Správné řešení nebezpečné křižovatky

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
lukinuis
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: ned 20 čer 18:03

Správné řešení nebezpečné křižovatky

Příspěvek od lukinuis »

Zajímají mě dvě otázky, které jsou doplněny obrázkem z reálné křižovatky.

1) Pokud se potkají dvě auta ve směru červených šipek, které auto má přednost a proč? Vodorovné značení nemá trojúhelník s předností, není zde ani svislá značka. Dalo by se to vyložit jako přednost protijedoucímu?

2) Zelené auto, které vjíždí do křižovatky, má značku "STOP". Přesto je veden zde veden relativně dlouhý "připojovací" pruh. Zajímá mě, k čemu tam ten pruh je? Většina řidičů ho opravdu využívá jako připojovák a bliká doleva. Jak by se to mělo dělat a jak je to bezpečnější?

Dle statistik se jedná o jednu z nejnebezpečnějších křižovatek v Jihočeském kraji, vše by dle mého vyřešil kruhový objezd...
Přílohy
Jarošovská křižovatka.png
Spectral
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: ned 09 říj 08:19

Re: Správné řešení nebezpečné křižovatky

Příspěvek od Spectral »

Otázka č.1 je triviální. Přednost má to auto, které odbočuje doprava, a to z důvodu, že to druhé při odbočování doleva dává přednost protijedoucímu vozidlu (jde o jednu křižovatku). I kdyby to někdo mylně posoudil jako dvě křižovatky, tak pořád ten původně odbočující doleva musí dát přednost tomu odbočujícímu doprava podle pravidla přednosti zprava.

Otázka č.2 je komplikovanější, protože ta stopka skutečně při odbočování doprava nedává smysl a zřejmě byla zamýšlena jen pro průjezd křižovatkou rovně nebo odbočení doleva. Nicméně z pohledu práva platí a správně by měl řidič zastavit zhruba v místě prvního zeleného autíčka a pak se v připojováku rozjet a plynule se zařadit do průběžného pruhu.
:ar!
lukinuis
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: ned 20 čer 18:03

Re: Správné řešení nebezpečné křižovatky

Příspěvek od lukinuis »

Děkuji za odpovědi.

V případě 1. otázky mi tedy přijde hloupé to přerušované značení, které jasně ukazuje, který pruh končí a který pokračuje. K tomu je třeba dodat, že v mnoha ostatních křižovatkách je skutečně onen trojúhelník nakreslen.

Se druhou odpovědí asi souhlasím.
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: Správné řešení nebezpečné křižovatky

Příspěvek od EL_XEL »

K odpovědím nemám co dodat, ale když se na tu křižovatku koukám, tak nemusím být žádný dopravní inženýr, abych ji mohl prohlásit za strašný zprasek. Vodorovné značení jde úplně proti logice křižovatky i proti svislém značení, a to jak v případě prvním, kdy je přednost jednoznačná, ale vodorovné značení značně zavádějící tak v příkladě druhém, kde to musel malovat/instalovat ožralý makak nebo nevím.
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2720
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Správné řešení nebezpečné křižovatky

Příspěvek od Truck Daškam »

2) Nevím, čemu se divíš. DZ se dělá od stolu, úředník tu křižovatku v životě třeba ani neviděl

Já třeba držkuju na semafor v Praze na Průmyslové, kde pro odbočující vozidla doleva od Pražských služeb je připojovací pruh = zbytečně se zastavuje celá šnůra aut, byť se "žadatel" o napojení může napojit plynule přes onen připojovák

Nebo kdo zná výjezd z OMV na Jížní spojku v Krči směr Brno - tak tam dáváš přednost vozidlům zprava na hlavní, je to přehledný a je tam stopka

A takových míst je pochopitelně víc.
Chápeš to?
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2078
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Správné řešení nebezpečné křižovatky

Příspěvek od petr_riha »

Stopka na odobčení vpravo je nesmyslná, kor když tam vzniká nový pruh. Ta má jednoznačně být až za tím rozdvojenm. Když už tam ale je, měl bys zastavit skutečně v té zákrutě, kde máš namalovaný zelený vůz.

Co se mi ale nezdá, je ta stopka směrem z křižovatky ven. To ses asi upsal, ne? :-D

Dáš prosím odkaz do Google map?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2078
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Správné řešení nebezpečné křižovatky

Příspěvek od petr_riha »

petr_riha píše:Stopka na odobčení vpravo je nesmyslná, kor když tam vzniká nový pruh. Ta má jednoznačně být až za tím rozdvojením jen pro směr vlevo. Když už tam ale je, měl bys zastavit skutečně v té zákrutě, kde máš namalovaný zelený vůz.

Co se mi ale nezdá, je ta stopka směrem z křižovatky ven. To ses asi upsal, ne? :-D

Dáš prosím odkaz do Google map?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
Jaggie
Pan Řidič
Příspěvky: 409
Registrován: úte 02 dub 07:44

Re: Správné řešení nebezpečné křižovatky

Příspěvek od Jaggie »

ukradnu tema, abych nezakladal nove...
zajimal by me tvar teto krizovatky,...
pokud pojedu po hlavni,
zadani otazky zni, ze ridic odbocuje vlevo,
zadne vlevo tam preci neni, jen se hlavni staci doleva...
Obrázek
A6 C7 3.0tfsi na steroidech 416hp
ex. A6 C6 2.8fsi 210hp
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Správné řešení nebezpečné křižovatky

Příspěvek od ctrl_j »

Souhlas, rikal sem si to stejny kdyz sem to videl.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Rysa
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: pon 06 srp 10:48

Re: Správné řešení nebezpečné křižovatky

Příspěvek od Rysa »

V autoškole učí, že když má na značce křižovatky hlavní silnice tvar zatáčky (není to rovná čára), tak se má blikat.
Jestli to má oporu v zákoně si nejsem vědom.
Odpovědět