Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od honziss »

Ten zpusob placeni by jednoho fakt odradil. Jako kdyby tam proste nemohla bejt obyc terminal, prilozim telefon, udela to blokaci a nasledne odecte odebrany mnozstvi a nazdar...
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16742
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:Zajímavá (negativní, jak jinak) úvaha na themu el.mobilů a energie v nich.
Technika (strojaře bez zájmu o el. mobily) napadla (možná blbá) otázka: To vycucnutí energie z baterky bude možné jen přes "dedicated" nabíječku speciálně určenou pro (rychlejší) nabíjení el. aut? (= Když budu el.auto nabíjet z obyčejné (domácí) zásuvky 230V (já vím, to nabíjení bude trvat dlouho) tak to vycucnout půjde taky nebo ne?)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Honza42 »

Jdeš na to technicky a to je špatně. musíš to vzít politicky. Jde vše, co politik za tvé peníze nařídí zrealizovat.
Takže při naplňování Zeleného údělu budeš do ekokomunity zařazen, aniž by se tě někdo ptal. Technické řešení je jenom detail. Stejně bude elektřina na příděl a bude ji dost jen když svítí a fouká. A Tvoje fabrika bude v pořadníku někde na konci, tím si buď jist. Protože ať platí a trpí buržousti. To je heslo doby. Dokud se nenabijí všechny sdílené elektrokoloběžky v kraji, budeš mít smolíka. ;)
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27934
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

Tak dneska opět fajné: skočím do iD3. Udělám nějaké pojezdy, baterka dojezd 70km. Říkám si - ok, jedu na firmu, dobiju to na Zličíně, bo PRE čip. Dojedu tam a ani ťuk. Ani na čip, ani z prachy. Help linka - restartujeme, uděláme, do 10 min nabíjíte. No ani hovno. Strávil jsem tam zcela zbytečných 30 min a nakonec musel jinam.
To se s tou elektřinou jděte vysrat, soudruzi!!!
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od ctrl_j »

iDnes/Auto píše:KOMENTÁŘ: Na naftu jsme dojeli k moři. A bylo to super, jako vždycky
Nepořídili jsme si žádné tankovací čipy a neměli žádný itinerář. Nesledovali jsme ekotipy a nerekuperovali.

Je to zkrátka jen připomínka toho, jak donedávna bylo „normální“ cestovat. Že cesta do Itálie se nemusí plánovat jako vylodění v Normandii.
:D
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
Maggic
Řidič začátečník
Příspěvky: 164
Registrován: pát 01 led 19:12

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Maggic »

To je sice všecko pěkné..., ale chtělo by to nějaký závěr.., radu.. Jenon naplákat nestačí, kde nás EU tlačí.
Uživatelský avatar
Předseda
Letec
Příspěvky: 1496
Registrován: stř 16 úno 11:20

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Předseda »

K tématu: na armádních novinách vyšel zajímavý článek https://www.armadninoviny.cz/elektromob ... idita.html

Obecně ať si každý jezdí čím chce. EL nebo na kole. Asi ještě i zkousnu nějaké pobídky ve formě dotace na nákup nového auta. Současný a budoucí stav - připadá mi to, jak kdyby mi někdo začal cpát, že musím začít žrát sojový burgery a dělat si steak ze sojového masa, protože maso jako takové je fuj, je to neekologické a že krávy vypouští moc plynů protože moc prdí..

Výcuc podstatného:
EU pouze a jen pro vlastní trh s osobními elektromobily potřebuje od roku 2035 ročně vyrábět nebo nakupovat minimálně 1 TWh baterií.
Pokud bude v ČR jeden milion osobních elektromobilů (stále jen 1/5 celkového počtu). Pokud jen 1/7 těchto elektromobilů bude přes noc (kdy nefungují solární elektrárny) na domácích nabíječkách (normální nabíječka má příkon 4 kW). Při potřebě dobít 30 kWh nabíječka pojede 7,5 hodiny.

To znamená 142 tisíc domácích nabíječek tak může najednou brát po 4 kW příkonu, to je 568 000 kW (568 MW). To je výkon větší než jeden celý blok Dukovan (510 MW). A těchto 568 MW nebude nějaká špička na pár desítek minut, ale celé hodiny. Samozřejmě se může stát, že v jednu noc nebude nabíjet 1/7 ale klidně 1/5 pětina aut.
Továrna Gigafactory společnosti Tesla v Nevadě je budována od roku 2015 a v roce 2022 má dosáhnout produkce 100 GWh baterií ročně. Je to jediná tak velká továrna na baterie, která se aktuálně v USA staví. Mimochodem, továrna využívá technologie japonské firmy Panasonic.

Nejsilnější ekonomice světa s největším průmyslovým potenciálem a nejpříznivějším právním prostředí trvá sedm let stavba továrny s roční kapacitou 100 GWh. EU přitom potřebuje jen pro sebe do roku 2035 postavit deset až 15 těchto továren – jen pro silniční dopravu!
Evropě samozřejmě může pomoci Čína. Peking má pod svojí vojenskou kontrolou 80 % světových zásob surovin pro výrobu li-ion baterií a 77 % trhu s výrobou li-ion článků.
Navíc platí rovnítko: více elektromobilů v EU = větší závislost EU na Číně. Takže nejen, že poklesne mobilita evropské civilizace, ale i ta zbývající bude závislá na libovůli Číny.
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1685
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od abgx1 »

Evropě samozřejmě může pomoci Čína. Peking má pod svojí vojenskou kontrolou 80 % světových zásob surovin pro výrobu li-ion baterií a 77 % trhu s výrobou li-ion článků.
Navíc platí rovnítko: více elektromobilů v EU = větší závislost EU na Číně. Takže nejen, že poklesne mobilita evropské civilizace, ale i ta zbývající bude závislá na libovůli Číny.
Som asi ten posledný co by bol za elektromobilitu, ale zaujimalo by ma ako prisli k tym 80% svetovych zasob

Lítium
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_c ... production
Kobalt
https://en.wikipedia.org/wiki/Cobalt#Production
Nikel:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_c ... production
Mangán:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_c ... production
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od EL_XEL »

Předseda píše:
Výcuc podstatného:
Pokud bude v ČR jeden milion osobních elektromobilů (stále jen 1/5 celkového počtu). Pokud jen 1/7 těchto elektromobilů bude přes noc (kdy nefungují solární elektrárny) na domácích nabíječkách (normální nabíječka má příkon 4 kW). Při potřebě dobít 30 kWh nabíječka pojede 7,5 hodiny.

To znamená 142 tisíc domácích nabíječek tak může najednou brát po 4 kW příkonu, to je 568 000 kW (568 MW). To je výkon větší než jeden celý blok Dukovan (510 MW). A těchto 568 MW nebude nějaká špička na pár desítek minut, ale celé hodiny. Samozřejmě se může stát, že v jednu noc nebude nabíjet 1/7 ale klidně 1/5 pětina aut.
Jako já jsem si to jednou počítal a vyšlo mi, že na nahrazení komplet všech osobáků elektomobily potřebujeme jednu novou jaderku. Ale počítal jsem to z průměrného nájezdu a očekávané spotřeby (přičemž jsem bral relativně pesimistických 20 kWh/100 km). Plus samozřejmě nutnost posílit vedení.

Každopádně ta čísla z citace jsou vytažená někde z prdele (Proč 1/7 domácností? Proč 30 kWh?). Takhle si můžou spočitat, co chtějí, jenom aby to podpořilo jejich argumenty. Pro mě to zase znamená nedůvěryhodný text.
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od ctrl_j »

Mercedes píše: All newly launched architectures will be electric-only from 2025 onwards.
In 2025 Mercedes-Benz will launch three electric-only architectures.
  • MB.EA will cover all medium to large size passenger cars, establishing a scalable modular system as the electric backbone for the future EV portfolio.
  • AMG.EA will be a dedicated performance electric vehicle platform addressing technology and performance oriented Mercedes-AMG customers.
  • VAN.EA ushers in a new era for purpose made electric vans and Light Commercial Vehicles, which will contribute to emission free transportation and cities in the future.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Odpovědět