org/wiki/Cobalt#Production
Nikel:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_c ... production
Mangán:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_c ... production
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jako já jsem si to jednou počítal a vyšlo mi, že na nahrazení komplet všech osobáků elektomobily potřebujeme jednu novou jaderku. Ale počítal jsem to z průměrného nájezdu a očekávané spotřeby (přičemž jsem bral relativně pesimistických 20 kWh/100 km). Plus samozřejmě nutnost posílit vedení.Předseda píše:
Výcuc podstatného:
Pokud bude v ČR jeden milion osobních elektromobilů (stále jen 1/5 celkového počtu). Pokud jen 1/7 těchto elektromobilů bude přes noc (kdy nefungují solární elektrárny) na domácích nabíječkách (normální nabíječka má příkon 4 kW). Při potřebě dobít 30 kWh nabíječka pojede 7,5 hodiny.
To znamená 142 tisíc domácích nabíječek tak může najednou brát po 4 kW příkonu, to je 568 000 kW (568 MW). To je výkon větší než jeden celý blok Dukovan (510 MW). A těchto 568 MW nebude nějaká špička na pár desítek minut, ale celé hodiny. Samozřejmě se může stát, že v jednu noc nebude nabíjet 1/7 ale klidně 1/5 pětina aut.
Každopádně ta čísla z citace jsou vytažená někde z prdele (Proč 1/7 domácností? Proč 30 kWh?). Takhle si můžou spočitat, co chtějí, jenom aby to podpořilo jejich argumenty. Pro mě to zase znamená nedůvěryhodný text.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Mercedes píše: All newly launched architectures will be electric-only from 2025 onwards.
In 2025 Mercedes-Benz will launch three electric-only architectures.
- MB.EA will cover all medium to large size passenger cars, establishing a scalable modular system as the electric backbone for the future EV portfolio.
- AMG.EA will be a dedicated performance electric vehicle platform addressing technology and performance oriented Mercedes-AMG customers.
- VAN.EA ushers in a new era for purpose made electric vans and Light Commercial Vehicles, which will contribute to emission free transportation and cities in the future.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/